Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-07, 13:23
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Vet vad inflation innebär, men förklara för en novis som mig vad det innebär att ta höjd för det?

Jag postade en länk som svarar på detta.
Citera
2021-03-07, 17:46
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
LÄS DETTA!

Först tänkte jag att även om det är teoretiskt möjligt så kommer någon centralbank eller nån myndighet gå in och sätta stopp för skiten, så att det inte kan inträffa, och så att allt fortsätter rulla på som vanligt.

Sen insåg jag att den kommande kraschen, utlöst av Gamestop, är det perfekta skälet till det World Economic Forum försöker genomföra.

Är ni med?

Den nya ekonomin, build back better, en ny valuta, osv... den grejen drar nytta av att man låter Gamestop-skiten krascha hela börsen.

DÄRFÖR ser jag det som en potentiell risk. Därför kommer inget land, myndighet eller bank att stoppa skiten. Man kommer låta det hända, för det är vad som blir övergången till Klaus Schwabs våta dröm.

Helvete, fattar ni inte att det KOMMER hända? Just av den enkla anledningen.

kör aktiefonder, de går upp och så går de ner (som med allt annat börsen), skulle jag sälja av allt för ett rykte på FB att de aldrig nånsin återhämtar sig, nä tror inte det..
Citera
2021-03-07, 21:53
Medlem
Säger man att något så stort sker vid ett speciellt datum är det garanterat att det inte kommer ske.
Citera
2021-03-07, 23:50
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ni vet inte vad ni pratar om, men jag förstår er, jag tänkte likadant.

Läs på istället, den här gången har redditkidsen överlistat marknaden.

Dom har just nu världsekonomin i ett riktigt jävla punggrepp.

Apes strong togheter.

Nej, det skulle inte få hända om man inte tillät det, men man kommer låta det hända. Detta är det absolut perfekta tillfället för en reset.

Som vanligt med alla jävla klappmongon och konspirationsteoretiker heter det att man ska läsa på och man är lurad vare sig det handlar om månlandningen, läkemedelsindustrin, förintelsen eller nu ett gäng jänkare med pengar från Pappa Staten i fickan.

Det bästa med det här möget är att vi inte behöver läsa på utan bara vänta några veckor. Efter det får väl du hoppa på något annat idiotprojekt, 5G styr våra tankar eller nåt liknande skit.

Jag tyckte det va fruktansvärt med alla puckon som haussade rena skitaktier och alla stackars idioter som går på det men det här är verkligen på en ny nivå.
Senast redigerad av Aigis 2021-03-07 kl. 23:53.
Citera
2021-03-08, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talldwarf78
Säger man att något så stort sker vid ett speciellt datum är det garanterat att det inte kommer ske.
Vad menar du? Jag trodde jorden gick under 2012 och att milleniumkraschen hände. Menar du att min uppfattning om livet är falska?

Så som fredagen avslutades, och att stödpaketer har röstats igenom gissar jag på att vi kommer få en trevlig vecka. Men sen är min träffsäkerhet inget man ska lita på, så det blir väl ytterligare en björnvecka och den 19/3 19:11 svensktid kraschar världsekonomin.
Citera
2021-03-08, 05:30
Medlem
Lite långsökt att tro att en börskrasch infaller ett visst datum, däremot så verkar många oroshärdar inträffa i denna tidsanda.
Globalismens tentakler sprider sig, klimatet-råvaror-Coronan-regeringars handfallenhet-vaccinskepticism-etablissemangshat-populism-elitism-kommande inflationsbomb, överbefolkning-drickvattenbrist mm mm kommer att ställa till stora förändringar, den som lever får se!
Citera
2021-03-09, 21:51
Citat:
Ni vet inte vad ni pratar om, men jag förstår er, jag tänkte likadant.

Läs på istället, den här gången har redditkidsen överlistat marknaden.

Dom har just nu världsekonomin i ett riktigt jävla punggrepp.

Apes strong togheter.

Nej, det skulle inte få hända om man inte tillät det, men man kommer låta det hända. Detta är det absolut perfekta tillfället för en reset.

Det går i långa loppet aldrig vinna mot ”hedgarna”.

Det finns inget denna månaden som utlöser en +30% krasch eller mer på marknaden.
Citera
2021-03-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Det går i långa loppet aldrig vinna mot ”hedgarna”.

Det finns inget denna månaden som utlöser en +30% krasch eller mer på marknaden.

Okej vi säger så.

Tror inte på 30% nedgång redan denna månad men jag har tagit höjd för en kraftig nedgång (utlöst av Gamestop) inom närmsta veckorna genom att flytta över hälften av mitt kapital till just Gamestop.
Citera
2021-03-10, 02:38
Medlem
Citat:
Okej vi säger så.

Tror inte på 30% nedgång redan denna månad men jag har tagit höjd för en kraftig nedgång (utlöst av Gamestop) inom närmsta veckorna genom att flytta över hälften av mitt kapital till just Gamestop.
Återkom hur det går!
Citera
2021-03-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Återkom hur det går!

Läs detta: https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/m79wdx/why_the_gme_moass_mother_of_all_short_squeezes_is/

Citat:
So this is gonna likely result in these financial institutions committing massive sell offs (I’m talking in the billions of dollars) across the entire market in order to pay off the final fee, and I don’t think these inevitable sell offs will provide enough liquidity to payout the short cost.
I believe, with great conviction, when GME truly takes off it will cause, a major market-wide correction across all sectors.
Citera
2021-03-18, 01:18
Medlem
Kione211s avatar
Har blivit inbjuden på online fest på bank imorron. Så det är ett datum som passar banken.
De kan ju inte bjuda på tårta 🎂
Kan inte sova nu.
Citera
2021-03-18, 02:43
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Läs detta: https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/m79wdx/why_the_gme_moass_mother_of_all_short_squeezes_is/
😂😂

Herrejävlar du. Fortsätt med din tro på wallstreetbets du.

Vi hörs till sommaren så kan vi jämföra plånböcker då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in