2021-03-05, 22:24
Har noll motivation på jobbet därav inget fokus eller koncentration i arbetsuppgifter (jobbar mest vid datorn). Något som ni rekommenderar som är bra för öka fokus och koncentration?

Har provat olika herbs eller fiskolja utan märkbara effekt.
Citera
2021-03-05, 22:25
Medlem
Amfetamin är drogen för dig!
Citera
2021-03-05, 22:26
Citat:
Ursprungligen postat av NotASinner
Amfetamin är drogen för dig!

Är det enda som finns ? Tänker måste ju finnas flera alternativ som funkar bättre osv.?
Citera
2021-03-05, 22:27
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Har noll motivation på jobbet därav inget fokus eller koncentration i arbetsuppgifter (jobbar mest vid datorn). Något som ni rekommenderar som är bra för öka fokus och koncentration?

Få i ordning på kondition och hälsan och se över din kost så du får i dig allting. Själv om jag nu måste fokusera så kör jag på 5 sekunders regeln (eller 20 sekunders vet inte riktigt). Det går ut på att du sätter dig med allt fokus på uppgiften och sedan hamnar du i ett flow.
Citera
2021-03-05, 22:29
Medlem
Citat:
Är det enda som finns ? Tänker måste ju finnas flera alternativ som funkar bättre osv.?

Ja, det är det enda. Eller som det nämndes här i tråden, se över din livsstil och dina vanor se om det gör något bättre. Om inte, fundera på att byta jobb. Är det en omöjlighet så säger jag absolut det är bara hoppa på amfetaminet snabbare än snabbt.
Citera
2021-03-05, 23:16
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:

Modafinil i någon form påstås funka, en sån där "smart drug" som är (var?) populär bland ambitiösa typer i Silicon Valley m.m. Finns i flera varumärken, osäker på legal status i Sverige idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Booii
Få i ordning på kondition och hälsan och se över din kost så du får i dig allting. Själv om jag nu måste fokusera så kör jag på 5 sekunders regeln (eller 20 sekunders vet inte riktigt). Det går ut på att du sätter dig med allt fokus på uppgiften och sedan hamnar du i ett flow.

Om du fokuserar 5 eller 20 sekunder (och dessutom inte vet vilket) är du nog en jävel på att uppnå flow. Kanske du tänker på pomodoro-tekniken? Där fokuserar man normalt sett i 25 minuter följt av 5 minuters paus.
Citera
2021-03-06, 00:07
Medlem
NUVIGIL® (Armodafinil) ger sjukt bra fokus och koncentration.

Armodafinil omvandlas till Modafinil i kroppen fast med betydligt längre halveringstid så effekten varar längre och uppleves som starkare.

Köpte det från en svensk shop, kan skicka länk på PM om du är intresserad.

Min utvärdering: 1 tablett (150mg)

Intag: 10:00 Efter ca 30-60min så började fokusen smyga sig på och tillslut så ville jag städa och fixa allt. Produktiviteten var på topp, jobbade i timmar och fick mycket gjort med typiskt tunnelfokus. Går verkligen att jämföra med amfetamin men utan det stissiga och helt klart en brutalare variant av vanlig Modafinil. Kunde dock uppleva ökad kroppstemperatur i vissa perioder under dygnet. Vid 18:00 drack jag en Nocco och då kom stissgheten illa kvickt vilket resulterade i en 12km promenad.

Vid 02:00 var kroppen ganska slut, jag ville sova men hjärnan var knivskarp...
Citera
2021-03-06, 00:44
Medlem
Citat:

Inget som klassas som tyngre droger exempelvis amfetamin håller i längden. Du kommer förlora på det
Citera
2021-03-14, 13:13
Medlem
Vermillionss avatar
Citat:

Du får ge det en längre tid.
Jag har samma problem men det finns knep för att komma igång.
Femsekundersregeln. När du har bestämt sig för att göra en uppgift räknar du från fem till ett. När du kommer till noll går du till handling. Vetenskapligt beprövat att du kommer göra det.
Citera
2021-03-14, 14:28
Medlem
Citat:

Modafinil skulle vara mest effektiv, behovs dock utskrift.
NAC (N-acetyl-cysteine) rekommenderar jag om du vill ha något receptfritt.
SAM-E hjälper också med koncentrationen, receptfri aminosyra (vilket NAC också ar).
Citera
2021-03-14, 15:35
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
NUVIGIL® (Armodafinil) ger sjukt bra fokus och koncentration.

Armodafinil omvandlas till Modafinil i kroppen fast med betydligt längre halveringstid så effekten varar längre och uppleves som starkare.

Köpte det från en svensk shop, kan skicka länk på PM om du är intresserad.

Min utvärdering: 1 tablett (150mg)

Intag: 10:00 Efter ca 30-60min så började fokusen smyga sig på och tillslut så ville jag städa och fixa allt. Produktiviteten var på topp, jobbade i timmar och fick mycket gjort med typiskt tunnelfokus. Går verkligen att jämföra med amfetamin men utan det stissiga och helt klart en brutalare variant av vanlig Modafinil. Kunde dock uppleva ökad kroppstemperatur i vissa perioder under dygnet. Vid 18:00 drack jag en Nocco och då kom stissgheten illa kvickt vilket resulterade i en 12km promenad.

Vid 02:00 var kroppen ganska slut, jag ville sova men hjärnan var knivskarp...

BRA Amfetamin slår Modafinil på knogarna ganska stenhårt och innehåller NOLL stiss eller liknande. Det är om du får fultjack som du kan bli stissig/få hjärtklappning osv.
Citera
2021-03-15, 18:55
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Dexamfetamin, Lisdexamfetamin.
Tramadol, Buprenorfin, Heroin funkade väldigt bra för mig dock, bättre än amfetamin och dess varianter.

Problemet är bara att du inte kommer kunna jobba öht de dagar du inte tar det sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in