• 1
  • 2
2021-03-02, 12:45
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Mannen bar ett avsågat hagelgevär med lasersikte inne på järnvägsstationen i Kristianstad. En person som väntade på tåget förstod att något inte stod rätt till och larmade polisen.
https://www.kristianstadsbladet.se/k...onen-24f2d8f3/

Imponerande slutledningsförmåga av den väntande personen att förstå att något inte står rätt till när någon går runt med en hagelbrakare.

Lasersikte på avsågad hagelbössa måste vara något av det mest korkade jag har hört talas om.

Det är inte mycket man får reda på pga betalvägg. Hagelgevär låter WT men Kristianstads station är mest präglat av somalier och araber. Har vi någon som vet mer?
Citera
2021-03-02, 12:50
Medlem
xposures avatar
Laserpekaren kändes sjukt nödvändig!
Citera
2021-03-02, 12:52
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard

Imponerande slutledningsförmåga av den väntande personen att förstå att något inte står rätt till när någon går runt med en hagelbrakare.

Lasersikte på avsågad hagelbössa måste vara något av det mest korkade jag har hört talas om.

Det är inte mycket man får reda på pga betalvägg. Hagelgevär låter WT men Kristianstads station är mest präglat av somalier och araber. Har vi någon som vet mer?

En bild som går att se trots betalvägg: https://imengine.gota.infomaker.io/?...ion=cropresize

Avsågat med lasersikte (eller snarare fasttejpad laserpekare), helt öppet på tågstationen. GM är nog inget fullt friskt geni direkt.
Citera
2021-03-02, 13:01
Medlem
FladderFarfars avatar
Han måste ju ha tyckt att det såg coolare ut.

För mycket video!... som farsan alltid brukade säga.
Citera
2021-03-02, 13:04
Medlem
Avsågat hagel+laserpekare.......roligaste jag sett på länge!
Citera
2021-03-02, 13:12
Medlem
Kennethkvartings avatar
Ni som rackar ned på laserpekaren: Har ni aldrig sett barscenen i stjärnornas krig när Han Solo skjuter rymdgubben under bordet?

I ett sånt läge är det ju skitbra, även om just ett avsågat hagelgevär är mer som en syftmina.
Citera
2021-03-02, 13:13
Medlem
SolidSteels avatar
Fint att han blev tagen innan han började skjuta ihjäl folk, kunde blivit riktigt jävla otäckt.
Psykiskt sjuk eller hög som ett hus får bli min gissning.
Citera
2021-03-02, 13:20
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Laserpekaren kändes sjukt nödvändig!

I klass med lasermannens intelligens faktiskt, som satte ljuddämpare på en revolver.
Citera
2021-03-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard

Kommer ihåg när jag som liten pojk följde med farsan för att hämta älgstudsarn som varit på service.
Ingen parkering i närheten så vi parkerade mitt i stan som vanligt. Tyckte det var lite konstigt när farsan bar bössan i ena handen helt utan fodral och remmen var inte heller på så pipan rakt fram.
Ganska mycket folk och vi hade väl ett par hundra meter att gå men ingen som brydde sig nämnvärt. Absolut ingen som ringde polisen.

Tänk vad samhället har gått framåt med alla skjutningar och "hem"kommande terrorister så att alla förknippar vapen med terror istället för att som förr se det som ett verktyg för jakt.
Citera
2021-03-02, 13:32
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
En bild som går att se trots betalvägg: https://imengine.gota.infomaker.io/?...ion=cropresize

Avsågat med lasersikte (eller snarare fasttejpad laserpekare), helt öppet på tågstationen. GM är nog inget fullt friskt geni direkt.

Har skjutit med en likadan, rekylen blir ju inte klen direkt när man håller den med en hand.
Man träffar allt inom 5-10 meter, sen är spridningen utom kontroll.
Citera
2021-03-02, 13:36
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Tänk vad samhället har gått framåt med alla skjutningar och "hem"kommande terrorister så att alla förknippar vapen med terror istället för att som förr se det som ett verktyg för jakt.
Vem f_n sågar av sin bössa för att jaga med den?
Citera
2021-03-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
I klass med lasermannens intelligens faktiskt, som satte ljuddämpare på en revolver.
Man får anta att det inte var en Nagant m/1895?

Var det inte också så att den hemsnickrade "ljuddämparen" han svetsade/skruvade fast gjorde så att kulorna fick mycket lägre hastighet och rent av började tumla rakt ut från mynningen? Och att detta var anledningen till att han inte lyckades ha ihjäl mer än en person, trots att han ofta sköt sina offer i huvudet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in