Citat:
Ursprungligen postat av
Langsokt
Varför skulle frun inte gå till jobbet? Man får inte ledigt från jobbet för att maken är häktad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Langsokt
Ja på den anställde ja, det är inte den anställde som har häktats. Den anställde är i nuläget inte misstänkt för något och ska inte ses på någonting annat än oskyldig ev utsatt. Detta gäller särskilt inom utbildningssektorn.
Däremot... vet jag mycket väl att det där bara gäller vissa. Är du utbytbar är du ute på ett kick. Men det kräver en timanställning så att det går smidigt. En personal med fast anställning är svårare att bli av med. Särskilt om det saknas saklig grund.
Blir maken dömd kan det mycket väl bli tal om omplacering för läraren. Då kommer det att heta ”För din skull är det bättre med en plats där det inte är lika känt med det tråkiga.”
Jag tror inte att de är gifta (inte för att det är det väsentliga här).
Ett par frågor: hur tror du att det kommer sig att fröken gick till jobbet måndag-torsdag, men sedan inte synts till på Högelidsskolan? Fredagens (alltså den 25) ledighet gissar jag beror på att hon närvarade vid häktningsförhandlingen, men senaste veckan är svårare.
Angående ”om maken blir dömd” så kan jag upplysa dig om att ”St. Nicolas” är dömd flera gånger sedan tidigare. Bland annat för narkotikabrott och misshandel (tror att båda var grova brott), men inte omplacerades fröken Malin för det. Tvärtom så tilldelades hon priset ”årets lärare” samma år (eller eventuellt året efter) som domen kom.