2021-03-18, 15:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoyo5050
Återigen så försöker du bara upphöja Jesus överallt annat och ger honom större position än den Gud har gett honom och vägra erkänna och acceptera Guds ord som finns i Koranen som Gud själv tog på sig att bevara den från korruption, Gud säger:

[15:9] Det är Vi som har uppenbarat denna Koran steg för steg och Vi skall helt visst slå vakt om den!

[5:15] Efterföljare av äldre tiders uppenbarelser! Ett Sändebud från Oss har kommit till er [med budskap] som klargör för er mycket av det som ni har dolt [för er själva] i Skriften; mycket [annat] har förbigåtts. Gud har skänkt er ett [nytt] ljus och en klar Skrift;

" Förnekarna av sanningen har nu misströstat om [att kunna göra slut på] er tro. Oroa er därför inte för dem - frukta Mig! Denna dag har Jag fullbordat det religiösa regelverket för er och skänkt er Min välsignelse i fullaste mått. Jag har beslutat att Islam skall vara er religion. Om någon drivs [att bryta mot förbuden ovan] av hunger, inte av lust att överträda dem, [skall han finna] Gud ständigt förlåtande, barmhärtig."

Så alla dessa verser är bevis på att Koranen ÄR sann och ingen kan ändra på den. Att Gud har skänkt detta budskap till er alla som har följt gamla budskap OCH att Islam är den sista religionen och den som endast gäller inför Gud sedan den har uppenbarats.
Att Koranen bevarats säger ingenting om vad för religion som efterlevs.

Precis som människor "vrångt uttytt skrifterna" innan Koranen är islam korrumperat. Inte Koranen- utan islam.

Jag vet att muslimer har fått en mängd idéer om Skriften från diverse lärare. Koranen själv ger mig dock rätt i att det är människors egna skrifter och förklaringar om Skriften som förvränger den, och många människor måste lyssna till dem därför att de inte kan läsa.
Koranen bör höras som en fortsättning och korrigerare på och av tidigare uppenbarelsen, inte som en separat del som fått förklarats av människor. Ormar har lagt till förklaringar, som de tillskriver andra... Samma ormar som tog sig in i den tidiga församlingen.

Den position Gud gett Jesus är Messias. Kung över allt skapat.

Förnekar du att Jesus ska återvända?
Senast redigerad av LadySweden 2021-03-18 kl. 16:00.
Citera
2021-03-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Gud finns i en annan värld och vi lever i den här världen där Satan är furste enligt Jesus. Vi har inte så mycket tillförlitlig information om högre makter och religionerna försöker fylla luckorna i den mån Satan tillåter det.

Men det budskap som finns i evangelierna är komplett och konsistent. De som upphöjer Jesus istället för att ifrågasätta honom har religionsfri information. Problemet är att människor ofta inte gillar sanningen, särskilt inte den som formulerades av Jesus.

Satan är vår störta fiende men det betyder inte att vi inte kan övervinna honom, tvärtom det är enda som behövs för att övervinna honom ÄR att följa Guds ord och inte tvista så mycket. Tack gode Gud, så har Gud visat oss hur vi kan skydda oss från satan och hans viskningar. Så ge inte satan större plats eller större makt än det som han redan har. Han kan bara viska och inte tvinga någon till nåt.

Läs här i Koranen:

[2:168] MÄNNISKOR! Ät av det som jorden ger och som är tillåtet och hälsosamt, och följ inte i Djävulens spår; han är sannerligen er svurne fiende.

[2:169] Han uppmuntrar er [att begå] onda och skamlösa handlingar och [uppmanar er] att påstå om Gud sådant som ni inte kan veta något om.

[3:175] Djävulen [ingav dem att varna er]; han vill injaga [i er] fruktan för sina förbundna. Ni skall inte frukta dem - frukta Mig, om ni är troende!

[15:42] du skall inte ha makt över andra av Mina tjänare än dem som helt gått vilse och [av fri vilja] följer dig.

[16:98] NÄR DU [vill] läsa Koranen, be då Gud beskydda dig mot Djävulen, den utstötte.

[16:99] Han har ingen makt över dem som tror och litar till sin Herre;

[16:100] hans makt är begränsad till dem som ställer sig under hans beskydd och som förleds av honom att tillskriva andra del i Guds makt.
Citera
2021-03-18, 16:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Satan är vår störta fiende men det betyder inte att vi inte kan övervinna honom, tvärtom det är enda som behövs för att övervinna honom ÄR att följa Guds ord och inte tvista så mycket. Tack gode Gud, så har Gud visat oss hur vi kan skydda oss från satan och hans viskningar. Så ge inte satan större plats eller större makt än det som han redan har. Han kan bara viska och inte tvinga någon till nåt.

Läs här i Koranen:

[2:168] MÄNNISKOR! Ät av det som jorden ger och som är tillåtet och hälsosamt, och följ inte i Djävulens spår; han är sannerligen er svurne fiende.

