2021-02-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag dricker inte hb för att det smakar illa, faller inte för grupptryck, och har råd att köpa annat
Föredrar cider och vin ändå.

Du känner ingen skillnad om den rätt tillverkad.
Citera
2021-02-26, 15:44
Medlem
Drack fantastisk ukrainskt hembränt, som en kollega gav mig, nu i december. Tror det var gjort av vindruvor. Ca 65%.
Har en flaska kvar som väntar därhemma.
Citera
2021-02-26, 15:45
Medlem
snivlems avatar
2012 vart det senast jag smaka ...... blev ofantligt full och skada knät pga av att jag inte kunde gå rakt ens en gång.

nej tack för evigt efter det =)
Citera
2021-02-26, 15:54
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Ca 15 år sedan. En kompis hade en dunk i köket hemma hos morsan som någon äldre släkting hade bränt. Bra sprit var det i alla fall.
Citera
2021-02-26, 16:00
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harman1
Du känner ingen skillnad om den rätt tillverkad.

Får väl antaga att det du säger är sant. Jag har ett mycket känsligt lukt och smaksinne, så man vet aldrig
Citera
2021-02-26, 16:02
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
ja , vissa pratar så mycket, men du pratar ju bara om dej själv, det här är en diskussion som handlar om ett ämne

Och jag har hållit mig till ämnet, som du kan se ifall du är läskunnig.
Frågan var ju när man drack det senast, och det har jag svarat på, sedan att jag föredrar annat är kanske för svår information för dig att processa, jag vet inte.

"Du pratar bara om dig själv"...
När drack DU... Ska jag då svara "farfar drack det och det sist....."..............................
Citera
2021-02-26, 16:05
Medlem
10 år sen

Har alltid fått kanonsprit när jag gjort, dock längesen nu

Reeceptet för att lyckas:
Bra mäsk, inte med massa hokus pokus i.
Bra kokare, alltså så du kan hålla rätt temp, 78,2 grader, så nära som möjligt. Annars bildas andra ämnen, en del skadliga.
Minst 2 reningar i stenkol. Bra längd på röret. ej över 46% vid första reningen, då tar kolet stryk

Det jag gjorde var bättre smak o lukt på än köpsprit.
Senast redigerad av Denarge 2021-02-26 kl. 16:10.
Citera
2021-02-26, 17:32
Medlem
Två år sedan kanske. Jag och en polare drack vitryssar och använde HB att grogga med.
Citera
2021-02-26, 17:32
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Och jag har hållit mig till ämnet, som du kan se ifall du är läskunnig.
Frågan var ju när man drack det senast, och det har jag svarat på, sedan att jag föredrar annat är kanske för svår information för dig att processa, jag vet inte.

"Du pratar bara om dig själv"...
När drack DU... Ska jag då svara "farfar drack det och det sist....."..............................

det tillför inget att du säger, "jag dricker det och det" två gånger i rad

håll dej till ämnet, ingen är intresserad av dej
Citera
2021-02-26, 17:55
Medlem
Förra helgen. Riktigt bra hembränt smiskar vodka från systemet alla dagar. Dock växer det inte på träd.
Citera
2021-02-26, 19:11
Medlem
traskers avatar
Det måste väl ha varit sent -90-tal alternativt några år in på -00-talet.

Fantastiska tider som man förvisso uppskattade, men inte njöt av i fulla drag. Man var i och för sig ung och ständigt pank, men det spelade inte så stor roll. Man hade all tid i världen att göra vad man ville. Stor bekantskapskrets och man umgicks med folk till höger och vänster. När jag tänker tillbak på min ungdom framstår all som i ett rosa skimmer.

Tiden därefter, vid universitetet, var också tämligen befriad från krav och tjatande barn. Fantastiska år också det.

När jag tänker efter har det mesta blivit sämre med åren. Sakta men säkert. Det är så att man inte ska upptäcka det.

Man jobbar och vabbar och vobbar och barnen skriker och frun är lite purken och kylen alltid tom och räkningarna ska betalas och man måste sitta hemma och jobba för det är corona överallt och sen blir det helg men den är precis som vilken måndag som helst fast då är barnen hemma HELA dagen och tjatar och lever jävel och man måste dammsuga innan dammråttorna tar kommando över huset som man inte äger för det gör banken så man hystar in lönen till dem direkt varje månad utan att passera gå och sen är det måndag morgon igen och äntligen får man sitta och jobba och umgås med reste av familjer igen (ironi) och inte orkar man ens komma ut pyjamasbyxorna och plötsligt är barnen hemma igen och man måste koka makaroner och få i dem köttbullar innan dom rivit huset.

Fatta om man vetat om detta när man satt hos någon kompis och drack hembränt och laddade för en superkväll ute. Då hade man njutit av sin ungdom!
Citera
2021-02-26, 20:51
Medlem
Drack hembränt senast för ett par veckor sedan. Får tag i hembränt som smakar ungefär som systembolagets billigaste vodka, med andra ord väldigt prisvärt. 500:- för 5 liter får jag betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in