Nikotinet är en alkaloid och reagerar därför i SURA miljöer där det övergår till sin saltform. Från början är det lösligt i opolära lösningsmedel. Det är bara lösa snuset/tobaken i aceton, låta det stå, filtrera och några steg till. Samma som extrahering av capasicin. Kolla mitt inlägg här, samma princip.
Hahaha, givetvis, ett slarvfel Jag tänkte så mycket på att de var basiska så att jag skrev basiska miljöer istället för sura.
Det ska naturligtvis vara tvärtom. Tack Jomazi.
Aceton och filtrering Nikotin är vattenlösligt, blöt ned tobaken med vatten och låt det antingen självtorka eller kör det en snabb vända i micron så är det mesta av nikotinet borta ur tobaken.
Aceton och filtrering Nikotin är vattenlösligt, blöt ned tobaken med vatten och låt det antingen självtorka eller kör det en snabb vända i micron så är det mesta av nikotinet borta ur tobaken.
Har gjort detta med en hel påse löstobak. Lät det ligga i en petflaska fylld med vatten i något dygn och lufttorkade det sedan, jämförde med en obehandlad tobak (samma sort, köpte 2 påsar). Markant skillnad, den behandlade tobaken var mycket mycket lenare på alla sätt och vis, som natt och dag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!