Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Som jag sa menade jag inte vanliga gravt utvecklingsstörda. Utan de som faktiskt fysiskt i stort sett saknar hjärna och lever uppkopplade till maskiner.
Nu vill jag inte ha barn men jag skulle tycka det var skitsamma om mina barn inte kunde gå i vanlig skola eller skaffa egna barn. Däremot att aldrig få minsta uttryck ur barnet, utan en liten kropp som andas av en maskin, ögon som inte tittar på något, reagerar inte ens på smärta... ser ingen anledning att de barnen ska leva. De blir ju bara dockor åt sina föräldrar. Nu är det tack och lov väldigt få barn som föds sådana. Menar inte gravt autistiska, downs eller vanligt gravt utvecklingsstörda.
Ja jag vet inte, jag ville inte ha någon av dessa typer som du nämner, så jag använde mig av fosterdiagnostik. Det var en på 200 att vi råkade ut för en spontanabort, vi tyckte att det var värt risken, både för oss själva och samhället, och inte minst vårat barn. Man vill ju bidra, inte dra resurser. Det finns säkert många som tycker det är ett grymt angreppssätt, men jag står för det. Varför ska jag ha ett barn med Downs syndrom när jag kan ha en frisk unge? It does not compute to me? Om det blev fel, gör om, gör rätt!
Kan nämna att nu bidrar det äldsta barnet till forskningen inom covid19.