• 1
  • 2
2021-02-27, 19:10
Medlem
vitmalads avatar
Jag har under mitt liv ett 15-tal gånger tagit LSD & svamp i mindre doser (tänk max motsvarande 125ug). Även tagit MDMA 15-20 gånger. Men alltid med längre mellanrum. Den enda drog jag använt mycket utav är cannabis då jag röker dagligen i perioder.

Jag har senaste året läst mycket om hur du kan växa som person med hjälp av psykedeliska substanser om du gör det på rätt sätt. Med en intention, trygg miljö och pålitlig guide osv. Kort sagt jag känner hur svampen kallar på mig och tror verkligen att en större tripp skulle kunna göra mitt liv bättre.

I Augusti kom jag över lite LSD och bestämde mig för att testa på microdosing. Jag microdosade ~12,5ug åtta gånger, med lite oregelbundet mellanrum men aldrig oftare än med tre dagars mellanrum. På kvällen rökte jag ofta cannabis och detta boostade effekten av LSD och jag fick till följd av detta även svaga OEV's. Efter den sista gången jag microdosade så märkte jag dagarna efter att när jag rökte cannabis så kom dessa OEV's tillbaka, precis på samma sätt som när jag hade substansen i kroppen fast lite svagare. Det jag kunde se var svaga "neonstripes" som flashade på konturer. Tänk runt en dörröppning eller ett fönster.

Detta var kvar i lite mer än en vecka, men kom bara fram när jag rökte gräs. Jag var lite orolig ett tag. Bestämde mig för att sluta med LSD helt men fortsatte röka cannabis. 3 månader senare tog jag en svag dos svamp. Samma sak hände då dagen efter när jag rökte cannabis, jag fick "svamp-OEV's" liknande de jag fått dagen innan. Då jag tog en väldigt svag dos svamp hade jag knappt några OEV's ens under trippen så det var väldigt subtilt dagen efter. Men det märktes klart att det kom fram när jag rökte. Denna gång höll det dock bara i en dag.

Detta har alltså bara skett då jag rökt cannabis och det är tydligt något som kom fram efter 8:e gången jag microdosade LSD. Jag gjorde inget annorlunda innan. Nu oroar jag mig att jag har någon form av anlag för HPPD och att en svamptripp dos XL kan öppna en dörr någonstans som jag sedan inte kan stänga. Jag är dock något av en hypokondriker som ofta oroar mig i onödan. Det är trots allt väldigt svaga och harmlösa visuals jag fått och bara väldigt tillfälligt. Men efter att ha läst om folk som haft svaga visuals för att sedan gå på psykedelia igen och sen få fullt utvecklad HPPD känner jag mig osäker. Jag känner mig verkligen mogen och redo för att låta svampen hjälpa mig att finna ut vem jag verkligen är, så jag vill egentligen inte avstå.

Någon som känner igen sig eller har något att säga om min situation?
Citera
2021-02-27, 19:35
Medlem
Airwave92s avatar
Jag kan säga direkt att hade du varit hypokondriker så hade du varken rökt på eller framförallt, hållt på med hallucinogena.

Sen har jag hört att folk fått HPPD redan efter endast en tripp som sedan hållt i säg mer eller mindre permanent.
Citera
2021-02-27, 19:47
Medlem
Opaques avatar
Jag vet inte, tiden har gått ifrån mig rejält. När jag tog mina trippar på svamp och LSD,en massa år sedan, så kollade vi aldrig något facit på hur man borde reagera.

Nu vet jag inte vad det nya lingot betyder (HPPD, visuals,OEV etc) men dessa, ursäkta, hårklyverier som man går och laddar inför en tripp, undrar om det är så nyttigt egentligen.

Om man lyssnar av kroppens signaler och är helt inställd på det under trippen så hamnar man på en ganska låg "frekvens" (Kan inte hitta på något bättre ord) där man letar symptom på något som händer med kroppen som inte känns ok, och man riskerar att förstora upp det i proportion med ens noja och sedan kan det bli en plågsam tripp av det hela.

