• 1
  • 2
2021-02-23, 18:43
Medlem
Jag har ända sedan jag kan minnas fascinerats av psykologi i allmänhet och dragits till människor med psykiska åkommor både i den virtuella och verkliga världen. Nu senast har mina ögon fastnat på en s.k influencer vid namn Amanda Lundgren. Jag har hittills hittat henne på Snapchat, Instagram och Youtube. Innehållen som läggs upp på de olika plattformarna är varierande , men temat som återkommer om och om igen (oberoende av plattformen) är skönhet och utseende. På Instagram läggs bilder på rumpan upp och på Youtube poserar hon gladeligen med fillers i läppar,haka etc. Videoflödet på snapchat består till stor del av olika poseringar och selfies som postas dagligen. Ibland kommer en filmsnutt där hon putar lite med läpparna för att i nästa varva av det med ett "otroligt" rabatt-erbjudande på sexleksaker eller mobilskal.

Länkar till två klipp nedan som jag fångat upp från Snapchat. Notera hur hon njuter av avundsjukan från sina följare
https://dl7.volafile.org/get/EFjo9ev...204_152317.mp4
https://dl9.volafile.org/get/EFjo63p...223_182645.mp4

Så min stilla undran är helt enkelt , vad lider den här tjejen av? Är hon en fullblodig narcissist?
Citera
2021-02-23, 19:00
Medlem
Qusimotos avatar
Alla dessa så kallade " influencer" lider av grav narcissist
Citera
2021-02-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Alla dessa så kallade " influencer" lider av grav narcissist

Så även Amanda Lundgren lider av narcissism?
Citera
2021-02-23, 19:26
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Så även Amanda Lundgren lider av narcissism?

Självklart gör hon det
Citera
2021-02-23, 19:43
Medlem
Opaques avatar
[quote=doxycontin|

Så min stilla undran är helt enkelt , vad lider den här tjejen av? Är hon en fullblodig narcissist?[/QUOTE]

Kanske, lite för ung kanske att reflektera över sitt psykiska mående när man är mitt uppe i en "framgångsrik" karriär.
Tycker inte att man kan slänga modediagnosen narcissimen omkring sig hursomhelst. Kriterierna för fullblodsnarcissm är 10 st.

Här är dom (För skojs skull)

Har överdrivna känslor av att vara viktig och betydande

Fantiserar ofta om till exempel rikedom, framgång, makt eller kärlek

Anser att den bara ska umgås med eller associera sig med viktiga personer eftersom den själv är så viktig

Har ett överdrivet behov av beundran

Har orealistiska uppfattningar om sina egna rättigheter – exempelvis förväntar sig personen ofta den bästa behandlingen när denne söker sådan

Utnyttjar andra för att uppnå sina mål

Saknar eller har bristande empati

Tror att andra är avundsjuka på denne, men kan också själv vara avundsjuk på andra
Beter sig högfärdigt eller arrogant.

Ganska lätt kan vi genast se att vi alla här på FB inte har en susning om hur hon är som person trots att hon på ytan checkar av rätt många rätt på listan. Men sådär beter sig många individer i vardagen när de har en dålig dag

Vi vet inte om hon har all "fula" och potentiellt tragiska personlighetsdrag, eftersom de bara framträder med människor i nära relation, och oftast då t.o.m. omedvetet för narcissiten ifråga.

Att ge henne epitet narcissist är i detta skede lika begåvat som att kalla henne mongo. Det är min syn på saken
Senast redigerad av Opaque 2021-02-23 kl. 19:47.
Citera
2021-02-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Kanske, lite för ung kanske att reflektera över sitt psykiska mående när man är mitt uppe i en "framgångsrik" karriär.
Tycker inte att man kan slänga modediagnosen narcissimen omkring sig hursomhelst. Kriterierna för fullblodsnarcissm är 10 st.

Här är dom (För skojs skull)

Har överdrivna känslor av att vara viktig och betydande

Fantiserar ofta om till exempel rikedom, framgång, makt eller kärlek

Anser att den bara ska umgås med eller associera sig med viktiga personer eftersom den själv är så viktig

Har ett överdrivet behov av beundran

Har orealistiska uppfattningar om sina egna rättigheter – exempelvis förväntar sig personen ofta den bästa behandlingen när denne söker sådan

Utnyttjar andra för att uppnå sina mål

Saknar eller har bristande empati

Tror att andra är avundsjuka på denne, men kan också själv vara avundsjuk på andra
Beter sig högfärdigt eller arrogant.

