Citat:
Ursprungligen postat av
KebabPizza1337
Hade den 7 februari ansökt om aktivitetsstöd, och det stod att det gick igenom. Igår när jag kollade mina sidor så stod det att inga belopp var uträknande, vilket jag förstås tyckte var väldigt konstigt då jag alltid ansöker den 5-7 & inte alls varit några problem fram tills idag. Vanligtvis skulle jag få ersättning idag vilket jag inte fick. Ringde då till försäkringskassan och de sa att deras system har krånglat, hon skulle sedan ringa mig på eftermiddagen. Hon ville då också att jag skulle ansöka igen för att se om deras IT tekniker kunde se om jag ansökt om ersättning.
Hon ringer mig sedan, och säger att jag inte alls har ansökt och att de inte kunde hitta något spår på att jag ens hade gjort det, vilket är så sjukt konstigt eftersom det stod självt att det hade mottagits. Har ingen aning vad jag ska göra, flickvännen har betalat min och hennes hyra men mat, el, och så vidare, väntas ju på att betalas. Jag har även lån från hennes mamma på 400 som väntar. Vad hade ni gjort i min situation och vad har ni för tips?
Du får alltid ett mail från FK när du lämnat in ansökan,,, inget mail, ingen ansökan,, tyvärr