Citat:
Ursprungligen postat av
AlanBStard
https://www.kristianstadsbladet.se/k...onen-24f2d8f3/
Imponerande slutledningsförmåga av den väntande personen att förstå att något inte står rätt till när någon går runt med en hagelbrakare.
Lasersikte på avsågad hagelbössa måste vara något av det mest korkade jag har hört talas om.
Det är inte mycket man får reda på pga betalvägg. Hagelgevär låter WT men Kristianstads station är mest präglat av somalier och araber. Har vi någon som vet mer?
Kommer ihåg när jag som liten pojk följde med farsan för att hämta älgstudsarn som varit på service.
Ingen parkering i närheten så vi parkerade mitt i stan som vanligt. Tyckte det var lite konstigt när farsan bar bössan i ena handen helt utan fodral och remmen var inte heller på så pipan rakt fram.
Ganska mycket folk och vi hade väl ett par hundra meter att gå men ingen som brydde sig nämnvärt. Absolut ingen som ringde polisen.
Tänk vad samhället har gått framåt med alla skjutningar och "hem"kommande terrorister så att alla förknippar vapen med terror istället för att som förr se det som ett verktyg för jakt.