Set and settings är viktigast med svamp och Lsd. En angenäm omgivning med folk du litar på och där du närsomhelst vet att du kan dra dig tillbaka ifall du vill och det inte går som planerat.

Enligt min mening är svamp en bättre substans än LSD för att hitta kärnan och magin
Citera
2021-02-27, 19:50
Medlem
Jag har haft HPPD i över 10 år. Första 5-7 åren var jävligt jobbiga. Nu har det blivit bättre och jag vet vad som triggar det till det värre. Du vet inte vad du ger dig in på.

Om du inte har det permanent/intensivt nu så LÄGG NER innan du permanent fuckar upp ditt liv. Det drabbar mer än bara din perception. Det drabbar dig kognitivt pga all stress den orsakar.

Jag fick mitt pga att jag experimenterade med samma som dig. Tro mig. Det är INTE värt det.
Senast redigerad av Tendans 2021-02-27 kl. 19:59.
Citera
2021-02-27, 21:23
Medlem
Misterheisens avatar
Har också hppd och har haft i 6-7 år. Som den andra personen sa, sluta direkt det är ingenting du vill ha resten av ditt liv. Livet har blivit bättre med åren , de första året var riktigt hemsk!
Citera
2021-02-27, 22:50
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tendans
Jag har haft HPPD i över 10 år. Första 5-7 åren var jävligt jobbiga. Nu har det blivit bättre och jag vet vad som triggar det till det värre. Du vet inte vad du ger dig in på.

Om du inte har det permanent/intensivt nu så LÄGG NER innan du permanent fuckar upp ditt liv. Det drabbar mer än bara din perception. Det drabbar dig kognitivt pga all stress den orsakar.

Jag fick mitt pga att jag experimenterade med samma som dig. Tro mig. Det är INTE värt det.

Sitter i samma sits och kan inte göra mer än att hålla med, HPPD och allt elände det för med sig är inte värt det.
Citera
2021-02-27, 22:57
Medlem
vitmalads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jag kan säga direkt att hade du varit hypokondriker så hade du varken rökt på eller framförallt, hållt på med hallucinogena.

Sen har jag hört att folk fått HPPD redan efter endast en tripp som sedan hållt i säg mer eller mindre permanent.

Du har rätt. Hypokondriker är en klar överdrift från min sida men jag ville belysa att jag har en tendens att ofta oroa mig över saker i onödan. Bland annat detta jag tror svampen skulle kunna hjälpa mig med.

Citat:
Ursprungligen postat av Tendans

Citat:
Ursprungligen postat av Misterheisen
Har också hppd och har haft i 6-7 år. Som den andra personen sa, sluta direkt det är ingenting du vill ha resten av ditt liv. Livet har blivit bättre med åren , de första året var riktigt hemsk!

Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Sitter i samma sits och kan inte göra mer än att hålla med, HPPD och allt elände det för med sig är inte värt det.

Kan ni berätta om hur ni fick det? Hur hade ni brukat psykedelia innan och vilka substanser? Såg ni små tecken innan som blev värre eller kom det starkt på en gång?

Hur har det avtagit med åren och hur ser era liv ut idag?

Tack för alla svar.
Citera
2021-02-27, 23:09
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitmalad
Kan ni berätta om hur ni fick det? Hur hade ni brukat psykedelia innan och vilka substanser? Såg ni små tecken innan som blev värre eller kom det starkt på en gång?

Tack för alla svar.

Fy fan, jag har inte ältat i detta på länge. En kväll drog jag en jävla massa 4-HO-MET och blev tvärväck. Du kan gå in på min profil och läsa tripprapporten jag skrev för några år sen.

De visuella symtomen har inte mildrats ett dugg, de har dock blivit som en skitig vindruta, det går liksom att fokusera på vad som är bortom allt brus och alla jävla after images, tracers och halos. Fäster jag blicken på ett ställe så börjar synfältet morpha smått. Stirrar jag på mig själv i spegeln så blir mitt ansikte till någon annans efter tio sekunder.

