2021-05-05, 16:28
Medlem
bajssprutans avatar
Jösses, det är full tjofaderullan idag igen. Skål grabbar!

Denisson bara rejsar. Mother of god!
Citera
2021-05-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Jo såna här dagar välkomnar jag fler av. Eller såna här veckor!
Citera
2021-05-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Svenska sprott?

Låter intressant. Tycker du ska pumpa dem på info om vad de kan erbjuda för PB lösningar

AVA och NON är ju rätt torftiga i det avseendet och på sikt kommer vi ju troligen att vilja lämna landet.

Jag vill ha ett kreditkort med lounger och flygbonus samt nån att snacka med om råvaror etc

Riktig jävla fart på NXE igen, jag börjar undra om vad det är på gång.

Inget Svenskt sprott, men dom hade en som talade flytande svenska som skulle höra av sig. Buy in låg på 50,000$ fick jag också reda på i mailet.

Men det viktiga som jag tar med mig är att jag nu är brevvän med Rick Rule

Citat:

Ja det går riktigt bra nu för alla Uranus, känns som alla positiva nyheter tillsammans nu nått en "kritisk massa"
Citera
2021-05-05, 18:03
Medlem
Tack för allt bajssprutan! Jag fick upp ögonen för uran pga dina tråder. Upp ~25% på ett par veckor är inte fy skam.

Några frågor till alla er radioaktiva genier:
  • Jag är nyfiken på hur fördelningen i er portfölj ser ut. Jag har cirka 15% i uran men överväger att gå in med mer.
  • Hur kort/långsiktiga är ni? Hur lång tid av bull market tror ni vi har framför oss?
  • Har ni någon exit plan? Känns vettigt att börja fundera på det redan nu.
Citera
2021-05-05, 18:08
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giraffehang
Tack för allt bajssprutan! Jag fick upp ögonen för uran pga dina tråder. Upp ~25% på ett par veckor är inte fy skam.

• Jag är nyfiken på hur fördelningen i er portfölj ser ut. Jag har cirka 15% i uran men överväger att gå in med mer.
  • Hur kort/långsiktiga är ni? Hur lång tid av bull market tror ni vi har framför oss?

100 procent utan.

Har väntat fem år. Väntar så länge det krävs.

Min exitplan går ut på att börja sälja när vi 7-dubblat härifrån. Om en ny härdsmälta inträffar försvinner jag som en avlöning.
Citera
2021-05-05, 18:12
Medlem
Citat:

Har kommit upp i ca 60 % uran. Blev mer än vad jag tänkte. Men det var en sån frestande tes så jag ångrar mig inte. Exit har jag funderat på. Cramer, CNBC och wallstreetbets är början till slutet tror jag, men det är ju inte säkert. Spotpris som nått en kulmen och börjar dö ut är väl en annan ”Tell”. Ska försöka skala av lite pö om pö innan vi når dit. 7x från idag är väldigt specifikt UraniumMan. Är nyfiken på din tes?
Citera
2021-05-05, 18:13
Medlem
bajssprutans avatar
Bajsis gillar som bekant stål och järn, och har cirka 60% där. $MT och $CLF primärt.
Sen gillar jag PEAB och Husqvarna av normieaktier. 5-10%
Uran 15-20% även om det nog är mer än jag vill erkänna för mig själv eftersom jag har en del på Nordnet.
Nu när det rejsar som det gör är det närmre 20 än 15.

Annars är det övriga metaller, snus i SWMA och gödningsmedel och salt i YARA och Kali und salz AG.
Kanske 10% koppar, vet Hasse och Zneekah ligger tyngre där.

Ädelmetallaktier har jag sparsamt med än, men har en del fysisk metall här hemma framför mig.
Ett par procent bara men det ska utökas efterhand Jah kommer med sitt moln och droppar manna.

Typ så ?

Jag är lite mesigare än både erk0r och UraniumMan, mina trådar är typ en mespropps-version av att vara en vigilante. Jag vill hjälpa folk.
Precis som Jack Ducey och don Vito. I´m BATMAN!
Egoistiskt sett ligger det i mitt intresse att ni är rika och inte gör inbrott i mitt garage.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-05-05 kl. 18:26.
Citera
2021-05-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UraniumMan
100 procent utan.

Har väntat fem år. Väntar så länge det krävs.

Min exitplan går ut på att börja sälja när vi 7-dubblat härifrån. Om en ny härdsmälta inträffar försvinner jag som en avlöning.
Herrejävlar. Sover du ändå som en prins om nätterna? Mitt psyke hade nog inte pallat med det.

Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Har kommit upp i ca 60 % uran. Blev mer än vad jag tänkte. Men det var en sån frestande tes så jag ångrar mig inte. Exit har jag funderat på. Cramer, CNBC och wallstreetbets är början till slutet tror jag, men det är ju inte säkert. Spotpris som nått en kulmen och börjar dö ut är väl en annan ”Tell”. Ska försöka skala av lite pö om pö innan vi når dit. 7x från idag är väldigt specifikt UraniumMan. Är nyfiken på din tes?

Har ingen vidare plan hittils. Men som du säger, när uran når WSB och kollegorna på jobbet så är det nog dags att börja plocka hem lite vinst.
Citera
2021-05-05, 18:31
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Herrejävlar. Sover du ändå som en prins om nätterna? Mitt psyke hade nog inte pallat med det.

Har ingen vidare plan hittils. Men som du säger, när uran når WSB och kollegorna på jobbet så är det nog dags att börja plocka hem lite vinst.
De har antagligen problem båda två att komma in i en normal Volvo pga testikelstorlek. Rätt avundsjuk.

Lite så jag tänker, startade tråden för att samordna en hivemind som ska komma till en en happy ending.
Än så länge är narrativet hyfsat sparsamt, så vi är tidigt till festen.

Allvarligt, vem fan tror du lägger timvis på att höra på Rick Rule och njuter av det annat än tråddeltagarna ?
Finns ju så mycket annat spännande på dumburken.

Vi är officiellt en minoritet. Ur-anusar. Kulturbidrag pronto!
Citera
2021-05-05, 18:55
Medlem
Citat:
De har antagligen problem båda två att komma in i en normal Volvo pga testikelstorlek. Rätt avundsjuk.

Lite så jag tänker, startade tråden för att samordna en hivemind som ska komma till en en happy ending.

Allvarligt, vem fan tror du lägger timvis på att höra på Rick Rule och njuter av det annat än tråddeltagarna ?

Ja, så är det. Har pitchat uran till några bekanta men få som har nappat. Förhoppningsvis ångrar dom sig om några månader.

Ur-anusar. Kanske man ska trycka upp en t-shirt.
Citera
2021-05-05, 18:57
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ja, så är det. Har pitchat uran till några bekanta men få som har nappat. Förhoppningsvis ångrar dom sig om några månader.

Ur-anusar. Kanske man ska trycka upp en t-shirt.
När de ringer och frågar om det där du sa om uran vet du att det är dags att börja lasta av
Informera oss gärna den dagen.

Även Gamestop-tråden i aktieforumet som nu ligger där med ett förfalskat datum och marjasin-kattenpejst var tänkt att hjälpa folk.
Synd att den fick vänta en vecka till den 27e Januari med att publiceras.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-05-05 kl. 19:03.
Citera
2021-05-05, 19:01
Medlem
Citat:

Äsch tror jag har ganska normalstora testiklar. GME har fått mig att förlora respekten för pengar dessutom. För att inte tala om att det mesta av mitt kapital kommer därifrån. Kunde jag leva innan januari/februari så kan jag gott vara lika fattig igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in