Citat:
Ursprungligen postat av
zerpiente
Som rubriken lyder. Finns nåt enkelt sätt att lösa detta?
Jag har precis avinstallerat ett datorspel där jag innan avinstallationen höll på och grejade lite och gjorde mig själv till administratör. Nu när jag försöker installera om det dyker det upp en röd varningsruta där det står att "administratören har blockerat dig från att köra denna app. Kontakta administratören..." osv. Kan inte göra nånting, fast det ju är jag som ÄR administratören

Vet ej hur kringgå. Hjälp!
Observera att ditt problem nödvändigtvis INTE har med ditt konto att göra..
se t.ex.
https://support.microsoft.com/sv-se/...c-6dedef110e6b under rubriken:
Så här ser du om du påverkas av förfallotiden SHA-1
Och när du söker på ditt fel-meddelande så visas:
vid: "Den här appen har blockerats för ditt skydd
Administratören har blockerat dig från att köra programmet!
så visas orsaken: "När du försöker köra ett program och det blockeras av smart screen eftersom signaturen inte längre är giltig visas Publisher: Okänt. Programmet öppnas inte."
Problemet låg troligtvis i att appens utgivare inte uppdateras sina certifikat enligt nya regler..
Så har du förstört din dator genom att aktivera det inbyggda adminkontot (som finns, men är inaktiverat då aktivering av detta förstör Windows inbyggda säkerhetsfunktioner..) eller inaktiverat LUA så får du snällt installera om datorn ännu en gång...
Försök att
installera datorn på rätt sätt så slipper du problem i framtiden... (OM alla appar och program har rätt certifikat, såklart..)