Men, nu för tiden gör det mig inget, det absolut värsta var ångesten, derealisationen och depersonalisationen efter att symtomen utvecklades. Ett tag trodde jag att jag skulle ta livet av mig. Ingen av de åkommorna plågar mig idag, dock tror jag att jag blivit lite personlighetsförändrad men det kan ju ha med åldern att göra.

Summa summarum: jag lever idag ett fullt normalt liv, jag känner mig frisk i både kropp och sinne, det tog dock några år att återhämta mig från den käftsmäll som HPPD var för mig. Så fråga dig själv detta? Tror du att det är värt det, för dig?
Citera
2021-02-28, 01:33
Medlem
Falkhayns avatar
Som någon som ser auror och är enkelt klärvoajant kan jag säga att HPPD är just det. Inget farligt eller onaturligt – obehaget människor upplever kommer från att deras trosuppfattning utmanas.
Citera
2021-02-28, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitmalad
Du har rätt. Hypokondriker är en klar överdrift från min sida men jag ville belysa att jag har en tendens att ofta oroa mig över saker i onödan. Bland annat detta jag tror svampen skulle kunna hjälpa mig med.

Tack för alla svar.

Jag trippade flera gånger. En gång blev en oförväntad stark tripp i dålig set & setting och trippen blev dålig på alla sätt den kunde. Både inrefaktorer samt yttrefaktorer. Det var en oerhört stressadinducerad tripp. Denna tripp gav mig stark HPPD. Jag hade aldrig från mina tidigare trippar upplevt någon HPPD.

Nu har jag haft det i cirka 12 år. Första 1-3 var brutala. Nästa 3 lite bättre. Med tiden lärde jag mig att LCHF var bra. Träning gjorde inte så mycket. Psykoaktiva substanser är dåligt och kan få en gå från normal, så normalt man är kapabel att vara, till riktig jobbig episod. Snabbt. Till dessa substanser räknas nikotin, koffein, cannabis m.m.

Lycla till. Svampen kommer inte ge dig svar och om du tror på 'svaren' så kommer du låta som killen något inlägg ovan dig. Även om den emotionella urtrasslandet av svamp är resande för själen vill du inte få det här.

Hade jag fått varningssignaler så som du fick hade jag direkt slutat. Jag fick inte ens en varning. Så nu har både din kropp samt främlingar med erfarenhet varnat dig. Lyd därhän för ditt eget bästa.

Må väl! Lycka till.
Citera
2021-02-28, 18:24
Medlem
nneGs avatar
HPPD är för det mesta bara placebo. Man trippar och noterar olika visuella fenomen som man inte märkt innan eftersom dom förstärks av psykedelian. Sen när trippen är över och man fortfarande kan se lite av dom här sakerna tror man att det är HPPD. Det gäller tex brus. Det här gäller folk som är lagda åt det hypokondriska hållet i synnerhet. Är man en fett orolig person ska man kanske inte trippa alls.

Edit: Säger inte att det här gäller alla som klagar på HPPD, många har uppenbara besvär.
Senast redigerad av nneG 2021-02-28 kl. 18:27.
Citera
2021-03-01, 03:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nneG
HPPD är för det mesta bara placebo. Man trippar och noterar olika visuella fenomen som man inte märkt innan eftersom dom förstärks av psykedelian. Sen när trippen är över och man fortfarande kan se lite av dom här sakerna tror man att det är HPPD. Det gäller tex brus. Det här gäller folk som är lagda åt det hypokondriska hållet i synnerhet. Är man en fett orolig person ska man kanske inte trippa alls.

Edit: Säger inte att det här gäller alla som klagar på HPPD, många har uppenbara besvär.
Dravel.

Finns grader av HPPD, men om du tror att lite synbrus är HPPD så är du rätt fel ute.

Placebo? Läs forskning så förstår du att HPPD är neurologiskt fel och ingen vet hur man behandlar den även om det finns läkemedel som i många fall gör HPPDn bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in