Citat:
Ursprungligen postat av
Etta.Place
Det är nog inte vanligt, tackar man ja så raderas väl ens poäng ur systemet. Kan dock bero på vilken sorts kö men om ni är flera som tävlar och verkligen vill så förmodar jag att det är någonstans där köpoäng har ett värde.
Det som kan ha hänt däremot är ju att personen inte höll ekonomiskt vid granskning. Ingen fast anställning, skulder eller nått sånt.
Nej här försvinner bara köpoängen när man faktiskt skriver på kontraktet. Och det är inte heller bundet till kötid, utan hyresvärden väljer/slumpar både vilka som får erbjudande om visning och vem som får den av de som tackat ja efter visning.
Någonstans hoppas jag ju på att det är det ekonomiska som i detta fall inte håller hela vägen. Vill inte avslöja för mycket, men jag vet att värden i detta fall gett erbjudanden till sökande som inte platsar in i den typiska fast anställning med 3 ggr årshyra modellen, som exempelvis studenter. Så det kan ju vara så att det handlar om betalningsanmärkningar som visat sig eller att den sökande kanske själv känner att hyran blir för mycket? En student som bara får studiemedel hade haft svårt att gå runt med den här hyran.
Allt detta är ju såklart spekulation. Jag vill verkligen ha lägenheten men har heller inte bråttom så det är absolut ingen katastrof om jag inte får den. Men kan liksom inte släppa det förrän jag ser att den är helt borta från marknaden.