Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Spekulationer av mig men inte helt omöjligt
Helt rätt Anedin! ingenting är omöjligt!
Kanske var det hans bror? Han hittade olagligheter i DA`s lägenhet... I självförsvar råkade han avliva sin käre bror. Dom teorierna är exakt lika sannolika och har exakt samma grund som dina. Men jag antar att du inte accepterar det? Du borde verkligen lämna. Du tillför ju nada.
Problemet med dina godtrogna (Där alltid DA är ett offer och världens bästa/finaste/snällaste osv) teorier är att det är ovanligt att den typen av människor faller offer av kriminella om dom själva inte är inne i den sfären. Det är extremt ovanligt. Det faller på sin egna rimlighet att hans beskrivning ger honom detta öde som du vill påstå. Och ett vanligt random överfall där offret bara var på fel tid/plats funkar ju inte heller eftersom ni har fått för sig att "ingen kan klå DA".
Jag gillar teorier och tycker det är intressant att läsa. Men Du måste lära dig att ha grund i dina påståenden och inte lyfta det av personliga skäl, med en agenda (I detta fall världens bästa som inte skulle ta livet av sig för sin kära mors skull och är typ världens bästa människa) att utmåla den ena som ett offer. Det funkar inte om man vill ha någon form av hållbarhet i sina argument.
Om DA skulle vara mördad, vi leker med tanken... Så tror jag att alla som ser saken nyktert utan att blanda in känslor och som har något intresse av olika typer av mordfall, hyfsat insatta i statistik osv kommer hålla med om att han absolut inte var en duvunge med rent mjöl i påsen. Vuxna karlar som är det, blir i regel inte mördade. Och inte nog med att det i sig är en osannolikhet utan rang. Tillvägagångssättet gör det än mer osannolikt. Ser du inte det alls?