2021-02-25, 23:35
Medlem
Känns lite konstigt att alla fyra strök med. Jag har aldrig hamnat i en isvak själv, men borde inte vana skridskoåkare alt. isfiskare kunna klara av att ta sig upp givet att de har rätt utrustning på sig?

Antagandet att de är något så när erfarna gör jag baserat på deras åldrar.
Citera
2021-02-25, 23:36
Bannlyst
Typiskt äventyrslustna svennar som tror att de är odödliga mot allt.
Citera
2021-02-25, 23:45
Medlem
Isarna är svåra att bedöma med snö på... de växer inte till som de ska pga snön. Dessutom har vädret varit varmt senaste dagarna.

Kanske har de fiskat? Rört sig för nära varandra. Vilken hemsk olycka.
Citera
2021-02-25, 23:46
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det fick snabbt. Alla 4 döda alltså! Hur fan kunde detta gå till?

Gamla gubbar som tror dom är odödliga, bara idioter åker ut på sjö som vallsjön när det är nära 15 plus i slösande vårsol
Citera
2021-02-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pianomand
Känns lite konstigt att alla fyra strök med. Jag har aldrig hamnat i en isvak själv, men borde inte vana skridskoåkare alt. isfiskare kunna klara av att ta sig upp givet att de har rätt utrustning på sig?

Antagandet att de är något så när erfarna gör jag baserat på deras åldrar.

Inte ett dugg konstigt.. dels är de äldre, dels blir man snabbt nedkyld och orken försvinner. dessutom kanske isen bara gick sönder när de försökte häva sig upp.
Citera
2021-02-25, 23:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Gamla gubbar som tror dom är odödliga, bara idioter åker ut på sjö som vallsjön när det är nära 15 plus i slösande vårsol

Jo det ter sig faktiskt urbota dumt. Vi har haft extremt mildväder en längre tid och ge sig ut på is (speciellt i södra Sverige som Småland) ingen bra idé.
Citera
2021-02-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Två av männen är i 65-årsåldern, en i 70-årsåldern och en i 75-årsåldern.

Som en Pasalinnaroman, Kollektivt självmord. Trötta och deprimerade av pandemin
Citera
2021-02-25, 23:56
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Tillsammans hade de ca 300 års livserfarenhet. Obegripligt om det inte var så att alkohol grumlat omdömet? Då orkar man heller inte så mycket om man trillar i det kalla vattnet.
Citera
2021-02-25, 23:57
Medlem
Citat:
Eller gamla kärringar...
Citera
2021-02-25, 23:59
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det ter sig faktiskt urbota dumt. Vi har haft extremt mildväder en längre tid och ge sig ut på is (speciellt i södra Sverige som Småland) ingen bra idé.

Stora delar av Smålands inland (som t.ex. Sävsjö) hör faktiskt till en betydligt kallare klimatzon än vad man skulle kunna tro. Håller i övrigt med dig.
Citera
2021-02-26, 00:03
Medlem
RyanCrockers avatar
Enligt min app så har det varit 13 grader i Sävsjö idag
Citera
2021-02-26, 00:10
Medlem
Larmet kom vid 18:30, då är det bra mörkt ute - tyder på att det var nära land då den som larmade sett en livboj.

Nån som känner till trakterna? Knappast en sjö man är ute på om det inte är för fiske eller skridskoåkning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in