2021-02-26, 00:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retcon26
Möjligtvis att det kan stämma, vet inte hur kvinnor i 30-års åldern har det men har för mig att libidon för kvinnor ökar under decenniet.

Det där är en myt. Äldre kvinnor måste bjuda till mer för att få bra män. Därför uppfattas de som mer sexuella. En turn-off om du frågar mig. En ung och attraktiv kvinna behöver aldrig agera så. När det gäller spontana orgasmer så har jag som sagt sett det med egna ögon. Jag har spelat in flera cam-sessioner och upptäckt det när jag tittat på klippen i efterhand.
Citera
2021-02-26, 00:28
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det där är en myt. Äldre kvinnor måste bjuda till mer för att få bra män. Därför uppfattas de som mer sexuella. En turn-off om du frågar mig. En ung och attraktiv kvinna behöver aldrig agera så. När det gäller spontana orgasmer så har jag som sagt sett det med egna ögon. Jag har spelat in flera cam-sessioner och upptäckt det när jag tittat på klippen i efterhand.

Fast ur ett rent evolutionärt perspektiv så är det väl ändå logiskt att kvinnors libido skulle öka i 30-års åldern, eftersom den biologiska klockan tickar. Ju mer sex desto högre chans för graviditet.
Citera
2021-02-26, 00:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Fast ur ett rent evolutionärt perspektiv så är det väl ändå logiskt att kvinnors libido skulle öka i 30-års åldern, eftersom den biologiska klockan tickar. Ju mer sex desto högre chans för graviditet.

Nej det är fel. Det evolutionärt mest logiska är att kvinnans libido är som högst när hon är som mest fertil. Detta inträffar mellan 17-23 års ålder.
Citera
2021-02-26, 00:47
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Nej det är fel. Det evolutionärt mest logiska är att kvinnans libido är som högst när hon är som mest fertil. Detta inträffar mellan 17-23 års ålder.

Hur tänker du att det är mer logiskt att hon är som mest sexuell när hon är som mest fertil (och kan bli på smällen som enklast) än när hennes chanser för att bli gravid minskar och en ökning i libido hade offset det en bit?
Citera
2021-02-26, 00:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hur tänker du att det är mer logiskt att hon är som mest sexuell när hon är som mest fertil (och kan bli på smällen som enklast) än när hennes chanser för att bli gravid minskar och en ökning i libido hade offset det en bit?

Evolutionärt har kvinnor aldrig skaffat barn vid 30+. Kvinnor dog vid den åldern. Vi är fortfarande där rent evolutionärt.
Citera
2021-02-26, 00:54
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Evolutionärt har kvinnor aldrig skaffat barn vid 30+. Kvinnor dog vid den åldern. Vi är fortfarande där rent evolutionärt.

Nä, det stämmer inte? Att medellivslängden var i 30-års åldern förr har med den höga barndödligheten att göra, inte att själva livslängden av biologiska orsaker skulle ha varit lägre.
Citera
2021-02-26, 01:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nä, det stämmer inte? Att medellivslängden var i 30-års åldern förr har med den höga barndödligheten att göra, inte att själva livslängden av biologiska orsaker skulle ha varit lägre.

Nu är du ute och cyklar. Jag har läst forskningen på området. Det är en självklarhet att kvinnor är mer pilska när de är som mest fertila. Detta stämmer t.o.m. med dagarna efter ägglossning i månaden. Min hypotes är att unga tjejer får spontanorgasmer för att de är som mest fertila, och att sex är en stor och ny grej för dem. Som vanligt har jag också rätt!
Citera
2021-02-26, 01:50
Medlem
Citat:

låter logiskt att kvinnans sexdrift ökar efter 30, då det är få fertila år kvar. I övrigt så ökar chansen att två ägg lossnar vid samma ägglossning efter 30 års ålder. Verkar som naturen verkligen vill se till att kvinnor över 30 tar i med krafttag för att fortplanta sig. Gärna att de föder två barn samtidigt också.
Citera
2021-02-26, 07:44
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Det är en självklarhet att kvinnor är mer pilska när de är som mest fertila.

Jag kan personligen bara utgå från vad jag personligen har upplevt, men sett över en lång tid så är tendensen tvärtom, att de unga tjejer jag var ihop med när jag var ung inte var lika kåta som de jag varit med som lite äldre.

Om jag förstått saken rätt så har du uteslutande sex med prostituerade, och det är lätt sorgligt att du genom det inbillar dig ha en uppfattning om "unga tjejers kåthet" - som du betalar för att de skall låtsas känna för dig.
Citera
2021-02-26, 12:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Jag kan personligen bara utgå från vad jag personligen har upplevt, men sett över en lång tid så är tendensen tvärtom, att de unga tjejer jag var ihop med när jag var ung inte var lika kåta som de jag varit med som lite äldre.

Om jag förstått saken rätt så har du uteslutande sex med prostituerade, och det är lätt sorgligt att du genom det inbillar dig ha en uppfattning om "unga tjejers kåthet" - som du betalar för att de skall låtsas känna för dig.

Nej, jag har inte alls uteslutande sex med prostituerade. Vad har du fått det ifrån?

Unga tjejer är visst mer kåta än äldre kvinnor, men de är också mer sexuellt hämmade. Överkåta gamla kärringar över 30 år är ju bara äckliga.

Angående spontana orgasmer: jag har bare erfarit att yngre tjejer får dem som sagt. Spänningen i ett sexuell situation gör att att kroppen lättar på ett uppbyggt sexuellt tryck. Det yttrar sig som små spasmer i kroppen som fortplantar sig över kroppen. Ofta tiltar ögon bakåt i huvudet också.
Senast redigerad av WordWarrior 2021-02-26 kl. 12:34.
Citera
2021-02-26, 18:11
Medlem
Citat:
Möjligtvis att det kan stämma, vet inte hur kvinnor i 30-års åldern har det men har för mig att libidon för kvinnor ökar under det decenniet.

Spontana orgasmer är en grej, men att komma i magen är för mig lika främmande som att man skulle kunna komma i armen. Magen är ju involverad till en del under en vanlig orgasm, men det är liksom inte så att högpunkten är där.

Vad menar du med spontana orgasmer?
Citera
2021-02-26, 18:11
Medlem
Citat:
Nej, förstår inte ens hur det skulle kännas. Typ som att ha en fitta i magen eller?

Missförstå mig inte, låter coolt.
Det är som en orgasm fast den utgår från magen istället för fittan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in