• 1
  • 2
2021-03-05, 21:18
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Strax innan klockan 19 på fredagskvällen inkom flera samtal till polisen om att en bil färdats i fel riktning på E20. Bilisten ska ha kört i riktning mot Stockholm fast i körfältet som går mot Eskilstuna. Fem personer har förts till sjukhus. Minst en av dem med allvarliga skador.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-pa-motorvagen

Engelsman på besök eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av halaltarzan 2021-03-05 kl. 21:30.
Citera
2021-03-05, 21:24
Avstängd
XX-Ambars avatar
Pundare eller pensionär bakom ratten antagligen. Folk som passerat 70 år borde ta mig fan tvingas till att göra om körkortsprovet då de agerar katastrofalt i trafiken.
Citera
2021-03-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Pundare eller pensionär bakom ratten antagligen. Folk som passerat 70 år borde ta mig fan tvingas till att göra om körkortsprovet då de agerar katastrofalt i trafiken.

Med tanke på att det var mörkt ute låter pundare mest sannolikt. Säkert någon pillerknaprande sosse.
Citera
2021-03-05, 21:59
Medlem
Citat:

Du har fel. Äldre människor orsakar inte fler olyckor än 20-åringar.

Ska vi då förbjuda även dom i trafiken?
Citera
2021-03-05, 22:13
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leira
Du har fel. Äldre människor orsakar inte fler olyckor än 20-åringar.

Ska vi då förbjuda även dom i trafiken?
Skrev jag att dom orsakar fler olyckor? Nej det gjorde jag inte. Men när det handlar om att köra i fel körfält så är det ofta ett russin bakom ratten!
Senast redigerad av XX-Ambar 2021-03-05 kl. 22:16.
Citera
2021-03-05, 22:14
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Pundare eller pensionär bakom ratten antagligen.
Det vore intressant att få veta könet på GM.
Citera
2021-03-05, 22:19
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Det vore intressant att få veta könet på GM.

Just nu verkar vara en man i alla fall, men svt har ju schabblat förut.

Citat:
Föraren i bilen som misstänks ha orsakat olyckorna anmäls för grov vårdslöshet i trafik, vållande till kroppsskada och rattfylleri. Han har ännu inte kunnat förhöras. Även han vårdas på sjukhus.
Citera
2021-03-05, 22:21
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Kan ju vara så.

Citat:
Äldre man allvarligt skadad

Sammanlagt fem personer fördes till sjukhus. I en kommuniké från Mälarsjukhuset i Eskilstuna beskrivs att en man i 80-årsåldern har svåra, men inte livshotande skador.

I en familj där föräldrarna båda är i 30-årsåldern och barnet i 3-årsåldern har alla tre skadats lindrigt.

En kvinna i 60-årsåldern som färdades i en tredje bil har även hon skadats lindrigt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-pa-motorvagen

Antingen tanten eller pensionären som har missat riktningen. Tror inte en barnfamilj har så dålig koll.
Citera
2021-03-05, 22:28
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Polisen har inlett förundersökning om grov vårdslöshet i trafik, vållande till kroppsskada och rattfylleri.
Är 80-åringar verkligen frekvent förekommande som rattfulla? Låter som någon av de yngre förmågorna som hamnade på sjukhus. Även om Monica Nielsen dock var ett sådant exempel.
Citera
2021-03-05, 23:33
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Är 80-åringar verkligen frekvent förekommande som rattfulla? Låter som någon av de yngre förmågorna som hamnade på sjukhus. Även om Monica Nielsen dock var ett sådant exempel.

Jag satsar på 80% av degen på 80 åringen och 20% på tanten (60åringen).

Statistiskt är det vanligare att äldre bilförare än yngre "råkar" hamna i fel körriktning.

Just E20 mellan Eskilstuna och Nykvarn har varit drabbad flera gånger senaste åren av förvirrade åldringar i fel körriktning.
Citera
2021-03-06, 01:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
70 år var kanske att ta i. Men säg 80. Men..dom är inte inblandade i så mycket alls. Det är yttersta umdantagsfall det som sker och det är väl det man reagerar på då.
Men just att hamna i fel körfält brukar väl vara det vanligaste när det väl händer.
Senast redigerad av Steff83 2021-03-06 kl. 01:06.
Citera
2021-03-06, 05:46
Medlem
yz44s avatar
Tror inte att barnfamiljen är de som färdats på fel sida och tror heller inte att det var 80-åringen.
Så då återstår den 60-åriga kvinnan som min huvudmisstänkte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in