Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-03, 00:35
Medlem
Magnums avatar
Jag vill se en topp i SnP500 på 3996 onsdag v 12. Skulle detta ske vore det nästan för bra för att vara sant.
Citera
2021-03-03, 00:48
Medlem
Luftgevars avatar
Det blir ingen börskrasch.
Man försöker bara driva negativt sentiment genom att slänga sig med komplicerade optionstermer för att verka smart och alla nya wsb medlemmar vet ej hur optioner fungerar så då tror dom på vad som helst
Citera
2021-03-03, 01:32
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Det är det jag vill att någon förklarar åt mig.

Tråden har 6.4k kommentarer på mindre än två dygn. Den har uppenbarligen rört om i grytan så därför vill jag veta vad alla babblar om och vad tusan det handlar om.

Antagligen många nybörjare som aldrig hört talas om det.
Citera
2021-03-03, 06:32
Medlem
Antagligen är det samma människor som för ett år sedan bunkrade toapapper då de trodde att jordens undergång var nära.
Citera
2021-03-03, 07:41
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Antagligen är det samma människor som för ett år sedan bunkrade toapapper då de trodde att jordens undergång var nära.

Ja herregud! Vad handlade det där om.. mat och vatten kan man ju förstå.
Citera
2021-03-03, 08:04
Medlem
19/3 när börserna öppnar
dock osäkert vilket år
Citera
2021-03-03, 08:05
Medlem
AreYouBacks avatar
Biden har tryckt upp 16 000 Miljarder kronor för att leka jultomte med. Detta kommer att ge en kickstart på inflationen som kommer gå i höjden. Flera större placerare börjar ta höjd för detta.

https://youtu.be/h3EU29IcFE0
Citera
2021-03-03, 08:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Det blir ingen börskrasch.
Man försöker bara driva negativt sentiment genom att slänga sig med komplicerade optionstermer för att verka smart och alla nya wsb medlemmar vet ej hur optioner fungerar så då tror dom på vad som helst
Då förutsätter jag att du är fulltankad med aktier nu, när priserna är högst i världshistorien.
Citera
2021-03-03, 09:20
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Biden har tryckt upp 16 000 Miljarder kronor för att leka jultomte med. Detta kommer att ge en kickstart på inflationen som kommer gå i höjden. Flera större placerare börjar ta höjd för detta.

https://youtu.be/h3EU29IcFE0

Ja detta är helt klart någonting som många pratar om, men något annat som man skall hålla koll på är att Bidens kognitiva förmågor verkar vara på en snabb nergång ,state of the union talet inställt mm.

Att den förmodligen betydligt radikalare och oerfarne vice presidenten skulle kliva in och ta över så här tidigt i administration, det skulle kunna bli den katalysator som krävs för att krasha börsen ordentligt.
Citera
2021-03-03, 14:56
Medlem
Klappasäftens avatar
Jag vet exakt när börsen kraschar men jag kan inte avslöja det här för då kommer alla kopiera min strategi.
Citera
2021-03-03, 16:59
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
Ja detta är helt klart någonting som många pratar om, men något annat som man skall hålla koll på är att Bidens kognitiva förmågor verkar vara på en snabb nergång ,state of the union talet inställt mm.

Att den förmodligen betydligt radikalare och oerfarne vice presidenten skulle kliva in och ta över så här tidigt i administration, det skulle kunna bli den katalysator som krävs för att krasha börsen ordentligt.

Bidens tiodagars jobbpass när han signade executiv orders gav intrycket av en hårt arbetande man men sen har han inte synts till. Har han hållit na7gon presskonferens ännu där han svarar på frågor?
Citera
2021-03-03, 17:10
Det pratas om att GME aktien kommer gå över 100k dollar och tillochmed 30 miljoner dollar per aktie pga en ”mother of all short squeezes”. Det är faktiskt teoretiskt möjligt men det låter naturligtvis helt orimligt.

Men det skulle betyda en astronomisk summa pengar som i slutändan måste tas från övriga marknaden vilket i sin tur kommer skapa lite av en börskrasch.

Det är ungefär det detta går ut på kort förklarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in