2021-05-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnez
EV = enterprice value = totala börsvärdet - kassa + skulder.
Det mesta har gått upp en hel del nu så jag ser inga riktiga bra köplägen just nu. Laramide recources är väl ett bolag jag gillar och äger inte gått upp så mycket, det är ett företag som är nära till produktion när priset på uran gått upp så de vill börja och de är rätt lågt värderade jämfört mot vad de har för projekt enligt mig iaf.

https://twitter.com/quakes99/status/1385647597872844802
Citera
2021-05-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnez
EV = enterprice value = totala börsvärdet - kassa + skulder.
Det mesta har gått upp en hel del nu så jag ser inga riktiga bra köplägen just nu. Laramide recources är väl ett bolag jag gillar och äger inte gått upp så mycket, det är ett företag som är nära till produktion när priset på uran gått upp så de vill börja och de är rätt lågt värderade jämfört mot vad de har för projekt enligt mig iaf.
Lol köpte en post i Laramide igår, gött med lite konfirmationsbajs, att man inte var helt ute och cyklade alltså.
Citera
2021-05-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Ägare av Denison på Avanza 1233 (DML+DNN)
Medlemmar på r/UraniumSqueeze 5403

Liten ökning av antal ägare denna vecka. Kul att se att det ökar samtidigt som aktien är i en konsolideringsfas, för när den drar på riktigt antar jag att det kommer forsa in nya ägare.

Ägare av Denison på Avanza 1261 (DML+DNN)
Medlemmar på r/UraniumSqueeze 6307

Okej ökning på Avanza och massiv ökning på Reddit, har WSB hittat uranet?
Citera
2021-05-10, 00:51
Medlem
Citat:

En uranpost har trendat på WSB idag, men folk verkar inte helt övertygade av kommentarerna att döma. Tror det är en bra sak dock att inte få horder av rastlösa raketemoji retailers som endast kommer skapa sjuk volatilitet i alla aktier ännu. De behövs i ett senare skede, jag menar vi OG’s måste ju ha några att sälja till senare
Citera
2021-05-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
En uranpost har trendat på WSB idag, men folk verkar inte helt övertygade av kommentarerna att döma. Tror det är en bra sak dock att inte få horder av rastlösa raketemoji retailers som endast kommer skapa sjuk volatilitet i alla aktier ännu. De behövs i ett senare skede, jag menar vi OG’s måste ju ha några att sälja till senare

Bra spaning! Kanon att vi har nån som har koll på galningarna i WSB. Håller helt med om att jag hoppas det dröjer innan dom hittar till Uranus, vill ha tid att öka mer + att som du säger om vollan.
Citera
2021-05-13, 22:33
Medlem
Nu jävlar händer det grejer. Centerns ungdomsförbund har röstat för att inte längre vara emot kärnkraft. Centern som varit mest anti-kärnkraft av alla har alltså ändrat sig.

När dom till och med de galningarna kan se nyttan med kärnkraft så vet vi var vindarna blåser.
Citera
2021-05-14, 12:00
Medlem
Citat:
Nu jävlar händer det grejer. Centerns ungdomsförbund har röstat för att inte längre vara emot kärnkraft. Centern som varit mest anti-kärnkraft av alla har alltså ändrat sig.

När dom till och med de galningarna kan se nyttan med kärnkraft så vet vi var vindarna blåser.

Har du någon länk?
Citera
2021-05-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giraffehang
Har du någon länk?

Var en CUF-ledamot som skrev det på twitter. Är nog inte så stor nyhet att nån skriver om det.
Citera
2021-05-14, 15:25
Medlem
smoerreboms avatar
C är opportunister, CUF är bortskämda innerstadliberalwoke-ungar, givetvis vill de inte göra avkall på sin konsumtion

Veckans roligaste uranrelaterade citat tror jag är när Justin huhn 13 minuter in i senaste i allvarsam ton med bistert ansiktsuttryck säger till Jake Doofy "Sprott controls the uranium market now". Man får nästan lite star wars vibbar, dödsstjärnan utvidgar sig
Citera
2021-05-14, 15:38
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
C är opportunister, CUF är bortskämda innerstadliberalwoke-ungar, givetvis vill de inte göra avkall på sin konsumtion

Veckans roligaste uranrelaterade citat tror jag är när Justin huhn 13 minuter in i senaste i allvarsam ton med bistert ansiktsuttryck säger till Jake Doofy "Sprott controls the uranium market now". Man får nästan lite star wars vibbar, dödsstjärnan utvidgar sig
Men centern är förutom gränslösa peddos globalistlakejer delux. Om de gillar kärnkraft så gillar resten av illuminatislöddret det vilket är bra för oss. Om de vill genererra ström eller göra Kina till en radioaktiv parkeringsplats är mig egalt, bara jag får betalt.

Men det är faktiskt så att Sprott har snott hedgies playbook. Skillnaden är att det är ett äkta underskott nu plus en ekonomisk DDoS i form av sociala medier.

Som den foliehatt jag är tror jag att hedgefonderna motvilligt sålde sina poster i Ur-anus i förrgår.
Citera
2021-05-18, 22:01
Medlem
Citat:

Ägare av Denison på Avanza 1280 (DML+DNN)
Medlemmar på r/UraniumSqueeze 6860

Vi ökar några procent här medan Reddit ser stabila ökningar och det har vi kunnat se på aktieutvecklingen i veckan. Men att Amerikanarna ska gå före är nog något att räkna med.
Citera
2021-05-21, 06:19
Medlem
bajssprutans avatar
Även denna morgon lirkar sig spotpriset upp så smått.
Pris just nu: 31.1500. Tits: Jacked
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in