2021-03-03, 23:12
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Om man har fått för mycket ersättning från FK för att man var föräldrarledig förra året. Kan man då med dagar på "saldot" betala tillbaka dessa dagar som man felaktigt tagit ut? Tänker annars så ska man betala tillbaka för att sedan ta ut dagarna igen?
Citera
2021-03-03, 23:20
Medlem
Försäkringskassan är ingen snäll tant. Hon är mer som Stalin.

Förvänta dig det värsta. Och håll tummarna.
Citera
2021-03-03, 23:22
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leira
Försäkringskassan är ingen snäll tant. Hon är mer som Stalin.

Förvänta dig det värsta. Och håll tummarna.
haha säkert inte , men visst dom kan få pengarna tillbaka för dom dagarna. Men då ska jag fan i mig ha dagar påfyllda.
Citera
2021-03-03, 23:35
Avstängd
Du har alltså fuskat.
Citera
2021-03-03, 23:41
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du har alltså fuskat.
Precis 10 dagar för mycket , visste inte ens betalar självklart tillbaka. Men får man då dagarna tillbaka eller? Kommer ändå ta ut en period igen mot sommaren. Tar 10 dagar längre bara då blir egentligen saksamma.

Hittar inget svar om det någonstans men någon här kanske vet om man kan betala tillbaka dessa dagar i dagar man har tillgodo?

Tydligen blivit utredd av dem , skickar värsta rapporterna om vilka dagar osv . att dom har varit i kontakt med min arbetsgivare. Istället kunde dom väl bara säga du har tagit ut för många dagar här enligt våra noteringar du behöver betala tillbaka si o så mycket inte ens 10 000 kr det handlar om.

Sen bla bla bla massa skit bara , kan det vara någon prakikant som ska visa upp sig eller liknande? Man kanske kan ringa eller skicka ett brev om det först innan man utreder någon. Får dom ens utreda en bakom ens rygg utan att meddela det? Det är väl det som stör mig mest. Jaaa lugn jag gjorde fel okej du ska få tillbaka ingen big deal. Tydligen har dom utrett i 3 månader utan min vetskap.

Men återigen får man betala med dagar man har tillgodo? Om man betalar får man dagar tillbaka? Blir ju plötsligt dom som fuskar om man betalar och inte få tillbaka dagar. Dom skriver bara att man ska ge dem pengar men inget om att man får tillbaka några dagar eller att man kan använda oanvända dagar för att göra rätt för sig. Visst ränta kan dom väl också få om det nu är så. Inte nog med det så har dom även kontaktat och begärt ut uppgifter från min fd arbetsgivare också. Där hittade dom 400 kr som var felaktigt utbetalt under 2019 alltså handlar om 2 timmar vette fan asså vad som sysslar med. Dom har ju liksom begärt papper som någon på löneavdelningen fyllt i manuellt i timmar och sedan skickat till dem. Sen har dem scannat in allt skit för att sedan skicka till mig. Det kräver ju massa resurser för inget. Kostar fan mer att ha den där handikapp apan där anställd.
Senast redigerad av BlueBerryBerry 2021-03-04 kl. 00:00.
Citera
2021-03-04, 00:08
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Helt ärligt tror jag du får betala tillbaka med dagar eller om du tex har något annat bidrag från försäkringskassan. Du kanske har barnbidrag du kan betala tillbaka med? Handlar ju inte om en så stor summa direkt.

Men att dom lägger sådana resurser på att utreda dig är en minusaffär för dom. Folk tar ju för fan hit retards för att sedan anställa egna och på så sätt få ut miljoner och så jagar dom folk för små summor.

Men antagligen vågar dom inte tjaffsa med riktiga "kriminella" så att säga.

Men kolla om du får dagarna tillbaka om du nu måste betala. Tror du får dagar tillbaka på föräldrarkontot då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in