2021-03-01, 04:03
Medlem
Peyotedudes avatar
Jag vet det är ett stående skämt men varför ser folk drakar?. Har sett dem själv några gånger komma upp från marken. Jag har inget önsketänkande eller en drakfetish, går inte in för fantasy eller liknande nörderier men ändån har jag sett dem ett par gg3.

Varför drakar och inte dinosaurer eller elefanter?
Citera
2021-03-01, 08:12
Medlem
nneGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Dravel.

Finns grader av HPPD, men om du tror att lite synbrus är HPPD så är du rätt fel ute.

Placebo? Läs forskning så förstår du att HPPD är neurologiskt fel och ingen vet hur man behandlar den även om det finns läkemedel som i många fall gör HPPDn bättre.

läsförståelse tack
Citera
2021-03-04, 13:33
Medlem
Dundersnubbens avatar
Har också HPPD och haft det i snart 3 år. Hade aldrig riktig grova symptom men det var jobbigt ändå. Nu är det ganska milda grejer såsom visual snow, after images, typ hela himlen sprakar. Sedan mycket i periferin, typ saker som rör sig osv. Sedan om man stirrar på typ asfalt eller något i typ 10 sek så börjar det andas som på LSD.

Testade LSD en gång (fantastiskt) sedan testade jag ecstasy en månad senare, två dagar i rad och efter det så kom allt.

Skulle inte rekommendera att chansa, inte kul om det blir värre. Men det är upp till dig

Ska erkänna att jag fortfarande är sugen på att trippa igen men vågar inte för vill inte förvärra något.
Citera
2021-03-07, 05:28
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Jag fick lite syn effekter efter psykedeliska. Trippade några gånger till efter det var inga problem. Men man nojjade ju en del för det. Har du lite är det antagligen fara men bra att hålla kolla på så det inte blir värre. Kallar svampen så är det ju svårt att tacka nej till inbjudan. Men ja ta det lugnt bara och ta besluten som känns rätt. Ibland sker olyckor ute i trafiken eller i hemmet med droger. Vi tar beslut i livet för priset eller risken känns värt det.
Citera
2021-03-07, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Har också HPPD och haft det i snart 3 år. Hade aldrig riktig grova symptom men det var jobbigt ändå. Nu är det ganska milda grejer såsom visual snow, after images, typ hela himlen sprakar. Sedan mycket i periferin, typ saker som rör sig osv. Sedan om man stirrar på typ asfalt eller något i typ 10 sek så börjar det andas som på LSD.

Testade LSD en gång (fantastiskt) sedan testade jag ecstasy en månad senare, två dagar i rad och efter det så kom allt.

Skulle inte rekommendera att chansa, inte kul om det blir värre. Men det är upp till dig

Ska erkänna att jag fortfarande är sugen på att trippa igen men vågar inte för vill inte förvärra något.

Fan det är sjukt otur ändå men glad att det inte blev värre. Tycker du gör rätt i att inte trippa m.m. är som att åka i skidbacken om man har ett problem (tidigare skada) med benet ifall ett oturligt fall gör så man inte kan gå riktigt för resten av livet t.ex. Är inte värt priset även fast upplevelsen är kul.
Man kan uppnå mycket i livet även fast man får tacka nej till vissa saker ibland. Allt händer av en anledning liksom.
Citera
2021-03-07, 06:08
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANewWayToSayHooray
Fan det är sjukt otur ändå men glad att det inte blev värre. Tycker du gör rätt i att inte trippa m.m. är som att åka i skidbacken om man har ett problem (tidigare skada) med benet ifall ett oturligt fall gör så man inte kan gå riktigt för resten av livet t.ex. Är inte värt priset även fast upplevelsen är kul.
Man kan uppnå mycket i livet även fast man får tacka nej till vissa saker ibland. Allt händer av en anledning liksom.

Ja lite tur i oturen. Är helt nykter nu pga en utbrändhet och måste säga att det är ganska befriande faktiskt. Skönt att slippa bakfyllor och annat. Visst man blir lite avundsjuk ibland när polarna tar sina roliga substanser men det är härligt att vara skarp och frisk istället
Citera
2021-03-07, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitmalad
Jag har under mitt liv ett 15-tal gånger tagit LSD & svamp i mindre doser (tänk max motsvarande 125ug). Även tagit MDMA 15-20 gånger. Men alltid med längre mellanrum. Den enda drog jag använt mycket utav är cannabis då jag röker dagligen i perioder.

Jag har senaste året läst mycket om hur du kan växa som person med hjälp av psykedeliska substanser om du gör det på rätt sätt. Med en intention, trygg miljö och pålitlig guide osv. Kort sagt jag känner hur svampen kallar på mig och tror verkligen att en större tripp skulle kunna göra mitt liv bättre.

