2021-05-03, 11:40
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Någon som har en komplett aktielista utifall man vill hänga på?

Om den här listan är komplett eller inte vet jag ej, men det är iaf en lista.
https://twitter.com/stokdog/status/1389063726435762181?s=21
Citera
2021-05-03, 21:57
Medlem
Zneekahs avatar
Mina UEX har ballat ur totalt. Varje dag är den och nosar kring +10%. Snart gått dubbelt, och då kom jag in relativt nyligen ändå. Fortfarande rätt billig med tanke på gott om bevisade fyndigheter.

Encore +8%
Verkar precis ha vaknat och kan vilja dra uppåt. Men har gjort en störd resa så osäker på hur mycket gas som finns innan det kontras med vinsthemtagningar.

DNN har vaknat till rejält efter en konsolidering. Jag ligger svagt plus efter idag.

FIND har fortsatt neråt. Här är jag -33%. Inte jättekonstigt kanske för ett företag som knappt existerar.
Citera
2021-05-04, 14:13
Medlem
smoerreboms avatar
Verkar vara drama på gång med uex och denison.

Hur mkt ska denison kunna diluta mer i den här gången undrar man.

Är det någon här som har aussie bolag? Det är väl bara degiro som gäller då?
Citera
2021-05-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom

Såg precis det och har inte bildat nån uppfattning mer än att det vore väl nice för D att äga hela Wheeler River. Men hoppas att dom tar lån med det inköpta uranet som säkerhet och inte mer utspädning.

Avanza går att köpa aussie men inte på kapitalförsäkring. Oklart hur det är med ISK, men oavsett så måste du ringa in ordern.
Senast redigerad av HasseTass 2021-05-04 kl. 14:20.
Citera
2021-05-04, 14:39
Medlem
smoerreboms avatar
Nä det är klart, det var bara på drygt halva värdet av uranet de har köpt för att spekulera i

Köpläge i uex snart då kanske om det blir överdriven reaktion kanske

Jag måste starta konto med AVA på sikt kommer man ju troligen vilja lämna NON.
Citera
2021-05-04, 15:56
Medlem
Zneekahs avatar
Läste nu. DNN lär väl knipa den affären. Snacka om jinx, -23% öppnas det på
Citera
2021-05-04, 23:27
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:

Undra om det här kan backfira hos DNN? Var ju inte snyggt alls

Är riktigt sugen på Paladin Energy men mindre sugen på att betala Avanzas avgifter för att köpa Australiensiska aktier..
Senast redigerad av Knugen37 2021-05-04 kl. 23:33.
Citera
2021-05-05, 06:27
Medlem
bajssprutans avatar
Eh, spotpriset rör sig igen. Hold on to Ur-anus! 30.9 i skrivande stund.

Nu ska jag iväg till min egen urangruva för ett pass. Ska bli spännande vad som händer framöver.
Citera
2021-05-05, 08:01
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Eh, spotpriset rör sig igen. Hold on to Ur-anus! 30.9 i skrivande stund.

Nu ska jag iväg till min egen urangruva för ett pass. Ska bli spännande vad som händer framöver.

Jävlar i min låda. Nu rullar vi !
Citera
2021-05-05, 10:12
Medlem
smoerreboms avatar
Bra att spoten äntligen rör sig med lite större steg.

Har sett två grejer på Youtube
Almighty Rick var på sprotts egen podcast, weekly nånting. Förutom att han pratade rätt mycket mer ekonomlingo och svårare än när han snackar med Doofy så verkar han ha justerat ner sitt jämviktspris från 55 till 50 dollar. Så nu är 50 or the lights will go out alltså.

Sen såg jag Chris vermuelen på kitco. Han snackade korrektion på marknaden, lät lite väl mycket fokus på TA dock. Uran behandlades särskilt där han verkade bombis på att det skulle bli en större korr i uranarna. Vet dock inte riktigt vad det där är för snubbe.

Det är nog viktigt att spoten börjar röra på sig innan sommaren iaf tror jag.
Citera
2021-05-05, 11:24
Medlem
Citat:
Bra att spoten äntligen rör sig med lite större steg.

Har sett två grejer på Youtube
Almighty Rick var på sprotts egen podcast, weekly nånting. Förutom att han pratade rätt mycket mer ekonomlingo och svårare än när han snackar med Doofy så verkar han ha justerat ner sitt jämviktspris från 55 till 50 dollar. Så nu är 50 or the lights will go out alltså.

Sen såg jag Chris vermuelen på kitco. Han snackade korrektion på marknaden, lät lite väl mycket fokus på TA dock. Uran behandlades särskilt där han verkade bombis på att det skulle bli en större korr i uranarna. Vet dock inte riktigt vad det där är för snubbe.

Det är nog viktigt att spoten börjar röra på sig innan sommaren iaf tror jag.

Mailade Rick för att få min portfölj rankad. Fick svar idag där 3 av mina bolag var rankade, och nu kommer jag bli kontaktad av någon som kan Svenska från Sproot.....

Så han läser mailen han får iaf även om jag föredrar att inte bli kontaktad

"Please don't be discouraged if you find my rankings harsh...because they are! I've given out less than a dozen "one" rankings in three decades of analyzing resource stocks. Note too, that these rankings are snapshots in time, subject to rapid change, with new news, different markets, and changing share prices."

Go han är!!!
Citera
2021-05-05, 16:17
Medlem
smoerreboms avatar
Svenska sprott?

Låter intressant. Tycker du ska pumpa dem på info om vad de kan erbjuda för PB lösningar

AVA och NON är ju rätt torftiga i det avseendet och på sikt kommer vi ju troligen att vilja lämna landet.

Jag vill ha ett kreditkort med lounger och flygbonus samt nån att snacka med om råvaror etc

Riktig jävla fart på NXE igen, jag börjar undra om vad det är på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in