2021-03-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojobantning
Någon som känner deras sambos? Är dom så korkade att stanna kvar med barn hos en kriminell/ våldtäksman speciellt i en sån liten ort där alla pratar om dom, snacka om dåligt rykte för familjerna!
Korkad? För de pengarna som hushållet tycks förfoga över så kan man stå ut med ganska dåligt rykte. I synnerhet om en del av ryktena handlar om att man gör bäst i att inte ifrågasätta eller ens låtsas om hennes dåliga vandel, då blir det nog än lättare att bära. Som trumfkort kan man också dra kvinnokortet, att hon som svagt och hunsat våp inte kan antas ansvara för sin egen situation, än mindre barnens. Försök har gjorts i denna tråden att omyndigförklara henne och jag kan tyvärr inte utesluta att det görs i det lokala kommunhuset heller.

Om man njuter av att vara ihop med en offentlig gangster och njuter av de pengar som det genererar så har jag faktiskt ganska lätt att föreställa mig hur hon också njuter av ryktena om henne.
Citera
2021-03-06, 20:06
Medlem
RockRebels avatar
Så Slem Gubben är påt igen. Kommer han ändra sig? Nä. Har sett det CP:t stampa en person i huvudet. Han har ju en hjärnskada, så han tänker aldrig längre än babbenäsan hans är lång.

Så nu är han våldtäktsman också? Hans meritlista är fan diger på fel sätt.
Finns för många Slabbdabb, hela den familjen är fan avskrap, brodern H*kim är inte bättre - pundarbög.

Göra som England, ta bort deras jävla medborgarskap, oavsett om den fan är född här, och skicka hem han till Terrorocco.

Den familjen har aldrig gett Sverige något gott, kostar bara pengar och förstör folks liv.
Senast redigerad av RockRebel 2021-03-06 kl. 20:09.
Citera
2021-03-06, 20:58
Medlem
RockRebel, haha oj vad du verkar ha agg mot den familjen. Kanske fel ställe att ventilera om det dock.. vänd dig till psykolog. Jag hoppas på det bästa och att du finner frid i livet.

För att vara OT så har jag svårt att se dessa killar ha begått en våldtäkt, de må ha gjort mycket dumt och även fått sina straff. Men jag är skeptisk till att den här tjejen som nu ska ha blivit våldtagen har rent mjöl i påsen. Knarkar man så kan man komma på en massa konstiga saker och har man dessutom ungar på det så har man mer att förlora. Lättare då att göra sig till offer och skylla ifrån sig.

Med tiden vet vi.
Citera
2021-03-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockRebel
Den familjen har aldrig gett Sverige något gott, kostar bara pengar och förstör folks liv.
Det är ju inte riktigt sant.
Y.G har gjort massor bra för barn och ungdomar i stan!
Citera
2021-03-07, 07:46
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Korkad? För de pengarna som hushållet tycks förfoga över så kan man stå ut med ganska dåligt rykte. I synnerhet om en del av ryktena handlar om att man gör bäst i att inte ifrågasätta eller ens låtsas om hennes dåliga vandel, då blir det nog än lättare att bära. Som trumfkort kan man också dra kvinnokortet, att hon som svagt och hunsat våp inte kan antas ansvara för sin egen situation, än mindre barnens. Försök har gjorts i denna tråden att omyndigförklara henne och jag kan tyvärr inte utesluta att det görs i det lokala kommunhuset heller.

Om man njuter av att vara ihop med en offentlig gangster och njuter av de pengar som det genererar så har jag faktiskt ganska lätt att föreställa mig hur hon också njuter av ryktena om henne.

Jag håller med!
Malin har 14 miljoner anledningar att stanna, men bara en att gå.
Citera
2021-03-07, 08:02
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsokt
Varför skulle frun inte gå till jobbet? Man får inte ledigt från jobbet för att maken är häktad?

Citat:
Ursprungligen postat av Langsokt
Ja på den anställde ja, det är inte den anställde som har häktats. Den anställde är i nuläget inte misstänkt för något och ska inte ses på någonting annat än oskyldig ev utsatt. Detta gäller särskilt inom utbildningssektorn.

Däremot... vet jag mycket väl att det där bara gäller vissa. Är du utbytbar är du ute på ett kick. Men det kräver en timanställning så att det går smidigt. En personal med fast anställning är svårare att bli av med. Särskilt om det saknas saklig grund.

Blir maken dömd kan det mycket väl bli tal om omplacering för läraren. Då kommer det att heta ”För din skull är det bättre med en plats där det inte är lika känt med det tråkiga.”

