2021-03-03, 12:24
Medlem
bajssprutans avatar
Ja, sälj era AMTX billigt allihop så stackars bajsis som missade gungan igår får vara med igen!
Jag ska ha lite mer GEVO idag medan jag väntar. Tålamod.
Citera
2021-03-03, 23:08
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Updater oss gärna när du klar med dina analyser.

OK, en snabb sammanfattning, mitt kladdade är definitivt inget som tål att skådas av allmänheten. ZincX är undervärderat för vad man har i backen och vad jämförbara uppköpsobjekt kostar/har kostat. Här tycker jag att den borde kosta närmare 1 CAD och inte under 0.20 CAD som idag. Kinesiska jätten Tongling Nonferrous Metals ägandes drygt 1/4 av aktierna gör det hela ännu mer intressant. Det stora problemet jag ser idag är att omsättningen som är hopplöst dålig. Jag går in med minst några 100k och då är det riktigt svårt att hitta köpet när det bara handlats några tusen aktier per dag. Än värre om man ska ur med hedern i behåll.
För min del blir det Avvakta/bevaka nyheter och ökad handelsvolym och dessutom ingen trigger närmsta månaden som är topic för tråden. För den som är sugen på ett longplay och går in med en mindre summa är detta ett givet Köp. Definitivt om man vill vara inne tidigt, endast två konton på Shareville och sju konton på Avanza äger aktien.
Citera
2021-03-03, 23:23
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ja, sälj era AMTX billigt allihop så stackars bajsis som missade gungan igår får vara med igen!
Jag ska ha lite mer GEVO idag medan jag väntar. Tålamod.

Blev det något GEVO idag? Lär ligga SSR imorgon så förhoppningsvis är Gruber, den listiga fähunden, busig nog och släpper ett PM.
Citera
2021-03-04, 00:29
Medlem
Flickpojkens avatar
Aktie rek 2

Carbotix är ett bolag som antagligen kommer rekylera uppåt i närtid.

Om bolaget (Från Avanza):

Carbiotix är ett bioteknikföretag verksamma inom mikrobiomområdet. Företaget bedriver idag forskning och utveckling samt säljer produkter och tjänster inom primärt fyra affärsområden: Diagnostik av tarmhälsa, prebiotiska ingredienser, medicinsk mat och terapeutiska behandlingar. Bolaget grundades under 2014 och har sitt huvudkontor i Lund.

Kommande läkdelskandater

Carpotix var från början ett rent medtec bolag som bilades på Lunds universitet i syfte att ta fram läkemedel. Ett stort antal Psykisk och fysiska sjukdomar verkar samvariera med brister eller överskott av specifika bakterier i personers mikrobiome.

På medteck området har Carbotix i nuläget två läkemedels kandidater som man kallar: IBD, CBX111, och Hyperammonemia, CBX12 (De finns mycket att läsa på sidan samt på pub.med). Här förväntas kliniska prövningar genomföra redan 2022. Man har även en studie på neroinflamation.

Ett annat område där Carbotix bedriver forskning är inom hjärtkärlsjukdomar

Corbotix är dessutom till skillnad från många medteck bolag mer en ett förhoppningsbolag. Och är verksamma inom så kallad ”medicinsk mat”. Som är ett växande område där Carbotix är väl positionerade. Här förväntas man lansera mat inhållandes Carpotix product Axos redan 2021.

Carbotix tar även fram diagnostiska tester dessa är färdig utvecklade och kan användas idag

Andra bolag inom fältet

Flera andra biomedtec som helt saknar foodteck biten har gått väldigt bra på brösen.

Bland annat Infant Bacterial Therapeutics (Har inte gått bra i närtid), Prob Och biogaja. Samtliga bolag saknar den starka profilering mot foodteck. Och Infant Bacterial Therapeutics är ett rent medteck bolag utan kommersiella produkter.

På hela taget är både medicinsk och kommersiell användning inom så kallad foodteck växande. Skulle säga att Carbotix som täcker in båda områden och dessutom utvecklar probiotika sina ligger helt rätt i tiden.

