2021-02-28, 11:02
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
1. Jag undrar, hur äter ni eran hamburgare eller pizza?

2. Använder ni bestick hellre än att använda händerna?

3. Vad tycker ni om folk som äter med händerna?

Jag äter hamburgare med händerna, men pizza äter jag med bestick för det mesta.

1, 2. Äter med en ficka för hamburgare och pizza har jag bara kniv till att skära upp bitar och äter med händerna

3. Ser inga problem med det men ser noll orsaker till det ifall det går bra med bestick. Ser bara stenåldersaktigt ut att äta ris, grytor potatisrätter med händerna så länge man inte ska klämma in varmrätten i en bit vikt bröd i händerna
Citera
2021-02-28, 11:04
Medlem
Lurking182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Vilken syn! Själv äter jag med munnen.

Man äter ju med bestick, då bör man således kunna äta med händerna. Om du äter med munnen så innebär det att du stoppar ned ansiktet i tallriken och fiskar upp maten med... tungan?
Citera
2021-02-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurking182
Man äter ju med bestick, då bör man således kunna äta med händerna. Om du äter med munnen så innebär det att du stoppar ned ansiktet i tallriken och fiskar upp maten med... tungan?

Det var öppet mål och då måste man passa på
Citera
2021-02-28, 12:08
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DodgingJail
Lingon till kalops är väl ok men ketchup på pizza är objektivt fel och något endast en psykopat skulle få för sig. Fy fan.

Lingon till kalops är ungefär så långt ifrån okej man kan komma. Till kalopsen äter man inlagda rödbetor.
Att spritsa ketchup över en pizza leder naturligtvis till utvisning.

On topic:

En hämtpizza slajsas upp i sin kartong och ätes utan inblandning av bestick. Äts pizzan på lokal använder jag oftast bestick. Hamburgare äts med händerna om det inte är ett sånt där höghus som man inte kan gapa över. Elementärt.

Det där med kycklingen som nämns i rubriken går inte att ge ett svar på eftersom kyckling är en råvara snarare än en rätt. Det är en viss skillnad på grillade kycklingvingar och kycklingsoppa.
Citera
2021-02-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Lingon till kalops är ungefär så långt ifrån okej man kan komma. Till kalopsen äter man inlagda rödbetor.
Att spritsa ketchup över en pizza leder naturligtvis till utvisning.

On topic:

En hämtpizza slajsas upp i sin kartong och ätes utan inblandning av bestick. Äts pizzan på lokal använder jag oftast bestick. Hamburgare äts med händerna om det inte är ett sånt där höghus som man inte kan gapa över. Elementärt.

Det där med kycklingen som nämns i rubriken går inte att ge ett svar på eftersom kyckling är en råvara snarare än en rätt. Det är en viss skillnad på grillade kycklingvingar och kycklingsoppa.
Lika konstigt som att ha lingon till pannbiff med brunsås. Vad är skillnaden?
Citera
2021-02-28, 14:27
Medlem
Jag äter alltid med händerna.
Hamburgare = händerna och pizzan ber jag om att få slicead och äter även den med händerna, även icas färdiggrillade kyckling äter jag med händerna.
Citera
2021-02-28, 15:32
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DodgingJail
Lika konstigt som att ha lingon till pannbiff med brunsås. Vad är skillnaden?

Pannbiff med brunsås är en annan rätt som som smakar helt annorlunda.
Citera
2021-02-28, 18:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
1. Jag undrar, hur äter ni eran hamburgare eller pizza?

2. Använder ni bestick hellre än att använda händerna?

3. Vad tycker ni om folk som äter med händerna?

Jag äter hamburgare med händerna, men pizza äter jag med bestick för det mesta.

Beror på var man äter maten och hur den serveras. Bara sluskar äter hamburgre med händerna på resturanger med a la carte meny som har annat på. Gör jag lite finare burgare och lägger tid på upplägget och serverar hemma med rödtjut eller finare öl, så blir det inga händer.

På Donken, Sibylla eller typ Bastards kan man köra händer.

Pizza ute blir det oftast med bestick, ganska slabbigt. Hemma ensam eller slice på stan blir det med händerna.
Citera
2021-02-28, 18:42
Avstängd
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Om man köper hämtpizza och äter den på tallrik är man fan sjuk i huvudet

Jag lägger den på tallrik.
Det är inte gott att käka blött flottigt kartongpapper
Citera
2021-02-28, 18:45
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag lägger den på tallrik.
Det är inte gott att käka blött flottigt kartongpapper
Gott och gott, det hör till!

För mig beror det på vilken sorts pizza/kyckling/hamburgare det är. Vissa äts med fördel men händerna men de som är för stora, kladdiga eller pizzor med för klen botten tex avnjutes med bestick.
Citera
2021-03-01, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Pannbiff med brunsås är en annan rätt som som smakar helt annorlunda.
Kött och sås. Inte så stor skillnad att lingon kan vara perfekt med det ena och helt otänkbart med det andra.
Citera
2021-03-01, 06:43
Medlem
SolidSteels avatar
Äter gör jag med munnen, bestick eller inte är beroende på humör och alkohol promille i blodet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in