De finns ju redan en tråd där ni (eller någon med kloningar eller möjligtvis till och med multipla personligheter) kan gagga om GENOVO. Att posta här och i veckan aktietips om samma skit aktie med några minuters mellan rum verkar lite debilt.
För övrigt är samvariationen mellan vissa poster är en beklaglig cirkus. Haha. Dessvärre kan jag inte säga vilka eftersom de strider mot forumets regler.
Här kommer bot #542842
Var vänlig och knip igen om du inte har något att bidra med
Jag funderar på att gå in på GEVO nu, 7.50 i skrivande stund.
Jag skulle inte köpa GEVO. Förstår inte varför det hypades förut. Kolla tillbaka på grafen de senaste 10 åren vetja och där har du svaret till att inte köpa. AMTX däremot, den kan vara vass.
Senast redigerad av MachineHeadXXX 2021-03-04 kl. 20:42.
Jag skulle inte köpa GEVO. Förstår inte varför det hypades förut. Kolla tillbaka på grafen de senaste 10 åren vetja och där har du svaret till att inte köpa. AMTX däremot, den kan vara vass.
Är det jag som är efterbliven eller ser AMTX-grafen typ likadan ut de senaste tio åren?
Lite av grejen med biobränslebolagen är att när det var/är förhoppningsbolag med många emissioner i uppstartsfasen. Sedan blev oljan så billig pga fracking följt av Trump som sket i miljön, typ.
Playen baserar sig på att den nya regeringen ska börja ställa krav på flygbolag och bensinbolag om viss del förnybar soppa som vi har här i eu.
Det verkade som att Bidenregimen hade intentioner att det skulle bli så, men han ses inte till så ofta.
Lever han ens ? Man blev bortskämd med en president som twittrade var tionde minut dygnet runt.
Vilken tror ni står sig bäst i framtiden mellan Aemetis, Gevo och även Cielo som är snarlik dessa?
Gevo som jag förstår det är betydligt mer etablerad och har en mkt större kassa.
Har köpt på mig Gevo redan men ligger 40% minus nu..
Lite av grejen med biobränslebolagen är att när det var/är förhoppningsbolag med många emissioner i uppstartsfasen. Sedan blev oljan så billig pga fracking följt av Trump som sket i miljön, typ.
Playen baserar sig på att den nya regeringen ska börja ställa krav på flygbolag och bensinbolag om viss del förnybar soppa som vi har här i eu.
Det verkade som att Bidenregimen hade intentioner att det skulle bli så, men han ses inte till så ofta.
Lever han ens ? Man blev bortskämd med en president som twittrade var tionde minut dygnet runt.
Skulle inte du hålla dej borta din tönt ?
Börjar nästan tänka om lite kring de jag sa nedan efter det senaste malandet i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag tycker inte att de ska vara några diktators fasoner eller sosse fasoner med över moderering på FB.
Och dessutom håller bakgrundsbruset tråden flytande på delad första plasts med veckans aktitips. Tack för de!
Trams inläggen är dessutom i allmänhet på 3 rader vilket betyder att de lätt för alla som är intresserade av topic att galra bort dom.
Va säger ni andra? Kan man hoppas lite hårdare modering? Finns de nån slags samsyn här. Så är de ju i enhet med FB:s demokratiska och antiauktoritära principer.
Jag tycker dessutom att merparten av inläggen strider mot gund premisserna i trådstaten. Och inlägg kan och bör kanske till och med tas bort om dom är "off topic". Vilket dom borde kunna anses vara om dom inte följer grundpremisserna i trådstarten dvs (se fet text nedan):
Citat:
I den här tråden rekommenderar vi aktier som vi tror på under en period av 30 dagar. Detta tids interval är realistisk för småsparare. Och i väl valda aktier kan man inom den tidens ramen dubbla sin pengar.
Tråden kan fungera som komplimet till ”veckans aktietips” där fokus ligger på snabba klipp.
Mitt förslag är att vi motiverar varför aktien kommer gå upp under den närmsta månaden. Och att vi på så sätt får färre men mer substantiella tips. En motivering kan basera sej på fundamenta och eller tekniska indikatorer. Men behöver inte vara allt för omfattande.
Va säger forumets moderatorer? Om man börjar med hårdare moderering tröttnar ju folk som dessutom har en anna tråd för sitt gafflande. Och dessutom kan sätta upp egna trådar med förlagsvis rubrikerna:
"Låt oss housa Gevo så mycket vi kan" eller "låt oss skriva så många substanslösa inlägg om AMC som vi kan på en dag".
Jag håller med om veckans aktietips kan vara rätt underhållande ibland. Men de finns ju ingen anledning till att alla trådar på hela forumet ska vara som veckans aktietips. Och domineras av vissa gaggande personer med multipla identiteter. Helt utan takt och fason.
Senast redigerad av Flickpojken 2021-03-04 kl. 23:55.
Slänger in mitt första tips såhär under en allmänt våldtagen period på börsen.
Disclaimer: Kan ännu knappt ett skit om aktier men försökt hänga med lite och har mer insatta personer i bekantskapen. På grund av detta håller jag mig kort för att inte skriva felaktiga påståenden. Hur som helst är det iaf ett tips med någon form av substans mer än en raket-emoji.
Isofol Medical AB
Vad gör Isofol?
Utvecklar läkemedlet arfolitixorin, avsett främst för behandling av kolorektalcancer.
Vad händer närmsta månaden?
Efter fördröjning pga Covid har bolaget nyligen avslutat en Fas III med 440 patienter. Besked av resultatet förväntas komma under mars månad från DSMB, antingen att stanna på 440 patienter eller utöka till 660. Det finns olika synpunkter på hur man ska tolka resultatet men vad jag uppfattar det så kan båda resultat tolkas som något positivt.
Det pratas om att detta är det mest spännande som hänt inom kolorektalcancer på 16 år och att det kan bli jävligt bra om det går vägen. Den allmänna tonen jag tycks se är även att det är ett väldigt "säkert" case, i relation till sektorn biotech.
Jag ligger själv tungt inne sen något år tillbaka, så antingen börjar jag om ett tag kolla på nån sedelpistol, eller så börjar jag sälja min röv i stadens lokala horstråk för att få ihop till mat.
Senast redigerad av Osynk-Bjarne 2021-03-05 kl. 12:08.
Har dippat från strax under 900 till 600. Tesla rider på en hype, och definitivt övervärderad. Men jag tror ändå den kommer skjuta i höjden med dessa reapriser efter korrektionen är över.
Personligen inväntar jag en dipp till 500, kanske till o med närmare 400. Den är i fritt fall just nu. Återstår att se hur det blir.
Som sagt, bara en känsla om att det kommer gå att hitta ett bra ingångsvärde och rida upp vågen igen. Gör er egen DD och ta inte mig för ordet
NIO.
Likaså i fritt fall, under 40 nu. Bra ingångsvärde för en aktie som har price target på 70.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!