2021-03-02, 21:04
  #25
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Då är det my bad och ber om ursäkt!
Jag scrolla igenom ditt lite fort och tänkte vafan, sen svarade jag. Så tar tillbaka förgående kommentar.
Ingen fara, vi är alla Tjernobylbarn i den här tråden.

Han har givetvis rätt i sak, jag är en tvivelaktig figur.
__________________
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-02 kl. 21:53.
Citera
2021-03-02, 21:10
  #26
Medlem
Köpte lite UUUU vid öppning. nöjd
Citera
2021-03-02, 21:13
  #27
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Moriarty
Köpte lite UUUU vid öppning. nöjd
Haha, förstår det. Vill inte vara den som tar ut segern i förskott, men jag får nog göra en uppdatering vid stängning
Citera
2021-03-02, 21:21
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ingen fara, vi är alla Tjernobylbarn i den här tråden.

Hahah jag älskar fasiken att vara ett tjernobylbarn isåfall!
Citera
2021-03-02, 21:59
  #29
Medlem
smoerreboms avatar
Halva rekylen avklarad då!

Nästa ggr får jag fan plocka hem lite vinst och göra buybacks. Denison på 2,20 utan andra nyheter än en nyemission till underpris. Hur jävla tydligt ska man behöva få det!
Citera
2021-03-02, 22:14
  #30
Medlem
bajssprutans avatar
Kod:
Cameco	+7.85%
UUUU	+19.26%
DNN	+14.95%
URG	+7.65%
FDCFF	+15%
ISO	+5%
NXE	+8,42%
FCU	+9,25%
Inte så pjåkigt ändå, då ska vi bara se hur hårt marknaden vill dra oss i gruset i morgon.

Jag antar att någon köper ETF-er som gör att allt går upp samtidigt ? ISO hade iofs sitt rus igår.
Citera
2021-03-04, 02:32
  #31
Medlem
bajssprutans avatar
Ändå inte så illa idag, trots generalras på slutet är cameco och nexgen gröna idag.
Övriga backar 5-6%. En lugn dag i Ur-anus.
Citera
2021-03-04, 15:45
  #32
Medlem
bajssprutans avatar
En dag som denna när det forsar blod ur anus är det två av bolagen som sticker ut.

Först är det branschens bluechipaktie Cameco som jag tankat på 40 till härom dan
Den andra är Nexgen energy.

Jag har noterat en generell trend vid stora generella nergångar, och det är att spekulativa luftpastejer med många retails inblandade alltid tar största dyket.

Med detta som bas vill jag hävda att Nexgen är det som gäller, det är här de smarta pengarna som sitter still har parkerat.

Edit: Scratch that tills vidare. Jag ska skaffa en piltavla istället.
__________________
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-04 kl. 15:48.
Citera
2021-03-04, 15:50
  #33
Medlem
Hmmm, funderar på att gå full retard och sadla om hela portföljen till råvaror och speciellt Uranus aktier. Det är ett jefla blodbad överallt nu. Är inte orolig, men det är så himla tråkigt
Citera
2021-03-04, 15:59
  #34
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Hmmm, funderar på att gå full retard och sadla om hela portföljen till råvaror och speciellt Uranus aktier. Det är ett jefla blodbad överallt nu. Är inte orolig, men det är så himla tråkigt
Ta det väldigt lungt med det som kommer Ur anus. Det är mycket skit här.

På ett seriöst plan kan skiten dyka helt plötsligt om typ en reaktor går åt helvete, och det är som du ser helt omöjligt att förutse något.

Ska du ge dig in i dumheterna köp bara lite och köp en dag det är blodrött.
Be greedy when others are fearful, be fearful when others are greedy. Kloka ord.
På svenska: Köp dippen, inte toppen.
Citera
2021-03-04, 16:05
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ta det väldigt lungt med det som kommer Ur anus. Det är mycket skit här.

På ett seriöst plan kan skiten dyka helt plötsligt om typ en reaktor går åt helvete, och det är som du ser helt omöjligt att förutse något.

Ska du ge dig in i dumheterna köp bara lite och köp en dag det är blodrött.
Be greedy when others are fearful, be fearful when others are greedy. Kloka ord.
På svenska: Köp dippen, inte toppen.
Ja du är klok. Jag vet också allt detta. Men det börjar mer och mer kännas som monopolpengar när det svänger så kraftigt nuförtiden. Men ska ta mitt förnuft till fånga och endast doppa tårna. Tackar.
Citera
2021-03-04, 16:18
  #36
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Ja du är klok. Jag vet också allt detta. Men det börjar mer och mer kännas som monopolpengar när det svänger så kraftigt nuförtiden. Men ska ta mitt förnuft till fånga och endast doppa tårna. Tackar.
Rejäl dajmning över hela linjen idag.
Inte ens silvergänget kan vara glada. Men de har iallafall sina tackor att kela med.

Är nog goda köplägen att vänta, gäller bara att hitta botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in