2021-09-05, 12:01
  #625
Medlem
smoerreboms avatar
[quote=jack.daniels|77146906]
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Om det inte smäller i Shitholistan/QUOTE]
Var exakt skulle du hävda att shitholistan ligger? Nyfiken fråga!
Det ligger på många ställen

Dessvärre håller Sverige också på att bli ett shitholeistan.

Jag vill inte se någon antydan till pk snack i ur-anus!

Doofy verkar vara i upplösningstillstånd, helt oförmögen att göra annat än improduktiv improduktiva intervjuer fn

Det är bara luta sig tbx och hålla koll på Fed och stora börsen nu. Att hålla på och gotta sig leder ingen vart.
Citera
2021-09-10, 19:49
  #626
Medlem
bajssprutans avatar
Vi firar som bekant på ett annat vis i den autistiska tråden. Men jag skickade antagligen mer än 1/3, snarare 2/5 av networthen i Cameco härom dan. There is a party in Uranus and everyone is invited.

Im going to come

Så är Pk-fasonerna undanstädade rejält!
Citera
2021-09-10, 23:46
  #627
Medlem
movsds avatar
Sitter ni med denna?! 120% idag.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/80227/northern-uranium-corp
Citera
2021-09-11, 11:11
  #628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Varit lite dåligt med uppdateringar från min sida, men tar upp dom igen nu

Ägare av Denison på Avanza 1320 (DML+DNN)
Medlemmar på r/UraniumSqueeze 9722

Så ökning på både, men inte värt att skriva % då det var ett tag sedan förra uppdateringen. Men ska bli intressant att se vad vi ligger på nästa vecka.

Ägare av Denison på Avanza 1375 (DML+DNN)
Medlemmar på r/UraniumSqueeze 12098

Massiv ökning av medlemmar på Reddit med en ökning på 25% på en vecka. I Sverige så har antal ny ägare i Denison varit 4%.

Jag ser det som positivt att antalet nya ägare i Swe inte exploderat, det tyder enligt mig på att vi fortfarande knappt har sett början på resan till Uranus.
Citera
2021-09-11, 12:50
  #629
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Hur i helvete köper man warranten på URC från Avanza?
http://canadianwarrants.com/values/current.htm#axzz769VD3QeN
Citera
2021-09-11, 13:26
  #630
Medlem
smoerreboms avatar
Om jag fattar Sprotts redovisningar och dynamiken i det där instrumentet rätt hann de inte köpa upp för uppgången igår och kommer oundvikligen att köpa mer nästa vecka.

Fortsätter det med fyra dollar i veckan är vi uppe på sextio om 4-5 veckor.

Går det så fort och det ser ut som Kevin B får rätt känns det som att man måste börja fundera på exitstrategier och röda lampor rätt snart. Det är svårare att se dynamiken riktigt vid en sån ren finansspek-bubbla än vid en mer fundamentalt driven uppgång.

Nu jag börja be innan jag lägger mig på kvällarna att det blir GME-squeezar i DNN och UUUU senare när short positionerna ökar i dem. Det är en röd lampa som jag kan tolka iaf.
Citera
2021-09-12, 11:38
  #631
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Om jag fattar Sprotts redovisningar och dynamiken i det där instrumentet rätt hann de inte köpa upp för uppgången igår och kommer oundvikligen att köpa mer nästa vecka.

Fortsätter det med fyra dollar i veckan är vi uppe på sextio om 4-5 veckor.

Går det så fort och det ser ut som Kevin B får rätt känns det som att man måste börja fundera på exitstrategier och röda lampor rätt snart. Det är svårare att se dynamiken riktigt vid en sån ren finansspek-bubbla än vid en mer fundamentalt driven uppgång.

Nu jag börja be innan jag lägger mig på kvällarna att det blir GME-squeezar i DNN och UUUU senare när short positionerna ökar i dem. Det är en röd lampa som jag kan tolka iaf.
Ska tydligen handlas för $1B på Måndag. Det går fortare än någon kunde ana.

Det kommer att bli full fräs i veckan. Wallstreetbets är fullt med uranposts, quad witching och opex på Fredag.
Av vad jag har läst sitter många med FDs som går ut 9/17.
Citera
2021-09-12, 11:52
  #632
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Verkar som att det kommer dö av rätt så rejält efter 28e September, allafall i pennystocks där många riskerar delisting.

Sprott som inte kan handlas på Avanza verkar vara en über konservativ tolkning från Avanzas håll i enlighet med dessa regler om att de inte är tillräckligt transparenta.
Citera
2021-09-12, 11:59
  #633
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Verkar som att det kommer dö av rätt så rejält efter 28e September, allafall i pennystocks där många riskerar delisting.

Sprott som inte kan handlas på Avanza verkar vara en über konservativ tolkning från Avanzas håll i enlighet med dessa regler om att de inte är tillräckligt transparenta.
Jo, det är säkert en hel del skit blad så kallade "penny dreadfuls" som pumpas i samband med dessa. Inget jag sitter på och har man god profit i sådana bör man ta lite.

Det där med sput är inte avanza själva som bestämmer utan Equiduct som de köper tjänster av. Vad jag förstår det är det svårt att köpa sput i vissa andra länder med vissa brokers.
Citera
2021-09-12, 12:13
  #634
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jo, det är säkert en hel del skit blad så kallade "penny dreadfuls" som pumpas i samband med dessa. Inget jag sitter på och har man god profit i sådana bör man ta lite.

Det där med sput är inte avanza själva som bestämmer utan Equiduct som de köper tjänster av. Vad jag förstår det är det svårt att köpa sput i vissa andra länder med vissa brokers.

Jo, men tittar t.ex på Cat Strategic Metals och Northern Uranium, de är listade i Kanada.
Väldigt högrisk men om detta fortsätter tror jag på en lätt 10x-20x av pengarna.

Hur vet jag att dessa inte riskerar delisting om jag köper dem på Avanza?

Det som lär ske om många pennystocks försvinner är att likviditeten kommer koncentreras till andra håll av aktier.

Sprott kanske får problem att listas i USA btw, för att man inte kan redeema uran.

https://www.reddit.com/r/UraniumSqueeze/comments/pm8ox5/sput_uranium_squeeze_and_what_comes_after/
Citera
2021-09-12, 12:17
  #635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Hur i helvete köper man warranten på URC från Avanza?
http://canadianwarrants.com/values/current.htm#axzz769VD3QeN
Det går tyvärr inte. Inte möjligt att köpa några amerikanska eller kanadensiska warranter efter den nya tolkningen för värdepappershandel inom EU.
https://rikatillsammans.se/forum/t/inga-mer-warrants-pa-avanza-alternativ/11446
Det hela är, som jag har tolkat det, ett sätt att skydda småsparare från mycket riskfyllda investeringar.
Citera
2021-09-12, 12:32
  #636
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Det går tyvärr inte. Inte möjligt att köpa några amerikanska eller kanadensiska warranter efter den nya tolkningen för värdepappershandel inom EU.
https://rikatillsammans.se/forum/t/inga-mer-warrants-pa-avanza-alternativ/11446
Det hela är, som jag har tolkat det, ett sätt att skydda småsparare från mycket riskfyllda investeringar.

En smula absurt då warranter finns på aktier inom EU som handlas på Avanza & Nordnet..
Rätt sjukligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in