I Augusti kom jag över lite LSD och bestämde mig för att testa på microdosing. Jag microdosade ~12,5ug åtta gånger, med lite oregelbundet mellanrum men aldrig oftare än med tre dagars mellanrum. På kvällen rökte jag ofta cannabis och detta boostade effekten av LSD och jag fick till följd av detta även svaga OEV's. Efter den sista gången jag microdosade så märkte jag dagarna efter att när jag rökte cannabis så kom dessa OEV's tillbaka, precis på samma sätt som när jag hade substansen i kroppen fast lite svagare. Det jag kunde se var svaga "neonstripes" som flashade på konturer. Tänk runt en dörröppning eller ett fönster.

Detta var kvar i lite mer än en vecka, men kom bara fram när jag rökte gräs. Jag var lite orolig ett tag. Bestämde mig för att sluta med LSD helt men fortsatte röka cannabis. 3 månader senare tog jag en svag dos svamp. Samma sak hände då dagen efter när jag rökte cannabis, jag fick "svamp-OEV's" liknande de jag fått dagen innan. Då jag tog en väldigt svag dos svamp hade jag knappt några OEV's ens under trippen så det var väldigt subtilt dagen efter. Men det märktes klart att det kom fram när jag rökte. Denna gång höll det dock bara i en dag.

Detta har alltså bara skett då jag rökt cannabis och det är tydligt något som kom fram efter 8:e gången jag microdosade LSD. Jag gjorde inget annorlunda innan. Nu oroar jag mig att jag har någon form av anlag för HPPD och att en svamptripp dos XL kan öppna en dörr någonstans som jag sedan inte kan stänga. Jag är dock något av en hypokondriker som ofta oroar mig i onödan. Det är trots allt väldigt svaga och harmlösa visuals jag fått och bara väldigt tillfälligt. Men efter att ha läst om folk som haft svaga visuals för att sedan gå på psykedelia igen och sen få fullt utvecklad HPPD känner jag mig osäker. Jag känner mig verkligen mogen och redo för att låta svampen hjälpa mig att finna ut vem jag verkligen är, så jag vill egentligen inte avstå.

Någon som känner igen sig eller har något att säga om min situation?
Dumbom. Man tar en stor dos inte microdoserar under dagar eller va du nu gjorde. Cannabis vet jag inte om hur starka liknelser det har med ex LSD men röka boostar rejält ändå själva psychedelicaruset. Om ja röker weed ny kan det hända ja mår dåligt som när jag fick ultra-nojja på svamp. Changa däremot kunde jag njuta på tills jag kände mig trängd 6 grabbar i minisoffa o då gick jag hem o då blev det grymt bra rus. Så changa, få tag på det
Vem microdoserar LSD? Vadå delar du upp lappen i tio delar osv? Du vet att LSDn kan vara ojämnt utspridd över lappen
Citera
2021-03-08, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deux2
Dumbom. Man tar en stor dos inte microdoserar under dagar eller va du nu gjorde. Cannabis vet jag inte om hur starka liknelser det har med ex LSD men röka boostar rejält ändå själva psychedelicaruset. Om ja röker weed ny kan det hända ja mår dåligt som när jag fick ultra-nojja på svamp. Changa däremot kunde jag njuta på tills jag kände mig trängd 6 grabbar i minisoffa o då gick jag hem o då blev det grymt bra rus. Så changa, få tag på det
Vem microdoserar LSD? Vadå delar du upp lappen i tio delar osv? Du vet att LSDn kan vara ojämnt utspridd över lappen

Varför tar du inte och kollar upp micro dosing innan du försöker låta smart och förolämpa andra? Det är du som ser dum ut nu.
Citera
2021-03-08, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Ja lite tur i oturen. Är helt nykter nu pga en utbrändhet och måste säga att det är ganska befriande faktiskt. Skönt att slippa bakfyllor och annat. Visst man blir lite avundsjuk ibland när polarna tar sina roliga substanser men det är härligt att vara skarp och frisk istället

Är med nykter sen ett antal år tillbaka och visst saknar man att spåra ur lite och få semester från vanliga vardagen men vad flyr man från egentligen. Det är inte så dumt ändå och man slipper alla psykiska problem som droger ger än. även om man tror att man håller det på en bra nivå så chippar det ändå iväg lite på självkänsla m.m efter varje gång. speciellt om man haft kul i några år. Man kan definitivt ta sig lika långt eller längre när man är skarp och frisk som du säger. och för att verkliga uppskatta här och nu så behöver man ett sunt sinne och gärna en sund kropp med.
Citera
2021-03-11, 16:59
Medlem
Citat:
Varför tar du inte och kollar upp micro dosing innan du försöker låta smart och förolämpa andra? Det är du som ser dum ut nu.
Du har rätt.
Citera
2021-03-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deux2
Du har rätt.

Jag uppskattar inte min ton jag hade så nu känner jag mig dum. Det är jämnt nu.
Citera
2021-03-13, 10:21
Medlem
Citat:
Jag uppskattar inte min ton jag hade så nu känner jag mig dum. Det är jämnt nu.
Hahaha lets go with that!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in