2021-03-04, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nja det återstår att se. Men tittar man på hur stort PayPal blev och hur uråldrigt det blivit har dom ju en enorm marknad framför sig i USA.

Jo men det är väl inte helt utan konkurrens, borde väl finnas en hel del betaltjänster i usa kan jag tro och om dom amerikanarna ska välja en utländsk tjänst så får den nog va jädrigt bra eller ändra namn till nåt dom kan uttala där känns det lite som.
2021-03-04, 11:11
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nja det återstår att se. Men tittar man på hur stort PayPal blev och hur uråldrigt det blivit har dom ju en enorm marknad framför sig i USA.
Papal uråldrigt? De har bara ett börsvärde på drygt 300 miljarder dollar och deras aktie har dubblerats sen januari 2020...
2021-03-04, 11:58
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Papal uråldrigt? De har bara ett börsvärde på drygt 300 miljarder dollar och deras aktie har dubblerats sen januari 2020...

Trodde du snackade skit Kramer, men jävlar Paypal går bra på börsen.
Hur är det ens möjligt? För jag trodde med det var uråldrigt och att alla hade lärt sig att hata på Paypal nu för tiden då det är otroligt värdelöst ur ett användarsynpunkt. Men tji fick jag!
2021-03-04, 12:03
Avslutad
Stämmer det att Klarnas grundare hamnade sist på en pitchtävling år 2005 på handelshögskolan? Iden i sig lät väldigt smutsigt att lägga fram 2005 att Klarna skulle fungera som en mellanhand där man skuldsätter kunderna som en form av sms-lån ,i dag är det rumsrena.
2021-03-04, 12:55
Medlem
Varför skulle Klarna vara övervärderat? Ingen här kan ge en rimlig förklaring till det.
2021-03-04, 13:08
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer

Kan vara då att det är andra funktioner i USA. Men tittar man på hur dom marknadsför sig rent estetiskt och hur det fungerar för internetbutiker att ansluta sig till tjänsten så är det uråldrigt utan någon tvekan.
2021-03-04, 13:11
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgo
Jo men det är väl inte helt utan konkurrens, borde väl finnas en hel del betaltjänster i usa kan jag tro och om dom amerikanarna ska välja en utländsk tjänst så får den nog va jädrigt bra eller ändra namn till nåt dom kan uttala där känns det lite som.

Dom använder ju Spotify istället för sina egna liknande tjänster. Kanske inte är riktigt samma, men ändå en utländsk tjänst.
2021-03-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Stämmer det att Klarnas grundare hamnade sist på en pitchtävling år 2005 på handelshögskolan? Iden i sig lät väldigt smutsigt att lägga fram 2005 att Klarna skulle fungera som en mellanhand där man skuldsätter kunderna som en form av sms-lån ,i dag är det rumsrena.
Världen är upp och ner idag. Det var den inte 2005
2021-03-04, 13:58
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:

Klarna är skit och snart är det fler som upptäcker det.

Om jag köper grejer på nätet - pengar finns - så måste jag vara uppmärksam och ”trycka ur” en massa rutor för att Klarna inte ska blandas in som nån helt jävla onödig mellanhand.
2021-03-04, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Klarna är skit och snart är det fler som upptäcker det.

Om jag köper grejer på nätet - pengar finns - så måste jag vara uppmärksam och ”trycka ur” en massa rutor för att Klarna inte ska blandas in som nån helt jävla onödig mellanhand.

Har aldrig haft det problemet med klarna men förstår att man måste ibland ta kontakt med företaget man har beställt varan, Klarna har en gång betalat tillbaka åt mig för att jag har betala två gånger av samma produkt.
2021-03-04, 14:50
Medlem
MoLoKs avatar
Klarna är alltså för de som vill köpa på avbetalning.

Hm.

Ja kommer funka.
2021-03-04, 15:08
Medlem
Citat:
När te. Huspriser och annat sticker iväg medans löner stannar på samma nivå så blir det till slut en krasch dvs om man inte kan få marknaden att gå runt på konstgjord andning. Utan tjänster som Klarna hade det kraschat eller förstås om politiker hade gjort sitt jobb så hade vi kunnat skippa hålla denna bubbla vid liv men men därför är dom rumsrena.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in