2021-03-09, 16:21
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Eftersom han tidigare rekat denna plats t.o.m. tagit bilder av den, så hade Deniz beslutat sej för att ta självmord just på denna platsen.
När dagen är kommen varför ska han då ta med sej mobilen när han åker iväg för att avsluta sitt liv, givetvis därför mobil mm var lämnat hemma!

Om du inte förstår det så är det bara för att du är svagbegåvad, ett tips, läs en gång till och tänk först innan du skriver ett inlägg.

Men han har ju inte rekat denna plats! Det var en annan plats det var bilder på i samma skog! Du tror inte han hade hittats av dom som sökte efter han om dom hade bilder på där han nu låg? Undra vem som är svagbegåvad!
Citera
2021-03-09, 16:21
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Alla ni som tror han tog livet av sig.
HUR tog han livet av sig?

Piller?..sen lät sig frysa ihjäl?
Hängning?
Skjutvapen?
Sprängdeg?

Alla alternativ borde ju isåfall lämnat något spår...

Olycka däremot? Brutna ben, skallskada.
Borde med kunna synas på obduktionen.
Självklart har rättsmedicinska obduktionen visar på dödsorsaken, men det är inget man går ut med i media.
Citera
2021-03-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Fast det saknades ju en ryggsäck från hans lägenhet. Konstigt att ta med sig ryggsäck men inte mobiltelefon och busskort i sina åtsittande löparkläder.

Att lämna mobiltelefon, kort, nycklar osv. hemma är för övrigt extremt vanligt bland personer som beger sig iväg för att ta sina liv.

Avskedsbrev är desto ovanligare, tror att det är endast ca 25 % som efterlämnar avskedsbrev.

undrar varför? speciellt om man har så många vänner o släkt som Deniz hade :/
Citera
2021-03-09, 16:26
Medlem
Hade han varit i någon krigszon och levt med ett trauma från upplevelsen där kan det vara en anledning till självmordet. Inte ovanligt.
Annars gissar jag på något homosexuellt trauma.
Citera
2021-03-09, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Men han har ju inte rekat denna plats! Det var en annan plats det var bilder på i samma skog! Du tror inte han hade hittats av dom som sökte efter han om dom hade bilder på där han nu låg? Undra vem som är svagbegåvad!

Han hade bilder från denna!
Citera
2021-03-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv

Hur vet du att han inte rekat denna plats?

Jag gissar väldigt många av de som tar självmord helst skulle vilja lämna utan spår....
Citera
2021-03-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Varför många tror det är olycka beror på att det är högst udda att ta självmord under löprunda med pulsklocka på sig dessutom. Att vara ute på långrunda utan massa utrustning är inte konstigt om det är så att han var vältränad och van ta ut sig. Nu var det november som sagt och yttre omständigheter i form av halka och dålig sikt kan ha påverkat honom och orsakat fall.

En explosion skulle ha rapporterats vid det här laget, av omkringboende.

Ja, det är inte lätt att veta hur DA mådde, och svårt att spekulera i det, men baserat på vad folk trodde i sina karaktärsbekrivningar av honom spenderar polisen, precis som vi, en del tid däruppe på klippkanten för att försöka reda ut vad som kan ha hänt innan kroppen hamnade där den hamnade. Det utesluter såklart inte självmord men det är uppenbart att de söker svar på något däruppe. Det kan vara så att de letar efter något objekt, men jag kan inte tolka det som annat än att de försöker utröna vad som föregick kroppens position. (Noterar också att mer än 1000 pers har sett min förklarande upplagda bild för någon timme sedan som inte hade funnits utan att Gaudiamus hade tagit den på plats.

Bild revision 3 https://forumbilder.com/i/rxvV)

Kanske får vi aldrig veta sanningen, och kanske det inte heller behövs egentligen. Det är i alla fall noga utrett vad som kan ha hänt. Jag önskar att jag visste för egen del att han hade mått riktigt bra. Annars får man på nytt ta tag i de tillkortakommanden och det mörker man har när man mister någon för att man inte tidigt fattar hur dåligt en sådan person kan må bakom livets kamouflage.

Polisen gör sitt jobb; https://forumbilder.com/i/rxvm
Citera
2021-03-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
[/b]undrar varför? speciellt om man har så många vänner o släkt som Deniz hade :/

Kan berätta min lilla erfarenhet, när jag en gång som 19-åring gjort ett självmordsförsök så hade jag inte nån tanke på nåt jäkla avskedsbrev. Varför? Svårt att svara på men man känner väl inget behov av att förklara något. Det beror nog också på vilken relation man har med sina närmast anhöriga. Dessutom är psykisk ohälsa tabu i mitt hemland så min förälder & syskon har känt skam över mig över sånt (i kombo med inte brytt sig när jag sagt nåt) och det har aldrig gått att diskutera sitt mående med dem. Kanske samma i DAs fall?

Men självklart förstår jag att anhöriga vill veta "varför". Vem vet kanske DAs författade ett brev trots allt som låg i hans ryggsäck en bit bort eller nåt. Folk i trådarna, som har lite bättre koll än mig på familjens religion har skrivit att självmord är skambelagt (haram) inom islam.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-03-09 kl. 16:41.
Citera
2021-03-09, 16:33
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Han hade bilder från denna!

Jag läser: "Återskapade bilder från Deniz Ardas dator ska även ha visat att han tidigare varit ute på platsen och fotograferat vilket gjorde att flera av sökningarna koncentrerade sig till området i Tyresta.

Bilder på området är inte samma som bilder av fyndplatsen. Hade det funnits bilder av fyndplatsen på hans dator så hade dom ju letat där och hittat honom.. eller hur?
Citera
2021-03-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Vad försöke du antyda...?

att jag tror det mycket väl kan ligga annat bakom,sådant som allmänheten aldrig kommer veta.O nej,media skriver aldrig sånt som de ej får skriva
Citera
2021-03-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Kan berätta min lilla erfarenhet, när jag en gång gjort ett självmordsförsök så hade jag inte nån tanke på nåt jäkla avskedsbrev. Varför? Svårt att svara på men man känner väl inget behov av att förklara något. Det beror nog också på vilken relation man har med sina närmast anhöriga. Dessutom är psykisk ohälsa tabu i mitt hemland så min förälder & syskon har känt skam över mig över sånt (i kombo med inte brytt sig när jag sagt nåt) och det har aldrig gått att diskutera sitt mående med dem. Kanske samma i DAs fall?

Men självklart förstår jag att anhöriga vill veta "varför". Vem vet kanske DAs författade ett brev trots allt som låg i hans ryggsäck en bit bort eller nåt. Folk i trådarna, som har lite bättre koll än mig på familjens religion har skrivit att självmord är skambelagt (haram) inom islam.
de verkar väldigt sekulariserade,turkar speciellt urbana är inte så traditionella

men tror pappan kan ha haft ståra förväntningar på sina söner
Citera
2021-03-09, 16:38
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
Du är ju helt ute och cyklar. Kolla bara på killen som sprängde sig i en husbil relativt nyligen. Varnade alla runt omkring med hjälp av högtalarsystem på bilen.

Det är väl för fan skillnad på att varna andra oskyldiga människor så att de inte sprängs till döds än att bry sig om insekter och träd skadas av splitter, när man är påväg att spränga sig själv?

Snälla skärp dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in