2021-03-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Fan du är en riktig Sherlock Holmes.

Jag undrade bara om ngn vet vilken information han verkligen var intresserad av utifrån sidhistorik. Har inte sett ngt om det.

Ledsen att jag tog upp plats här.
Citera
2021-03-04, 16:36
Medlem
Någon som vågar sig på en sammanfattning om vad vi hittills vet, 77 sidor är rätt mycket att plöja igenom?
Citera
2021-03-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Vad som bedöms vara mänskliga kvarlevor?

Vad kan det innebära? Endast en del av en kropp?

Den kan ju ha legat där ett tag och naturen gjort sitt.
Citera
2021-03-04, 16:43
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Någon som vågar sig på en sammanfattning om vad vi hittills vet, 77 sidor är rätt mycket att plöja igenom?

Det har inte framkommit något nytt, det enda vi vet är en ungefärlig fyndplats. Resten är rykten och/eller rena spekulationer.
Citera
2021-03-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitlateral
Stämmer det att han sökt på omelett och snöleopard den 13:e? El minns jag fel då?

...

Annars tycks Snöleopard även vara ngt militärt fordon,

Heng Long kallar M26 Pershing för Snow Leopard och ingen vet varför.

https://www.nitrotek.se/1-16-m26-pershing-snow-leopard-bb-radio-controlled-tanks.html

Just denna är väl även en elektronikdetalj?

https://en.wikipedia.org/wiki/M26_Pershing
Senast redigerad av saltochsyrlig 2021-03-04 kl. 16:49.
Citera
2021-03-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockervalpen
Hej! Har en fråga.. om man kollar på bilderna från AB då dom nämner att bombtekniker är på plats.. så ser man blåklädda poliser samt en och en annan brun/sandfärgad. Den bruna är det verkligen en bombtekniker? ser mer ut att vara NI. Dom brukar man ju ta till hjälp vid situationer med svårtillgänglig terräng etc.

Verkar vara ett obekräftat rykte som florerar i tråden.
Citera
2021-03-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vet inte om det ens har med denna händelse att göra, men jag var ute igår i tyresta och letade efter fyndplatsen hittade den inte men måste ha varit mycket nära (inom radie av 500m), sen när jag var påväg därifrån så såg jag högt uppe på ett berg att det fanns 2 grillplatser med stenar bara 4-5 meter ifrån varandra, det fanns bränd kol i båda. det tyckte jag var ganska märkligt? räcker det inte med en grill? är ingen kol expert men hade varit intressant o veta ungefär cirkus när det grillades

edit : två stora stenar låg på kolen så hade man inte lyft så hade man inte kunnat se detta.

Om du gick från Tyresta by så finns det inte någon promenadväg eller stig till paltsen där kvarlevorna hittades. De tär mycket våtmark mellan Tyresta byn och fyndplatsen, även den där bergsklippan är i vägen. Avståndet är bara ca 330 meter i fågelvägen.
Om man kommer från Åvavägen och följer först bäcken och sedan väljer ta den västra nertrampade stigen, så blir den höga klippan till höger och bäcken och våtmarksomårdet till vänster. Stigen slutar i en intrång/inbuktning i bergskilippan, ca 60 meter lång och 30 meter bred. Fyndet gjordes kanske i den här inbuktningen. Bäcken börjar även där och rinner ut i Bylsjön i nordost. Här i området rör sig scouter som sommartid teltar och grillar.
Citera
2021-03-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Verkar vara ett obekräftat rykte som florerar i tråden.

Precis. Det kan vara vem som helst, som har hamnat där länge sen.
Citera
2021-03-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Om du gick från Tyresta by så finns det inte någon promenadväg eller stig till paltsen där kvarlevorna hittades. De tär mycket våtmark mellan Tyresta byn och fyndplatsen, även den där bergsklippan är i vägen. Avståndet är bara ca 330 meter i fågelvägen.
Om man kommer från Åvavägen och följer först bäcken och sedan väljer ta den västra nertrampade stigen, så blir den höga klippan till höger och bäcken och våtmarksomårdet till vänster. Stigen slutar i en intrång/inbuktning i bergskilippan, ca 60 meter lång och 30 meter bred. Fyndet gjordes kanske i den här inbuktningen. Bäcken börjar även där och rinner ut i Bylsjön i nordost. Här i området rör sig scouter som sommartid teltar och grillar.

Intressant, du verkar ha koll. Som jag förstår det tillhör fyndplatsen inte själva nationalparken?

Såg på en av bilderna på AB att det fanns en "vilt-matningsapparat" (vildsvin?) där polisen parkerat ett fordon.

Vet du om det förekommer jakt i området?
Citera
2021-03-04, 17:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Vad menar du med obehagligt ställe?
Menar du otillgänglig terräng då, eller?
Konstigt att någon skulle välja att springa där när det finns så många motionsspår och leder att springa på.
Ja, obehagligt som i att det är ett ställe där man snudd på väntar sig att hitta ett lik. Kärr, trädstammar, stenigt, besvärligt. Och det är lite vid sidan om. Inte vid något större spår. Det finns en stig i anslutning till fyndplatsen, men det är allt.
Citera
2021-03-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgeslammer
När skedde detta? Datum?

Den 28 november.
En ledare hos Missing People fick enl info på Facebbok bilder och koordinater.
Det är oklart om någon har varit på platsen och kollat.
Citera
2021-03-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Iakttagelsen är gjord längs åvavägen där det ligger en del hus samt även en bilväg. Så att ett ljus skådats där kan ha varit vadsomhelst.

Fyndplatsen ser ju ut att vara uppe i bergen i brandområdet och är inget ställe man vill försöka traska runt i nattetid.

Fyndplatsen ligger ju vad jag förstår drygt en kilometer norrut från Åvavägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in