2021-05-05, 19:06
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Äsch tror jag har ganska normalstora testiklar. GME har fått mig att förlora respekten för pengar dessutom. För att inte tala om att det mesta av mitt kapital kommer därifrån. Kunde jag leva innan januari/februari så kan jag gott vara lika fattig igen
This is the way! To Uranus!

Defo nåt på g med Nexgen. Går uppköpet genom ?
Citera
2021-05-05, 19:19
Medlem
Seglat upp som runt 40% av kapitalet.
Jag tackar för stött och önskar också exit vid 7ggr denna nivån.
Citera
2021-05-05, 19:30
Medlem
smoerreboms avatar
The bank is worth the risk, I need it brother! Jag var rätt tidig och behöver ca 200 procent till och sen kan jag sticka upp i bergen. Inga krascher på stora börsen heller. Jag har inte ärvt eller är någon entreprenör så då är det bara ett alternativ kvar. Sen blir det mer normal riskhantering igen. Det här tåget går bara vart femtonde år typ.

80 verkar som en realistisk spotnivå att börja casha ut på men det måste omvärderas allt eftersom.

Bajsis, vem är den här don Vito som du hänför dig till?

Apropå Rick Rule, har du sett den där han gjorde på kitco i fjol när marin katusa hade skrivit någon artikel om att man bara skulle köpa guldbolag i länder med dollar swapline?

Det verkar som Hasse har tagit ansvaret för fondens kontakter med sprott och Rick Rule, kan bli månadens medarbetare!
Senast redigerad av smoerrebom 2021-05-05 kl. 19:35.
Citera
2021-05-05, 19:52
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Bajsis, vem är den här don Vito som du hänför dig till?
Stålguden jag dyrkar på reddit utöver Rick. Urfadern till ståltesen som sedan extrapolerats i råvarutråden med den lilla bastardssonen Ur-anus. Vitards. Typ illuminati.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-05-05 kl. 20:04.
Citera
2021-05-05, 21:07
Medlem
Sir_Ks avatar
Lade in en liten andel i anuset igår...

Det blev
Energy Fuels
Fission Uranium Corp
Forsys Metals Corp
Goviex Uranium Inc
Isoenergy Ltd
Nexgen Energy Ltd
Ur-Energy Inc

Lyckades pricka in rätt så bra igår inför dagens uppgång
Citera
2021-05-05, 21:12
Medlem
NirvanAs avatar
Jag hoppar på anus-tåget!
Köpte för mindre summor jag kan va utan.
Jag är grön på aktier, men tycker kärnkraft är det bästa och vill att det ska gå bra för denna energi.

Energy Fuels
Uranium Energy Corp
Fission Uranium Corp

Någon som vet aktier som berör framtida/experimentell fusionsenergi? Snarare än traditionella klyvning/fission.
Senast redigerad av NirvanA 2021-05-05 kl. 21:16.
Citera
2021-05-05, 21:22
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Har kommit upp i ca 60 % uran. Blev mer än vad jag tänkte. Men det var en sån frestande tes så jag ångrar mig inte. Exit har jag funderat på. Cramer, CNBC och wallstreetbets är början till slutet tror jag, men det är ju inte säkert. Spotpris som nått en kulmen och börjar dö ut är väl en annan ”Tell”. Ska försöka skala av lite pö om pö innan vi når dit. 7x från idag är väldigt specifikt UraniumMan. Är nyfiken på din tes?

Jag tror att vi kommer gå betydligt högre än 7x, men det är nivån då jag blir ekonomiskt oberoende så min plan är att rotera till något annat med mer uppsida kvar då.

Hoppas jag inte jinxar det nu
Citera
2021-05-05, 21:26
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giraffehang
Herrejävlar. Sover du ändå som en prins om nätterna? Mitt psyke hade nog inte pallat med det.

Det har varit fem år av magsår. Nu sover jag dock fint. Så många katalysatorera varenda dag. Har vi 100 miljoner USD som ska användas för att hamstra uran den här veckan? Hinner inte med i svängarna. Och Biden vill subventionera amerikansk kärnkraft. Och det är bara onsdag ännu
Citera
2021-05-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UraniumMan
Jag tror att vi kommer gå betydligt högre än 7x, men det är nivån då jag blir ekonomiskt oberoende så min plan är att rotera till något annat med mer uppsida kvar då.

Jag förstår. Önskar oss alla lycka till! Och ekonomiskt oberoende låter inte dumt! To the moon osv
Citera
2021-05-06, 09:39
Medlem
Citat:

Jag tror man ska fundera lite på att ta vinster när uran spoten hamnar på 60-70 usd/pund sen behöver det inte gå högre även fast jag tror att det kommer göra det i denna cycel.
Det är min plan iaf
Citera
2021-05-06, 12:32
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Det har varit fem år av magsår. Nu sover jag dock fint. Så många katalysatorera varenda dag. Har vi 100 miljoner USD som ska användas för att hamstra uran den här veckan? Hinner inte med i svängarna. Och Biden vill subventionera amerikansk kärnkraft. Och det är bara onsdag ännu

Lite intresserad av hur ditt innehav ser ut UraniumMan. Hur många bolag är du inne i? Vilka ligger du tyngst i? Kanske har nämts tidigare i tråden men vore intressant att veta.
Citera
2021-05-06, 13:19
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Lite intresserad av hur ditt innehav ser ut UraniumMan. Hur många bolag är du inne i? Vilka ligger du tyngst i? Kanske har nämts tidigare i tråden men vore intressant att veta.

Du hittar mina innehav ganska tidigt i den här tråden:

(FB) Uranaktier - årtusendets investering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in