• 1
  • 2
2021-02-25, 14:53
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Hade den 7 februari ansökt om aktivitetsstöd, och det stod att det gick igenom. Igår när jag kollade mina sidor så stod det att inga belopp var uträknande, vilket jag förstås tyckte var väldigt konstigt då jag alltid ansöker den 5-7 & inte alls varit några problem fram tills idag. Vanligtvis skulle jag få ersättning idag vilket jag inte fick. Ringde då till försäkringskassan och de sa att deras system har krånglat, hon skulle sedan ringa mig på eftermiddagen. Hon ville då också att jag skulle ansöka igen för att se om deras IT tekniker kunde se om jag ansökt om ersättning.

Hon ringer mig sedan, och säger att jag inte alls har ansökt och att de inte kunde hitta något spår på att jag ens hade gjort det, vilket är så sjukt konstigt eftersom det stod självt att det hade mottagits. Har ingen aning vad jag ska göra, flickvännen har betalat min och hennes hyra men mat, el, och så vidare, väntas ju på att betalas. Jag har även lån från hennes mamma på 400 som väntar. Vad hade ni gjort i min situation och vad har ni för tips?
Citera
2021-02-25, 14:55
Medlem
Har du inte en logg under dina ärenden på Mina Sidor, där det står att du skickat in?
Citera
2021-02-25, 15:00
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Har du inte en logg under dina ärenden på Mina Sidor, där det står att du skickat in?

Det är just det som är så himla konstigt, när jag ansökte så stod det att det hade mottagits. Men när jag går in på mina ärenden så stod det bara från januari. Det ända positiva som hon sa var att jag får pengarna från februari + mars. Far ändå, jag blir tvungen att fråga mina föräldrar om stöd från mars. Har aldrig varit med om något likande och har aldrig haft problem med fk
Citera
2021-02-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabPizza1337
Det är just det som är så himla konstigt, när jag ansökte så stod det att det hade mottagits. Men när jag går in på mina ärenden så stod det bara från januari. Det ända positiva som hon sa var att jag får pengarna från februari + mars. Far ändå, jag blir tvungen att fråga mina föräldrar om stöd från mars. Har aldrig varit med om något likande och har aldrig haft problem med fk

Nej inte jag heller. Det brukar fungera. Men ordinarie utbetalningsdag är väl 26:e? Det är i morgon.
Citera
2021-02-25, 15:13
Medlem
Citat:
Hade den 7 februari ansökt om aktivitetsstöd, och det stod att det gick igenom. Igår när jag kollade mina sidor så stod det att inga belopp var uträknande, vilket jag förstås tyckte var väldigt konstigt då jag alltid ansöker den 5-7 & inte alls varit några problem fram tills idag. Vanligtvis skulle jag få ersättning idag vilket jag inte fick. Ringde då till försäkringskassan och de sa att deras system har krånglat, hon skulle sedan ringa mig på eftermiddagen. Hon ville då också att jag skulle ansöka igen för att se om deras IT tekniker kunde se om jag ansökt om ersättning.

Hon ringer mig sedan, och säger att jag inte alls har ansökt och att de inte kunde hitta något spår på att jag ens hade gjort det, vilket är så sjukt konstigt eftersom det stod självt att det hade mottagits. Har ingen aning vad jag ska göra, flickvännen har betalat min och hennes hyra men mat, el, och så vidare, väntas ju på att betalas. Jag har även lån från hennes mamma på 400 som väntar. Vad hade ni gjort i min situation och vad har ni för tips?
Du får alltid ett mail från FK när du lämnat in ansökan,,, inget mail, ingen ansökan,, tyvärr
Citera
2021-02-25, 15:21
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:

Vänta till den 26e och se om det inte bara är deras system som är paj för tillfället.

Hur mycket får man ut i aktivitetsstöd nu för tiden?

Jag luffade runt på det och lite svartjobb i början av 2000 talet.

Underbar tid.
Citera
2021-02-25, 15:26
Medlem
glajarns avatar
Citat:

I fortsättning så får du fota med mobilen att det står att ansökan har mottagits. Då har du i alla fall bevis på att du har rätt.
Det är tyvärr inte mycket du kan göra åt saken tyvärr. Du och din flickvän borde ta och flytta ihop så slipper ni betala 2 st hyror😊 Blir bättre ekonomiskt för er båda två.
Citera
2021-02-25, 15:37
Bannlyst
Ta fler lån det är det enda rätta här!
Citera
2021-02-25, 15:45
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Nej inte jag heller. Det brukar fungera. Men ordinarie utbetalningsdag är väl 26:e? Det är i morgon.

Antingen 25-26 dock brukar det alltid stå utbetalning dagen innan. Men får lösa detta något sätt
Citera
2021-02-25, 15:48
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Vänta till den 26e och se om det inte bara är deras system som är paj för tillfället.

Hur mycket får man ut i aktivitetsstöd nu för tiden?

Jag luffade runt på det och lite svartjobb i början av 2000 talet.

Underbar tid.

Svart jobb är det bästa, min farsa är rörmokare och brukar få 5000 i svarta pengar när det är små jobb. Jag brukar få 3-4 tusen varje månad tills detta hände då.
Citera
2021-02-25, 15:48
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Ta fler lån det är det enda rätta här!

Egentligen, problemet är bara att jag har redan massa lån från främmande. Vill helst bli skuldfri så mycket som möjligt.
Citera
2021-02-25, 16:03
Bannlyst
Citat:
Egentligen, problemet är bara att jag har redan massa lån från främmande. Vill helst bli skuldfri så mycket som möjligt.
Du kan ju flytta in hos flickvännen om du inte kan betala själv. Är det inget alternativ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in