• 5
  • 6
2021-03-01, 22:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det här har ingenting med kärnkraft att göra utan beror på hur tomter prissätts och förbättringar i byggnadskonstruktion.
Jag talar inte om att bygga om existerande hus, även om det förekommer, utan om nybyggen som är trådens ämne.
Ta dina konspirationsteorier nån annan stans och läs vad som skrivs i trådstarten.
Dåre.
Om du talar om nya hus så lär du inte göra någon skillnad på mindre än ett par hundra år.
Citera
2021-03-02, 10:03
Bannlyst
har tittat på förstärkare, företag som säljer dem insisterar att antennen ska sitta på taket vilket är omöjligt och att den inte kan vara på balkongen, fick också veta som jag tror att antennen bara fungerar i en enda riktning vilket är konstigt eftersom en telefon får signal från alla riktningar, utanför fönstret på balkongen så får jag 4 bars 5g 4g men väldigt dålig hastighet, lägenheten är innanför en fyrkant av lägenheter så det finns ingenstans för signalen att komma fritt i en vinkling den måste komma över ifrån annars skulle den gå genom lägenheterna, dem sa också att den interna och externa antennen måste ha minst 15 meter mellanrum, men dem sa att båda antenner måste kopplas men enligt deras bild så går den externa i förstärkaren och den interna i förstärkaren vilket betyder att endast en kabel behöver klämmas genom fönstret, men jag oroar mig att en förstärkare inte kommer fungera om jag får typ 10 mbit på balkongen men 4 bars vilket är konstigt, när jag satte en router vid ett öppet fönster så fick jag nästan 100 mbit så det är väldigt upp och ner, fick h+ täckning på balkongen sen väntade jag lite och gick in och sen ut igen och fick 4g 5g varför är det så ostabilt när signalen verkar vara riktigt bra.

behöver jag ens telefoni när det finns volte som tar samtal och sms genom 4g då behöver jag inte 2g alls
Senast redigerad av zzcool 2021-03-02 kl. 10:09.
Citera
2021-03-02, 10:07
Medlem
Det är vanligt nu för tiden. Hyresrätter har ofta i sina annonser att de rekommenderar fast telefon pga dålig täckning.

Mkt är glasen och att det byggs ”eko”.
Tex hammarby sjöstad där det är olidlig varmt på sommaren då värmen ej försvinner ut igen.

Norra djurgårdsstaden är också ett bra exempel på dessa. Har flera vänner som får leta 1 plupp på telefonen vid något fönster.
Citera
2021-03-02, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Det är vanligt nu för tiden. Hyresrätter har ofta i sina annonser att de rekommenderar fast telefon pga dålig täckning.

Mkt är glasen och att det byggs ”eko”.
Tex hammarby sjöstad där det är olidlig varmt på sommaren då värmen ej försvinner ut igen.

Norra djurgårdsstaden är också ett bra exempel på dessa. Har flera vänner som får leta 1 plupp på telefonen vid något fönster.

hur är detta accepterat av någon det är det jag inte förstår hur kan dem bygga lägenheter med så enorma problem att man måste ha wifi samtal eller fast telefon vem i denna tiden ens har fast telefon tror ingen under 70 har det
Citera
2021-03-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
hur är detta accepterat av någon det är det jag inte förstår hur kan dem bygga lägenheter med så enorma problem att man måste ha wifi samtal eller fast telefon vem i denna tiden ens har fast telefon tror ingen under 70 har det

Helt enig. För mkt tänk på energibesparing som i slutändan bara blir pina för den boende med extrem värme och sådana saker som telefon
Citera
2021-03-02, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Helt enig. För mkt tänk på energibesparing som i slutändan bara blir pina för den boende med extrem värme och sådana saker som telefon

och detta med lägenheter för 3 miljoner kr detta borde inte ens vara acceptabelt, att dem kommit undan med det så länge är otroligt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in