Ganska lätt kan vi genast se att vi alla här på FB inte har en susning om hur hon är som person trots att hon på ytan checkar av rätt många rätt på listan. Men sådär beter sig många individer i vardagen när de har en dålig dag

Vi vet inte om hon har all "fula" och potentiellt tragiska personlighetsdrag, eftersom de bara framträder med människor i nära relation, och oftast då t.o.m. omedvetet för narcissiten ifråga.

Att ge henne epitet narcissist är i detta skede lika begåvat som att kalla henne mongo. Det är min syn på saken

Utifrån din lista så kan man anta att personen i fråga agerar annorlunda framför närstående kontra hur personen agerar utåt mot icke närstående? Om beteendet är detsamma så bör väl kriterierna du har googlat fram räcka för att ge Amanda en diagnos?
Citera
2021-02-23, 19:52
Medlem
Booiis avatar
influenza...
Citera
2021-02-23, 20:00
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Utifrån din lista så kan man anta att personen i fråga agerar annorlunda framför närstående kontra hur personen agerar utåt mot icke närstående? Om beteendet är detsamma så bör väl kriterierna du har googlat fram räcka för att ge Amanda en diagnos?

Jo.

Men enbart då vill jag mena.

Sedan kan man ju tycka vad man vill om hennes affärsmetoder och framträdande, de är oturligt nog rätt vanliga bland modeintresserade unga kvinnor som experimenterar .
Senast redigerad av Opaque 2021-02-23 kl. 20:06.
Citera
2021-02-23, 20:08
Medlem
Sirenflixs avatar
Narcissist är hon inte. Detta är bara en osäker skitunge som söker bekräftelse. Hur gammal är hon? 15-18? 90% av alla tjejer i den åldern lägger väl upp bilder där de putar med läppar, bröst och rumpa och skriver kaxiga saker till varandra. Hon råkade väl bara få mer följare är klasskamraterna.
Citera
2021-02-23, 20:16
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Jag har ända sedan jag kan minnas fascinerats av psykologi i allmänhet och dragits till människor med psykiska åkommor både i den virtuella och verkliga världen. Nu senast har mina ögon fastnat på en s.k influencer vid namn Amanda Lundgren. Jag har hittills hittat henne på Snapchat, Instagram och Youtube. Innehållen som läggs upp på de olika plattformarna är varierande , men temat som återkommer om och om igen (oberoende av plattformen) är skönhet och utseende. På Instagram läggs bilder på rumpan upp och på Youtube poserar hon gladeligen med fillers i läppar,haka etc. Videoflödet på snapchat består till stor del av olika poseringar och selfies som postas dagligen. Ibland kommer en filmsnutt där hon putar lite med läpparna för att i nästa varva av det med ett "otroligt" rabatt-erbjudande på sexleksaker eller mobilskal.

Länkar till två klipp nedan som jag fångat upp från Snapchat. Notera hur hon njuter av avundsjukan från sina följare
https://dl7.volafile.org/get/EFjo9ev...204_152317.mp4
https://dl9.volafile.org/get/EFjo63p...223_182645.mp4

Så min stilla undran är helt enkelt , vad lider den här tjejen av? Är hon en fullblodig narcissist?

Jösses, jag borde vara nöjd med mg själv.
Citera
2021-02-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirenflix
Narcissist är hon inte. Detta är bara en osäker skitunge som söker bekräftelse. Hur gammal är hon? 15-18? 90% av alla tjejer i den åldern lägger väl upp bilder där de putar med läppar, bröst och rumpa och skriver kaxiga saker till varandra. Hon råkade väl bara få mer följare är klasskamraterna.

På vilket sätt söker hon bekräftelse menar du? Tjejen i fråga är 21 år gammal har jag förstått det som.
Citera
2021-02-23, 20:31
Medlem
Sirenflixs avatar
Citat:
På vilket sätt söker hon bekräftelse menar du? Tjejen i fråga är 21 år gammal har jag förstått det som.
Genom sitt innehåll. Småtjejer som lägger upp
lättklädda bilder gör ju det för likes och uppmärksamhet. Vissa lyckas ju dock tjäna ordentligt med pengar på detta, uppenbart även denna tjej. Cred till dem. Men jag har svårt att tro att det är syftet från början när en 15-åring öppnar upp ett instagramkonto.

Hade man varit narcissist för att man la upp tutt och rumpbilder hade ju 30% av befolkningen varit narcissister. Att söka bekräftelse är naturligt och beror inte på några psykiska sjukdomar. Ett taskigt självförtroende kan dock ligga bakom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in