2021-03-04, 17:31
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Om läraren gjort det med flit, vilket jag inte tror, så är det förmodligen någon inom ekonomi. Ekonomer är riktiga skräpmänniskor hela högen.

Det handlar om barn i sjunde klass, inte några vuxna studerande ekonomer.
Citera
2021-03-04, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Han kan iofs ha studerat ekonomi vilket var det jag syftade på.
Citera
2021-03-04, 17:34
Medlem
Finansvargens avatar
Vadå, är detta ett anmält brott eller bara något som spridits ryktesvägen?

Enligt egen erfarenhet så kan man bli misstänkt för att att runka så fort man har händerna i byxfickorna. Folk är paranoida.

Men, snälla nån, man runkar inte bland folk, det gör man framför datorn med tillgång till nakna flickor!
Citera
2021-03-04, 17:35
Medlem
Citat:
Varför då? Ja för att det är olagligt för det första och ganska så äckligt att göra framför barn i sjunde klass. Vad har mina sexvanor med saken att göra menar du? Inte har jag samlag eller onanerar framför mina barn i var fall

Tänk att jag visste hur du skulle svara, naturligtvis skulle du utgå från att han ska ha runkat i kameran helt medveten om att han sågs av andra och svara alldeles emotionellt. Såklart skulle du missförstå med flit för att kunna få fortsätta känna dig upprörd och ha en pinne i röven.
Men visst, gick det till på det viset håller jag i sådana fall med men det får man väl ändå hålla för orimligt. Skulle man tycka om att visa upp sitt kön en 20-någonting elever så hade han nog blivit påkommen tidigare då han kunde gjort det innan saker byttes till digital undervisning. Inte sant?

Men vad anser du då om ett scenario där han inte var medveten om att han sågs av andra?
Ponera att man är en bra lärare och människa men sen är dålig med tekniken och tar för givet att man gör det i ensamhet, är det då okej att sprida film på det och försöka hänga ut och förstöra hans liv för det?
Senast redigerad av trevliggrabb 2021-03-04 kl. 17:55.
Citera
2021-03-04, 17:39
Medlem
Citat:

Jag likt många förutsatte nog att de rörde sig om högskola/universitet då jag endast hört att dessa slagit om till distans, om detta nu stämmer att de är sjundeklassare gör det saken 100 gånger värre, hos mig.
Citera
2021-03-04, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Lärare = kvinna med stora fasta bröst! Vi hoppas
Troligen är det snarare en fet och skallig man i medelåldern som kör sig själv i röven med en dildo i gummi, i tron att kameran är avstängd.

Nej, vi vill inte se filmen.
Citera
2021-03-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Jag likt många förutsatte nog att de rörde sig om högskola/universitet då jag endast hört att dessa slagit om till distans, om detta nu stämmer att de är sjundeklassare gör det saken 100 gånger värre, hos mig.

Det enda relevanta här är väl för fan om det har skett avsiktligt eller inte. Och det låter ju högst osannolikt.
Citera
2021-03-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore

Händelsen har inträffat inför åk7 elever stod det i lokaltidningen.
Citera
2021-03-04, 18:17
Medlem
Thraxxs avatar
Men va? Vadå stod han och hade någon presentation i klassen medans hans högra hand vad innanför byxorna och drog i snabeln samtidigt eller vadå?

Finns det lite mer information om exakt hur han utförde detta under klassens gång? Och någon som vet vart man kan se filmerna så man får en bättre uppfattning vad som hänt?
Citera
2021-03-04, 18:22
Medlem
airbuds avatar
Att det alltid ska ta sån tid att få fram filmer i dessa lägen, om de nu sprids på nätet borde det vara en barnlek att få fram.

Det är visserligen bara en massa medelåldersmän som hänger på Flashback, men någon av oss borde väl ha kontakter i högstadiet.
Citera
2021-03-04, 18:23
Medlem
Mest troligt är att det är fria fantasier av pubertala tonåringar. Det visar väl mest vad de själv har i huvudet och tänker på hundra gånger om dagen.
Citera
2021-03-04, 18:28
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Tänk att jag visste hur du skulle svara, naturligtvis skulle du utgå från att han ska ha runkat i kameran helt medveten om att han sågs av andra och svara alldeles emotionellt. Såklart skulle du missförstå med flit för att kunna få fortsätta känna dig upprörd och ha en pinne i röven.
Men visst, gick det till på det viset håller jag i sådana fall med men det får man väl ändå hålla för orimligt. Skulle man tycka om att visa upp sitt kön en 20-någonting elever så hade han nog blivit påkommen tidigare då han kunde gjort det innan saker byttes till digital undervisning. Inte sant?

Men vad anser du då om ett scenario där han inte var medveten om att han sågs av andra då?
Ponera att man är en bra lärare och människa men sen är dålig med tekniken och tar för givet att man gör det i ensamhet, är det då okej att sprida film på det och försöka hänga ut och förstöra hans liv för det?

För mig spelar det ingen roll huruvida det va medvetet eller ej. Oavsett vilket så är det inte ok. Om det visar sig vara medvetet ja då är det mer än ”inte ok”. Men det får tiden utvisa.
Att jag är emotionell som du skriver har att göra med att jag har barn som ev går i den skolan, är det så konstigt tycker du? Ang pinnen, lågt av dig.

Kristianstad har en hemsk historia med pedofiler, du kan ju googla om du inte känner till det. Vilket gör att många reagerar starkt när sådant här inträffar. Inte många år den vi hade en som begrep sig på många barn under lång tid innan han blev påkommen. Så för mig är det inget konstigt att man blir det för eller senare och digitalt i detta fall. Om så nu är fallet vill säga. Därav mitt (?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in