2021-03-01, 07:29
Avstängd
Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket brinner, är det en missnöjd elev eller bara ett vanligt försäkringsbedrägeri?

https://sverigesradio.se/artikel/sto...kola-i-sigtuna
Citera
2021-03-01, 07:38
Medlem
Finnj-vels avatar
Ingetdera - det var jag som tände på och jag har bevis för det. Finns några videoklipp.
Citera
2021-03-01, 07:40
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Ingetdera - det var jag som tände på och jag har bevis för det. Finns några videoklipp.

Varför gjorde du det?
Citera
2021-03-01, 07:56
Medlem
(FB) Stor polisinsats vid Sigtunas internatskola, 2021-02-25 (aulan i brand, 2021-03-01)
Citera
2021-03-01, 07:59
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Så att folk slutar gå över isen och drunknar.

Haha, även om du är sjukligt besatt av detta fenomen så måste jag faktiskt säga att detta var roligt.

Ont: hmm, undrar vad orsaken till detta är. Finns det något om detta på nyheterna? Lägg till lite mer information i trådstarten.
Citera
2021-03-01, 08:03
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ont: hmm, undrar vad orsaken till detta är. Finns det något om detta på nyheterna? Lägg till lite mer information i trådstarten.

Bara häromdagen var det en annan nyhet från Sigtuna med en skolskjutartyp som gått på skolan. Jag räknar med att polisen plockar in honom och kollar läget.
Citera
2021-03-01, 08:29
Medlem
Nu får vi ännu en gång öppna plånboken och bygga skolan på nytt. I vilken ordning?
Citera
2021-03-01, 08:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Bara häromdagen var det en annan nyhet från Sigtuna med en skolskjutartyp som gått på skolan. Jag räknar med att polisen plockar in honom och kollar läget.
Den killen hade rymt från rättspsykiatrin och polisen grep honom. Borde inte vara han.
Citera
2021-03-01, 08:51
Medlem
Smällar i Märsta och en man hittad död. Även detta nära en skola, men jag kan inte strukturera nyheterna längre.

Det ryktas om någon sorts samband.
Citera
2021-03-01, 09:29
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Smällar i Märsta och en man hittad död. Även detta nära en skola, men jag kan inte strukturera nyheterna längre.

Det ryktas om någon sorts samband.

Skolbranden är en klassisk avledningsmanöver, det drar alla tillgängliga resurser lokalt dit (i synnerhet efter förra veckans hot, vilket i sig kanske t o m var på uppdrag) varpå de kriminella hinner göra vad de skall på annat håll innan första Polisbil hinner omlokaliseras dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in