Insider köp

VD:n har gjort flera uppköp mellan 30 November till 4 Januari en period då kursen gick upp från 4,4 till 16,34.

https://marknadssok.fi.se/Publicerin...=search&Page=1
I står kursen på 18,2 efter att ha pekat på 25 kr och sanoligt etablerat en botten vid 16 kr. Kursen visade strax recipients när Q4 presenterades (sämre än fjolåret)

Senaste uppgången från 16 kr till 18,2 drev delvis av de senate framträdande från VD:s och hans kommentar kring Q4. Här ges en detajerad genomgång till va Carbotix gjort under Q4:

https://www.biostock.se/2021/03/carb...lickar-framat/

Aktien visar dessutom stark resiliens och klarade den senate, något svaga, rapporten bra. Vilket tillsammans med köp från VD:n på denna nivå understryker att 16 kr förmodligen är en botten nivå för Carbotix.

De verkliga värdet kommer skapas i Carpotix under flera år. Men samtidigt är aktien för intressant för att ligga kvar på dessa låga nivåer. Har svårt att se att den inte skulle gå upp under den nästa månaden och har också svårt att tro att den skulle fall igenom motståndet vid 16 kr.

Som ni ser om läst ovan finns de en del trigger under 2021 också. Även om dessa inte nödvändigtvis trillar under den närmsta månaden är marknaden medveten om dom. Vilket får betydelse för kursen redan nu.
Senast redigerad av Flickpojken 2021-03-04 kl. 01:12.
Citera
2021-03-04, 00:36
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Blev det något GEVO idag? Lär ligga SSR imorgon så förhoppningsvis är Gruber, den listiga fähunden, busig nog och släpper ett PM.
Nix, däckade på soffan försöker i morgon.

Du har rätt fp, vi tar spammandet i pumptråden.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-04 kl. 00:57.
Citera
2021-03-04, 00:55
Medlem
Flickpojkens avatar
De finns ju redan en tråd där ni (eller någon med kloningar eller möjligtvis till och med multipla personligheter) kan gagga om GENOVO. Att posta här och i veckan aktietips om samma skit aktie med några minuters mellan rum verkar lite debilt.

För övrigt är samvariationen mellan vissa poster är en beklaglig cirkus. Haha. Dessvärre kan jag inte säga vilka eftersom de strider mot forumets regler.
Senast redigerad av Flickpojken 2021-03-04 kl. 01:23.
Citera
2021-03-04, 01:31
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
De finns ju redan en tråd där ni (eller någon med kloningar eller möjligtvis till och med multipla personligheter) kan gagga om GENOVO. Att posta här och i veckan aktietips om samma skit aktie med några minuters mellan rum verkar lite debilt.

Samvariationen mellan vissa poster är en beklaglig cirkus. Haha. Dessvärre kan jag inte säga vilka eftersom de strider mot forumets regler.

Vad patetisk du är, vad är detta för snick-snack och lögner?

Du kan inte starta tråd efter tråd och tro att dessa ska fungera som dina egna blogg-inlägg, där du spammar bolag efter bolag som du fnattar runt i.

Många här är seriösa investerare, även nybörjare. Att GEVO tas på tal i denna tråd är mycket intressant, särskilt då kursen har dykt på sistone. Många är intresserade av GEVO och har även placeringar där, denna tråd är väl tänkt att fungera mer seriöst än "Veckans pumptips"?

Du borde också ta placering i GEVO, men din autistiska persona begränsar väl dig, då du verkar ha något emot mig, och att GEVO initialt blev rekad av mig. Du tar det personligt att mina rekar är 10-baggers. Att jag lägger ned tid på att hjälpa andra, att jag lägger ned tid på att förklara och skapa trygghet när det stormar på börsen. Folk uppskattar detta, och jag uppskattar att lära ut och hjälpa.

Du å andra sidan fungerar mer likt en parasitisk varelse med nedsatt empatisk funktion.
Citera
2021-03-04, 07:45
Medlem
Stockcock du är min favoritperson på detta forum, men varför nappa på betet som drar ner dig i skiten?

Du behöver inte attackera folk bara för de attackerar dig. Du är bättre än så.
Citera
2021-03-04, 10:42
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:

För övrigt är samvariationen mellan vissa poster är en beklaglig cirkus. Haha. Dessvärre kan jag inte säga vilka eftersom de strider mot forumets regler.

Av allt skit skrivet här så är det intressant vad du väljer att kritisera. Jag har tjänat, med mina mått mätt, en rejäl jävla slant på stockens tips om AMTX. Sånt är guld värt. Min portfölj hade nog legat minus annars då jag gick in tungt i Nasdaq på nån slags topp som det ser ut just nu.

Klart folk uppskattar rekar som är väl underbyggda och som bär frukt utan att det är någon jävla komplott lol. Vi gillar väl pengar ? Varför stör det dig ?
Citera
2021-03-04, 11:53
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:

Dom flesta slutar jaga 10bagare effekt ett tag om du verklige lyckades med de så skulle du va vara miljadär på 5 trades: 10 000, 100 000 , 1 000 0000, 10 000 000, 100 000 000.

Ja, du fattar själv. Då skulle hela FB varit fullt av dollar miljonärer. Tuvär funkar de inte så. Inte värdens bästa placerare fixar de. Om nån skulle lyckas så är de statistisk anomali och råder den perosnen att hålla sej borta från börsen under resten av dennes liv!

De skulle föresten räcka med en 3 dubbling per trade för att du skulle kunna köpa en mindre ögrupp och bjuda hela FB på Fest:
10 000, 30 000. 90 000, 270 000, 810000, 2430 000…… osv.

Men naturligtvis lyckas du med de heller. Och nu vill du älta GENOVO bara för att du lyckats med en aktie? Jag tror din neto avkastning är mycket lägre än någon som plockar hem 10% per månad (Och de är möjligt att du går back). Om du lyckade med 10% per månad skulle din avkastning se ut ungefär så här (överslags räkning):
1 100, 1 210, 1 331, 1464, 1610, 1771, 1948, 2142, 2356, 2511, 2766, 3042, 3680

Du skulle altså mer än 3 dubbla ditt spar kapital på 1 år!

Jag tjänar betydligt mer och har en annan strategi. Men ska man försöka ha ett upplägg på FB som gynnar småsparare och tradare så tror jag att detta helt rätt format. Men de kommer vissa sej efter som de svårt att lyfta fram enskilda aktier på de här sättet vilket målsättningen i den här tråden.

Vidare: tror du på allvar att du kan spela offer kortet nu och övertyga någon om att du tar illa vid dej ? Du är inte precis sympatisk själv. Men lite gafflade på FB är roligt. De tycker du också.

Och jag tycker fortfarande att de räcker med veckans akttetis. Om du vill housa GENEVO. Vilket förresten är helt meningslöst för kursen.

Med de sagt kanske GENOVO är strålande inehav under en 30 dagars period. Skriv då ett vettigt inlägg om detta!!
Senast redigerad av Flickpojken 2021-03-04 kl. 12:28.
Citera
2021-03-04, 12:27
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:

Alltså, vi diskuterade AMTX, som är by far den bästa reken i den här tråden hittils.
GEVO är i allra högsta grad relevant då de är i samma bransch.

Då tackar jag för mig, behåll din tråd.
Citera
2021-03-04, 12:34
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Alltså, vi diskuterade AMTX, som är by far den bästa reken i den här tråden hittils.
GEVO är i allra högsta grad relevant då de är i samma bransch.

Då tackar jag för mig, behåll din tråd.

Vi får se hur väl de här konceptet kommer fungera. Förhoppningsvis kommer fokus ligga på kvalitet över kvantitet.

Min förhoppning är att vi diskuterar marknaden i stort och enskilda aktier på medellång sikt. Hitintills finns flera bra inlägg på båda områdena i tråden.

Jag kommer tillexempel själv utforska spåret med råvaror och kommande utdelningar.
Senast redigerad av Flickpojken 2021-03-04 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in