2022-11-20, 21:43
  #6817
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så som du beskriver det så låter det väldigt oplanerat
Självklart så måste det vara planerat om DA blev mördad
Jag undrade mest om man har någon tanke om hur mordet och gömmandet av kroppen kan ha gått till. I stora drag.
Citera
2022-11-20, 22:46
  #6818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag undrade mest om man har någon tanke om hur mordet och gömmandet av kroppen kan ha gått till. I stora drag.

Du kan ju inte få någon info som ingen av oss vet någonting om
Du får anvönda lite fantasi

OM det nu är sant att DA huvud inte fanns???
Då hade han ej heller kunnat spränga sig själv

Det kanske var en signal han ville ge vönnen om att något var fel
om att han skulle springa 5 mil
Vilket alla han könde visste att det inte var DA grej och dessutom så sprang DA oftast i stan och inte i i miljöer som Tyresta

Fr Torsd kväll fram till dagen han försvann finns inga uppgifter alls

Hans vön Carl var den sista som hade kontakt med DA
Och nu är han också död
Sjölvmord säger rykterna
Ett märkligt sammanträffande
Men det är mycket som är märkligt i det här fallet

Men de flesta här på sidan är säkra på att det var ett självmord så det spekuleras ingenting om ett brott
Det hade varit intressant att få veta vad andra kan ha för teorier
Citera
2022-11-20, 22:48
  #6819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Den personen la själv ut uppgifterna på en öppen facebooksida för vem som helst att se, så tycker inte du ska ha dåligt samvete. Han ville ju uppenbarligen att informationen skulle komma ut.
Tack jag får ta till mig att det kan ha varit pappans önskan
Citera
2022-11-20, 22:52
  #6820
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Du kan ju inte få någon info som ingen av oss vet någonting om
Du får anvönda lite fantasi

OM det nu är sant att DA huvud inte fanns???
Då hade han ej heller kunnat spränga sig själv

Det kanske var en signal han ville ge vönnen om att något var fel
om att han skulle springa 5 mil
Vilket alla han könde visste att det inte var DA grej och dessutom så sprang DA oftast i stan och inte i i miljöer som Tyresta

Fr Torsd kväll fram till dagen han försvann finns inga uppgifter alls

Hans vön Carl var den sista som hade kontakt med DA
Och nu är han också död
Sjölvmord säger rykterna
Ett märkligt sammanträffande
Men det är mycket som är märkligt i det här fallet

Men de flesta här på sidan är säkra på att det var ett självmord så det spekuleras ingenting om ett brott
Det hade varit intressant att få veta vad andra kan ha för teorier
Vart kommer info ifrån att huvudet var borta och att DAs kompis är död?
Citera
2022-11-20, 22:52
  #6821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vem är DAs vän som nu är död?
Carl en vön och arbetskollega till DA
Och den sista som han hade haft kontakt med på torsd den 12. e dec
Citera
2022-11-20, 22:56
  #6822
Medlem
Charlemanges avatar
En tanke jag fick bara så där helt utan grund givetvis men en tes i alla fall.
De två bröderna som just nu är spion anklagade kanske har ett finger med i denna saken.
Alltså bara fri spaning från min sida ingenting mera.
Citera
2022-11-20, 22:56
  #6823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vart kommer info ifrån att huvudet var borta och att DAs kompis är död?


Det kommer bla fr en podd
Olösta brott
Där fallet diskuteras
Känns trovärdigt då samma info har delgetts till familjen Arda
Citera
2022-11-20, 23:03
  #6824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
En tanke jag fick bara så där helt utan grund givetvis men en tes i alla fall.
De två bröderna som just nu är spion anklagade kanske har ett finger med i denna saken.
Alltså bara fri spaning från min sida ingenting mera.
Den tanken gissar jag att flera har
Allt är spekulationer på den här sidan för ingen vet men det finns säkert fler spioner och skumma typer än dom två om nu dom är oskyldiga vilket vi inte vet
Citera
2022-11-20, 23:07
  #6825
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Den tanken gissar jag att flera har
Allt är spekulationer på den här sidan för ingen vet men det finns säkert fler spioner och skumma typer än dom två om nu dom är oskyldiga vilket vi inte vet
Det som kommit fram om den eventuella olyckan luktar lite för mycket slump otur mm. Alltså den killen verkade lite för bra för att halka.
Men halka kan ju vem som helst och ramla i trappen hemma eller en smörklick på golvet och slå huvudet i golvet bordet och så vidare.
Märkligt i alla fall.
Citera
2022-11-20, 23:11
  #6826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Du förstår fortfarande inte. Deniz var ingen viktig militär person. Det finns mängder och då menar jag mängder av specialofficers i militären. Mängder!

Du är inkompetent för att du uppenbarligen häver ur dig saker utan att ha någon jävla koll.

Alla militära förband i Bosnien, som var fredsbevarande 1995, blev över en natt, Nato förband.

Med tanke på din inkompetens så var du antagligen inte född då.
.
.. DA var en av få i Sverige som hade utbildningen
Ge track controller ( ursäkta stavningen jag vet inte hur det stavas)
Han hade 4 olika jögarexamen
Och han jobbade i ett underrättelseförband

Jag beundrar alla militärer oavsett utbildningar
Det är ett yrke som är värd all respekt
Men det finns olika utbildningar inom försvaret och ska vi beskriva DA utbildning som det handlar om i det här fallet så kanske vi kan hålla oss till den utbildning som han hade inom försvaret
__________________
Senast redigerad av Anedin 2022-11-20 kl. 23:15.
Citera
2022-11-20, 23:22
  #6827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Specialistofficer inte specialofficer som inte existerar.

Specialistofficers motpart är Taktisk officer.
Tidigare namn på gruppen specialistofficerare är Underofficer.

Dvs en officer som inte gått på Karlberg. (Motsvarande)
Tack för info/rättelse
Citera
2022-11-20, 23:29
  #6828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
En tanke jag fick bara så där helt utan grund givetvis men en tes i alla fall.
De två bröderna som just nu är spion anklagade kanske har ett finger med i denna saken.
Alltså bara fri spaning från min sida ingenting mera.

Har haft samma tankar. DA kan ha varit "tvingad" till någonting? fått veta någonting för mycket? blivit för stor risk? Det pågår ju ständigt massa saker som ingen vanlig eller ens "ovanlig" människa har en blekaste aning eller intresse om. Spionage, terrorism, allslags brottslighet a.s.o.
Fick säpo fram något nyttigt av denna hämska händelse kanhända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in