Citat:
Ursprungligen postat av
Bankkonsulten
Jag har läst så mycket dåligt om Amir Adnani (ordföranden i URC och Uranium Energy Corp) att jag inte har investar i de bolagen, men jag undrar om det är lite överdrivet också? Vad är din take?
Rick har aldrig nämnt namn, men jag har känslan att det är denne han menar när han talar om livsstilsbolag och CEOs som gillar att avlöna sig själva. Jag har en liten post just pga narrativets makt.
En sak man ska vara observant på enligt Rick hur mycket av pengarna som går åt till marknadsföring och media jämfört med borrning.
Var en video jag såg häromnyligen där han berättade om när han bad en intern på Sprott gå genom redovisningarna för slumpvis utvalda miningjuniorer och internen var chockad över att mer lades på media än faktisk borrning.
Jag minns inte exakt vilken video det var men kolla de senaste med Jake och de andra kanaler där RR framträder.
Videon handlade nog mer om guld och silverjuniorer än uran.
Är tydligen mycket pump n dumps när en ny resurs blir hajpad och företag startas baserat på några gamla halvdana borrhål för att dra åt sig pengar från "south of the border".
Jag antar att en massa av dessa kommer att börja dyka upp, det kommer att vara en tydlig indikator på partytime.
Det stämmer bra överens med min bevakningslista av nickeljuniorer som jag etablerade efter att ha studerat pumpernickeln i efterhand när kineserna kom med sitt nickelljug.
Rekommenderar alla att lyssna på "Confessions of a market maker" på tuben.
Vancouver verkar ha vart lite vilda västern sist. Den här gången är det dessutom smockfullt med kineser.
Jag insåg igår när jag såg diagrammet över vem som bygger flest nya kärnkraftverk att det är Xi Jinpings lilla gula pung vi har i skruvstädet.
Det gör mig glad. Fuck you pay me!
Angående reaktorer i barbarterritorium förutsätter jag att Saudiernas kraftverk kommer komplett med personal och beväpnade vakter istället för sina lokala Homer Simpsons. De inser nog sina begränsningar.