2021-03-01, 18:26
Medlem
Hej,

Har nyligen börjat snusa, inte så mycket bara några enstaka prillor per dag. Varje gång jag snusar så upplever jag eneuforisk känsla i kroppen och välbehag. Det jag undrar är om det här kommer försvinna eller om det är kvar även hos er mer erfarna snusare. Får ni också ett litet rus av att snusa fortarande?
Citera
2021-03-01, 18:28
Medlem
Lurking182s avatar
Bara vid uppehåll på 12h eller längre, annars inte.
Citera
2021-03-01, 18:54
Medlem
Du kommer snart inse att läppen känns jävligt tom utan en prilla, och då kan du med säkerhet påstå att du är fast. Jag har snusat sen jag var 14 bast, men har jag tänkt sluta? NEJ. Tyvärr så tycker jag att det är alldeles för gott.

Men som svar på din fråga; Du är körd mannen, snuset fångar alla!
Citera
2021-03-01, 19:09
Medlem
Vermillionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonkybonk
Du kommer snart inse att läppen känns jävligt tom utan en prilla, och då kan du med säkerhet påstå att du är fast. Jag har snusat sen jag var 14 bast, men har jag tänkt sluta? NEJ. Tyvärr så tycker jag att det är alldeles för gott.

Förstärker inlägget. The devil got you baby.
Jag var runt 15, har snart snusat i 15 år.
Kommer jag sluta? I graven!

Citera
2021-03-01, 19:11
Medlem
cybergrodans avatar
Är det nikotinkick du menar? Den försvinner tyvärr ganska fort, snart blir det en vana... Men visst är det alltid gött att ta en ny prilla, men känslan är inte direkt ''euforisk'' eller i likhet med när man som liten fick nickokickar!
Citera
2021-03-01, 19:16
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonkybonk

Håller med dig helt.
Jag började "tjyvsnusa" när jag gick i mellanstadiet (1982 typ)
Är helt fast i snus och har ingen som helst vilja att sluta.

En kollega jag hade slutade snusa.
Han sa så här.
"Om det känns lika jävligt suget efter en snus när jag blir pensionär, då köper jag en dosa och snusar igen."
Han hade då hållt uppe i över tio år med snus.

Gällande nikotinkicken så uteblir den med tiden.
Jag fick en ofrivillig kick för ett tag sen haha

En kompis skulle sluta röka och hade en nikotinspray.
Jag testade den och körde 2 spray under tungan.
Vad jag missat va att jag hade en snus inne samtidigt..... jodå, det hurrade till
Citera
2021-03-01, 19:36
Medlem
TheJackets avatar
Nu är du fast!
Citera
2021-03-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Hej,

Har nyligen börjat snusa, inte så mycket bara några enstaka prillor per dag. Varje gång jag snusar så upplever jag eneuforisk känsla i kroppen och välbehag. Det jag undrar är om det här kommer försvinna eller om det är kvar även hos er mer erfarna snusare. Får ni också ett litet rus av att snusa fortarande?
Personligen har jag aldrig kännt något nikotinrus av snus bara av cigaretter, även som ung och oerfaren snusare.

Jag gick över från cigg till snus för att jag upplevde att ciggen pajade min kondis lite för mycket.

Idag snusar jag inte så mycket för att få i mig nikotin utan mest för den goda tobakssmaken, det är lite som godis för mej. Hade uppehåll i ett par år men valde att börja igen.

Nikotinruset du upplever nu kommer att avta med tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in