[2:169] Han uppmuntrar er [att begå] onda och skamlösa handlingar och [uppmanar er] att påstå om Gud sådant som ni inte kan veta något om.

[3:175] Djävulen [ingav dem att varna er]; han vill injaga [i er] fruktan för sina förbundna. Ni skall inte frukta dem - frukta Mig, om ni är troende!

[15:42] du skall inte ha makt över andra av Mina tjänare än dem som helt gått vilse och [av fri vilja] följer dig.

[16:98] NÄR DU [vill] läsa Koranen, be då Gud beskydda dig mot Djävulen, den utstötte.

[16:100] hans makt är begränsad till dem som ställer sig under hans beskydd och som förleds av honom att tillskriva andra del i Guds makt.
3:175... ❤️
Citera
2021-03-18, 16:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Läs här i Koranen:

Var och en som fruktar Herren får veta vilken väg han skall välja. (Psalm 25:12, Bibeln)

"
4. Men jag säger eder, mina vänner: Frukten icke för dem som väl
kunna dräpa kroppen, men sedan icke hava makt att göra något
mer.
5. Jag vill lära eder vem I skolen frukta: frukten honom som har
makt att, sedan han har dräpt, också kasta i Gehenna. Ja, jag
säger eder: Honom skolen I frukta. --
6. Säljas icke fem sparvar för två skärvar? Och icke en av dem är
förgäten hos Gud.
7. Men på eder äro till och med huvudhåren allasammans räknade.
Frukten icke; I ären mer värda än många sparvar.
8. Och jag säger eder: Var och en som bekänner mig inför
människorna, honom skall ock Människosonen kännas vid inför
Guds änglar.
9. Men den som förnekar mig inför människorna, han skall ock bliva
förnekad inför Guds änglar.
10. Och om någon säger något mot Människosonen, så skall det bliva
honom förlåtet; men den som hädar den helige Ande, honom skall
det icke bliva förlåtet."
(Lukasevangeliet kapitel 12)
Senast redigerad av LadySweden 2021-03-18 kl. 16:50.
Citera
2021-03-19, 04:36
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Den som söker Gud ska inte söka i religionerna.
Citera
2021-03-19, 08:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Den som söker Gud ska inte söka i religionerna.
Du kanske kan informera om var människor ska söka då? Inom sig själva? (Mysticism)?
Citera
2021-03-19, 08:52
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du kanske kan informera om var människor ska söka då? Inom sig själva? (Mysticism)?
Varken Gud eller Jesus är religion. Man kan söka efter Gud i allt, inte minst i evangelierna och i profeternas böcker. Men man ska hålla sig borta från alla som vill bestämma vad man ska tro: de religiösa.
Citera
2021-03-19, 08:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Varken Gud eller Jesus är religion. Man kan söka efter Gud i allt, inte minst i evangelierna och i profeternas böcker. Men man ska hålla sig borta från alla som vill bestämma vad man ska tro: de religiösa.
Det är också en religion du har.
Citera
2021-03-19, 08:58
Medlem
Citat:
De flesta av oss har aldrig hittat naturligt guld och vi känner oss nog inte hågade att gå ut leta heller, men ändå finns det enskilda personer som söker och som finner och som förväntar sig att hitta mer guld.

Råd till dem som söker efter guld brukar vara

+ Sök där det är känt att andra har hittat guld!
+ Sök kunskap om guld och guldförande bergarter!
+ Ge inte upp!

Jesus berättade några liknelser om världslig rikedom, hur någon upptäcker något mycket värdefullt och avstår från allt för att få det, medveten om att det är en god affär. Här är sensmoralen att den som verkligen känner till det rätta värdet också är beredd att göra uppoffringar.

Den stora skillnaden mellan att söka efter guld och att söka efter efter Gud är att Satan, vår världs furste och alla lögners fader, tillåter oss att förstå värdet av guld. Den stora likheten är att i Satans värld så berövas människor ständigt på såväl sina världsliga som sina andliga rikedomar. Den som anar Gud och tar väl vara på det blir andligt rikare och starkare gentemot Satan.

Det finns förstås inga bevis för aningar om Gud och Guds makt. Motståndare till tanken på Gud kan hävda att det vetenskapligt går att avgöra vad som är guld. Men många kände igen guld långt innan vetenskapen och långt innan några egenskaper hos guld var kända så fanns det människor som hittade guld och tog tillvara på det.

Varför är då så många intresserade av att förneka Gud? Istället för att försöka förnimma Gud?

Grannfrun söker tydligen efter Gud minst 2ggr / vecka under kvälls/nattetid
OMG, Omg, ooomgoaaad
Citera
2021-03-19, 12:26
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det är också en religion du har.
Nej, det är det inte. Det är kunskap och information.
Citera
2021-03-19, 12:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej, det är det inte. Det är kunskap och information.
Så Mose hade ingen religion?
Citera
2021-03-19, 12:38
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Så Mose hade ingen religion?
Jag vet inte om han använde begreppet religion. Men kunskap och information hade han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in