Citat:
Att Koranen bevarats säger ingenting om vad för religion som efterlevs.Återigen så försöker du bara upphöja Jesus överallt annat och ger honom större position än den Gud har gett honom och vägra erkänna och acceptera Guds ord som finns i Koranen som Gud själv tog på sig att bevara den från korruption, Gud säger:
[15:9] Det är Vi som har uppenbarat denna Koran steg för steg och Vi skall helt visst slå vakt om den!
[5:15] Efterföljare av äldre tiders uppenbarelser! Ett Sändebud från Oss har kommit till er [med budskap] som klargör för er mycket av det som ni har dolt [för er själva] i Skriften; mycket [annat] har förbigåtts. Gud har skänkt er ett [nytt] ljus och en klar Skrift;
" Förnekarna av sanningen har nu misströstat om [att kunna göra slut på] er tro. Oroa er därför inte för dem - frukta Mig! Denna dag har Jag fullbordat det religiösa regelverket för er och skänkt er Min välsignelse i fullaste mått. Jag har beslutat att Islam skall vara er religion. Om någon drivs [att bryta mot förbuden ovan] av hunger, inte av lust att överträda dem, [skall han finna] Gud ständigt förlåtande, barmhärtig."
Så alla dessa verser är bevis på att Koranen ÄR sann och ingen kan ändra på den. Att Gud har skänkt detta budskap till er alla som har följt gamla budskap OCH att Islam är den sista religionen och den som endast gäller inför Gud sedan den har uppenbarats.
[15:9] Det är Vi som har uppenbarat denna Koran steg för steg och Vi skall helt visst slå vakt om den!
[5:15] Efterföljare av äldre tiders uppenbarelser! Ett Sändebud från Oss har kommit till er [med budskap] som klargör för er mycket av det som ni har dolt [för er själva] i Skriften; mycket [annat] har förbigåtts. Gud har skänkt er ett [nytt] ljus och en klar Skrift;
" Förnekarna av sanningen har nu misströstat om [att kunna göra slut på] er tro. Oroa er därför inte för dem - frukta Mig! Denna dag har Jag fullbordat det religiösa regelverket för er och skänkt er Min välsignelse i fullaste mått. Jag har beslutat att Islam skall vara er religion. Om någon drivs [att bryta mot förbuden ovan] av hunger, inte av lust att överträda dem, [skall han finna] Gud ständigt förlåtande, barmhärtig."
Så alla dessa verser är bevis på att Koranen ÄR sann och ingen kan ändra på den. Att Gud har skänkt detta budskap till er alla som har följt gamla budskap OCH att Islam är den sista religionen och den som endast gäller inför Gud sedan den har uppenbarats.
Precis som människor "vrångt uttytt skrifterna" innan Koranen är islam korrumperat. Inte Koranen- utan islam.
Jag vet att muslimer har fått en mängd idéer om Skriften från diverse lärare. Koranen själv ger mig dock rätt i att det är människors egna skrifter och förklaringar om Skriften som förvränger den, och många människor måste lyssna till dem därför att de inte kan läsa.
Koranen bör höras som en fortsättning och korrigerare på och av tidigare uppenbarelsen, inte som en separat del som fått förklarats av människor. Ormar har lagt till förklaringar, som de tillskriver andra... Samma ormar som tog sig in i den tidiga församlingen.
Den position Gud gett Jesus är Messias. Kung över allt skapat.
Förnekar du att Jesus ska återvända?
Senast redigerad av LadySweden 2021-03-18 kl. 16:00.
Senast redigerad av LadySweden 2021-03-18 kl. 16:00.