Jag tror inte att de är gifta (inte för att det är det väsentliga här).

Ett par frågor: hur tror du att det kommer sig att fröken gick till jobbet måndag-torsdag, men sedan inte synts till på Högelidsskolan? Fredagens (alltså den 25) ledighet gissar jag beror på att hon närvarade vid häktningsförhandlingen, men senaste veckan är svårare.
Angående ”om maken blir dömd” så kan jag upplysa dig om att ”St. Nicolas” är dömd flera gånger sedan tidigare. Bland annat för narkotikabrott och misshandel (tror att båda var grova brott), men inte omplacerades fröken Malin för det. Tvärtom så tilldelades hon priset ”årets lärare” samma år (eller eventuellt året efter) som domen kom.
Citera
2021-03-07, 08:13
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plottermos
RockRebel, haha oj vad du verkar ha agg mot den familjen. Kanske fel ställe att ventilera om det dock.. vänd dig till psykolog. Jag hoppas på det bästa och att du finner frid i livet.

För att vara OT så har jag svårt att se dessa killar ha begått en våldtäkt, de må ha gjort mycket dumt och även fått sina straff. Men jag är skeptisk till att den här tjejen som nu ska ha blivit våldtagen har rent mjöl i påsen. Knarkar man så kan man komma på en massa konstiga saker och har man dessutom ungar på det så har man mer att förlora. Lättare då att göra sig till offer och skylla ifrån sig.

Med tiden vet vi.

Vad är det som gör att du har svårt att tro att dessa tre fina killar har begått en våldtäkt? Upprepade misshandlar, mordbrand, grova narkotikabrott m.m kan du tro på, men steget därifrån till våldtäkt är alldeles för långt och orimligt?

Victim blaming känns fräsch och nytt! Du är skeptisk till att tjejen har rent mjöl i påsen, men tror att männen är reko och ärliga? Du är ju lika jävla dum som våldtäktsmännen.
Citera
2021-03-07, 08:35
Medlem
[quote=MisterMum|74953359
Angående ”om maken blir dömd” så kan jag upplysa dig om att ”St. Nicolas” är dömd flera gånger sedan tidigare. Bland annat för narkotikabrott och misshandel (tror att båda var grova brott), men inte omplacerades fröken Malin för det. Tvärtom så tilldelades hon priset ”årets lärare” samma år (eller eventuellt året efter) som domen kom.[/QUOTE]

Pressen på offret att ta tillbaka sin anmälan är ju enorm just nu.
Det skulle inte förvåna mig om hon redan haft påhälsning av drogbaronens fotsoldater redan.

Så risken är stor att det flinande äcklet snart är ute igen och kan fortsätta som förut.
Citera
2021-03-07, 10:45
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonzaiMannen
Pressen på offret att ta tillbaka sin anmälan är ju enorm just nu.
Det skulle inte förvåna mig om hon redan haft påhälsning av drogbaronens fotsoldater redan.

Så risken är stor att det flinande äcklet snart är ute igen och kan fortsätta som förut.

Ja, jag hörde att hon är utsatt. Hörde även att detta inte är första gången ”grabbarna roar sig lite” (= våldtar) men att tidigare offer inte vågat anmäla just pga risken för repressalier.

Att byta stad och få skyddade personuppgifter kan vara enda chansen för offret att klara sig.
Låter säkert överdrivet, men de här männen (ffa Farshid har jag hört talas om) är ju inte kloka någonstans.
Citera
2021-03-07, 22:55
Medlem
[quote=MisterMum|7495335Tvärtom så tilldelades hon priset ”årets lärare” samma år (eller eventuellt året efter) som domen kom.[/QUOTE]

Det där var det bästa jag har läst!
Citera
2021-03-08, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMum
Vad är det som gör att du har svårt att tro att dessa tre fina killar har begått en våldtäkt? Upprepade misshandlar, mordbrand, grova narkotikabrott m.m kan du tro på, men steget därifrån till våldtäkt är alldeles för långt och orimligt?

Victim blaming känns fräsch och nytt! Du är skeptisk till att tjejen har rent mjöl i påsen, men tror att männen är reko och ärliga? Du är ju lika jävla dum som våldtäktsmännen.
Det bästa nån sagt. AMEN
Citera
2021-03-11, 23:44
Medlem
4skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockRebel
Finns för många Slabbdabb, hela den familjen är fan avskrap, brodern H*kim är inte bättre - pundarbög.

Dom är är la ändå kusiner va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in