2021-02-26, 20:01
Medlem
protectors avatar
Jag vill spela utan att magdalena andersson tar mina pengar speciellt dom som är rake. Var spelar man då?
Citera
2021-02-27, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protector
Jag vill spela utan att magdalena andersson tar mina pengar speciellt dom som är rake. Var spelar man då?

Motsägelsefullt minst sagt...såvida din ambition är att vinna pengar.

Om du vill undvika att någon betald rake hamnar hos staten skall du spela på olicensierade sajter som med största sannolikhet är skattepliktiga.
Då skall du betala skatt( till Maggan) med 30% på vinster.
Försöker du undanhålla denna information i deklarationen och på blir påkommen och satt under utredning riskerar du att bli sköntaxerad upp till 40% (ännu mer till Maggan)
Det blir alltså rake till sajten och skatt till Maggan.
Förlorar du pengar är det dock lugnt. Rake till sajten, pengar till motståndarna, men inget till Maggan.

Om du däremot väljer en sida med licens så är vinster skattefria, men du får leva med att sajten får betala skatt till Maggan då de arrangerar spel som svenska spelare tar del av. Alltså är du med på ett hörn och levererar pengar till Maggan.
Men hon får inte en krona av dina vinster.

Så som svar på din fråga blir:
Spela på en sajt utan licens och se till att du förlorar.
Citera
2021-03-01, 17:55
Medlem
protectors avatar
Jag menade egentligen var spelar man utan svensk licens, så man kan få rakeback. Hittar ingen bra utländsk site många verkar porta svenskar nån som har ett tips?
Citera
2021-03-02, 03:27
Medlem
Citat:
Jag menade egentligen var spelar man utan svensk licens, så man kan få rakeback. Hittar ingen bra utländsk site många verkar porta svenskar nån som har ett tips?

Jag kan inte ge dig en specifik site, men om jag skulle gå i samma tankar som du så skulle jag i kombination med rakeback även vilja ha mycket trafik, och då är nog GG-nätverket enda alternativet.
Kan tänka mig att en del skin struntar i att du är svensk.
Citera
2021-03-08, 09:57
Medlem
protectors avatar
Jag vill spela med rakeback 30% var standard förra gången jag körde pokerv Men jag måste ha missat nåt trodde Flashback skulle svämma över av länkar till pokersiter utanför sveriges lagrum. Men tystnaden är total är det det olagligt att länka till ett pokerrum som inte är licensierat av svenska spel eller va fan händer
Citera
2021-03-08, 11:11
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag vill spela med rakeback 30% var standard förra gången jag körde pokerv Men jag måste ha missat nåt trodde Flashback skulle svämma över av länkar till pokersiter utanför sveriges lagrum. Men tystnaden är total är det det olagligt att länka till ett pokerrum som inte är licensierat av svenska spel eller va fan händer

Det finns inga seriösa pokersidor som inte har svensk licens som erbjuder spel för svenska spelare.
Citera
2021-03-08, 20:59
Medlem
Citat:

Säg som det är att du har spelpaus och inte kan spela på en svensklicenserad sida, mitt råd är samma som ovanstående skrev, skit i det och är spelsuget kvar när pausen gått ut så spelar du på en sida där du slipper betala 30% skatt på dina vinster.
Citera
2021-03-16, 23:41
Medlem
Det finns några sidor utan licens.

Tiger Gaming
Bet Online
Blockchain.poker

Dem tre kan du spela på som svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto