2021-03-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kalla har inte haft sina bästa år men hon har varit formidabel detta VM. Idag var det inte Kallas formidabla VM som fick avgöra tyvärr.
Spelar ingen roll vem som hade stått på Charlottes skidor idag.
Stafetten hade varit över även för det laget.
Citera
2021-03-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det går inte att ta dig på allvar när du inte ens får Kallas OS-guld rätt.

Kalla är en mästerskapsåkare av rang. Det är snarare i världscupen man vid vissa tillfällen hade hoppats på mer.
Jag publicerar fakta. Sjukt överskattad och kommer bli ihågkommen som damskidåkningens Tommy Salo. Trots alla mästerskap i internationella sammanhang är resultatet magert.
Citera
2021-03-04, 21:21
Medlem
Denna stafett var den tävling i VM som jag mest sett fram mot... Vad trist! Kalla brukar gärna vilja ha mycket fäste i klassiskt, och nu blev det kanske för mycket, så att glidet försämrades brutalt... Hon kunde ju inte följa med i stakningen från start...
Citera
2021-03-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Hennes egen uttalelse etter løpet.

Ja, men det är ju sånt man bara SÄGER ju. Nu vet vi att det var smöret som var fel i grunden. Det här VM:ets behållning är ju Kallas återkomst.

Sedan måste DJÄVULEN ha varit framme på förmiddagen. ALLT gick fel.
Senast redigerad av ccnut 2021-03-04 kl. 21:25.
Citera
2021-03-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
OK.................
får väl lägga in länken även här så kan du läsa Kallas resultatrad den här säsongen:

https://www.fis-ski.com/DB/general/athlete-biography.html?sectorcode=CC&seasoncode=2021&compe titorid=98286&type=result&categorycode=&sort=&plac e=&disciplinecode=&position=&limit=100

Kom ihåg att vid tävlingarna i Falun hade hon ryggproblem så dom kan du räkna bort.
När du läst detta OCH yagit in det så kan du väl återkomma och säga om du står fast vid ditt uttalande eller om du vill byta åsikt?

Ja, jag byter åsikt, hon är till och med sämre än vad jag kom ihåg.

Vi kan börja med stryka SM, ingen av de andra
Landslagsåkarna på toppnivå åkte så hon tävlade mot en gäng juniorer.

Då återstår det en gång lopp på föga imponerande 7e-48e plats.

Ja, hon skyllde sin 48e plats på ryggen men vi som har följt henne hela hennes karriär har sett henne kollapsa i resultatlistorna och har vant oss vid hennes bortförklaringar: Corona, dåliga skidor, ryggproblem osv.

Faktum är dock att hennes form har varit i fritt fall sedan hon bytte träningsupplägg för 5 år sedan.

Titta gärna om på hennes lopp från idag. Jämför åkare som Johaug, Diggins och Pärmakoski som tar i så att armarna flaxar och tungan hänger. Jämför sedan med Kalla som ser ut att vara på en söndagstur.

Problemet var framför allt bristande form och bristande motivation, såg ingen glöd i hennes åkning överhuvudtaget.
Citera
2021-03-04, 21:27
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Jag publicerar fakta. Sjukt överskattad och kommer bli ihågkommen som damskidåkningens Tommy Salo. Trots alla mästerskap i internationella sammanhang är resultatet magert.

Du kan inte ens publicera korrekt fakta. Kalla har två individuella OS-guld.

22 OS och VM medaljer är alltså ett magert resultat enligt din skeva logik? Varav tio individuellt.
Citera
Medlem
katws avatar
Citat:

Det där ju direkt felaktigt. Kalla om någon har ju varit bra på just mästerskap. Däremot har hon aldrig varit särskilt stabil under en hel världscupsäsong. Där har hon underpresterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
*ger upp*
Du ska inte argumentera med mindre vetande.
Dom drar ned dig till samma nivå och där är dom överlägsna.
Citera
Medlem
Citat:

Inga högskolepoäng va?
Citera
2021-03-04, 21:29
Medlem
Var de inte någon tävling förra säsongen när de ryska herrlaget vallade bort sig totalt, de fick ju nästan gå nerför backarna vill jag minnas, är ju helt omöjligt när man missar så grovt med vallningen.
Citera
2021-03-04, 21:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Ja, men det är ju sånt man bara SÄGER ju. Nu vet vi att det var smöret som var fel i grunden. Det här VM:ets behållning är ju Kallas återkomst.

Sedan måste DJÄVULEN ha varit framme på förmiddagen. ALLT gick fel.

Eller så har norrmännen mutat Myhlback och company DUKTIGT. Alternativt så intog de Fridas champagne i morse.
Citera
2021-03-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, jag lever i verkligheten och jag betackar mig verkligen från att bli påskriven saker jag inte skrivit. Jag har inte nämnt något om rätt eller fel att ta ut henne. Jag skrev att hon under de senaste året visat att hon är ett osäkert kort där hon varvat bra prestationer med riktiga bottennapp.

Men du kanske har en annan bild?
Har man läs resultaten på FIS så är det lätt att få en helt annan bild ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in