Citat:
Ursprungligen postat av
HighwayDelight
Jag kostar hellre på mig finsprit, dricker mest Smirnoff ändå när jag väl dricker sprit

ja visst, Köpsprit är bra.
jag har inte druckit HB sedan tånårs-livet tog slut.
jag slutade tacka ja om någon erbjöd HB, för att jag var rädd för konsekvenserna delvis
när jag inte föll för grupptryck längre och
hade råd att köpa all sprit jag ville ha så "whats the point" right
men ibland blir jag lite trött på hypen kring Köpspr, den är inte så jävla märkvärdig och olika märken och sånt är väldigt överdrivet upphöjt,
folk är idioter som lägger ut tusen spänn på en flaska brännvin, kvaliteten blir inte bättre efter 2oo kronor per flaska någonstans,
vill man få beröm ska man köpa något beständigt att visa upp istället som en klocka eller ett smycke
sen har jag alltid retat mej på att staten ska kontrollera spriten öht
om inte
staten förbjudit människor att ha eget hembryggeri och sälja små mängder sprit vin etc, så skulle produktionen fortsatt ha varit väl kontrollerad ,
det var
efter att det blev olagligt att göra själv som kvaliteten sjönk eftersom skumt folk började tillverka olaglig sprit.
statsbolaget har jobbat hårt på skrämselpropaganda riktat mot HB, om man känner den som tillverkar och vet att han dricker sitt själv
vet att kan sin sak, att han inte är alkolist och har bra diciplin, så är
chansen att spriten är dålig eller smakar sämre obefintlig.
men som systemet , lagarna är nu, är det farligt att dricka HB om man inte vet vem den kommer från