• 1
  • 2
2021-02-23, 16:30
Medlem
InvisiblePersons avatar
Jag har på senare tid börjat spara ut skägg och känner mig mycket snyggare och självsäkrare trots att det inte växer så jämt överallt. Drömmen är ju att ha ett kort heltäckande skägg men mitt växer som sagt ganska ojämnt.

På ena kinden är skägget perfekt tycker jag men på andra är det mycket glesare och ser inte lika fylligt ut och det stör mig mycket. Jag försöker spara ut skägget så att det lägger sig över dom kala fläckarna och det ser väl okej ut nu även om en del hårstrån sticker ut pga längden och gör att det ser lite ovårdat ut. Vågar inte trimma för då kommer väl fläckarna fram igen.

Hur som helst, ser massa reklam på olika sidor med en sån där roller som man rullar över ansiktet som ska "väcka sovande hårsäckar" eller nåt liknande. Jag är väldigt tveksam till att sånt fungerar men man blir ju ändå lite sugen att prova.

Någon som har erfarenhet av liknande produkter? Kan det hjälpa något eller är allt bara bullshit som jag misstänker?
Citera
2021-02-23, 16:44
Medlem
SYSTEMexes avatar
Utan att ha scannat av hela marknaden kan jag gissa mig till att det mesta är bullshit. Vissa kanske funkar till en måttlig grad men är det värt att lägga 599:-/månad för att förbättra hårväxten med 1%? Troligtvis inte.

Det är genetiken som styr. I regel blir skäggväxten bättre och bättre med åren, ifall du ung så får du helt enkelt vänta några år.

Att ha en generell bra livsstil kan spela ganska stor roll på kvalité på hår och hud. Ät bra, träna och sov mycket så kommer hårväxten förbättras!
Citera
2021-02-23, 16:45
Medlem
GoUoDs avatar
Det var ju någon tjomme här på flashback som startade en tråd om något hormonpreparat han brukade, blev ju rätt buskigt efter 6 månader med rätt mycket biverkningar. Testa sök.

Och som svar på din direkta fråga så nej, roller med piggar stimulerar inte hårsäckar att växa, eventuellt klämmer du ut någon por som täpper igen en hårsäck, men det är ju runt 15000 hårsäckar du har.
Citera
2021-02-23, 16:47
Medlem
InvisiblePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Utan att ha scannat av hela marknaden kan jag gissa mig till att det mesta är bullshit. Vissa kanske funkar till en måttlig grad men är det värt att lägga 599:-/månad för att förbättra hårväxten med 1%? Troligtvis inte.

Det är genetiken som styr. I regel blir skäggväxten bättre och bättre med åren, ifall du ung så får du helt enkelt vänta några år.

Att ha en generell bra livsstil kan spela ganska stor roll på kvalité på hår och hud. Ät bra, träna och sov mycket så kommer hårväxten förbättras!

Jag är snart 30 år så det kanske inte blir bättre än såhär?

Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det var ju någon tjomme här på flashback som startade en tråd om något hormonpreparat han brukade, blev ju rätt buskigt efter 6 månader med rätt mycket biverkningar. Testa sök.

Tack, det har jag missat
Citera
2021-02-23, 16:48
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Är det inte ärr eller annat som orsakar avsaknad av hår på fläckar så kommer det nog komma, om än väldigt trögstartat.
Citera
2021-02-23, 17:04
Medlem
Raka dig istället. Den här trenden är snart över då kommer alla undra varför dom spenderade pengar, tid och oro till sitt skägg.

Annars finns det massvis med oljor, apparater och andra produkter som hjälper dig på traven. Finns t o m steroider som påverkar detta om du är villig att offra din hälsa för en trend.

Kolla upp https://www.youtube.com/channel/UCoR...Ts3ByOv74OAbFw han har verkligen ingående information om sånt här nonsens.
Citera
2021-02-23, 17:07
Medlem
Jag har ett jävla helskägg och det har vare sig blivit bättre eller sämre av en massa bögprodukter.
Citera
2021-02-23, 17:13
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson

Tack, det har jag missat

Absolut kan det bli bättre efter 30! Har sett youtubers som berättat att de hade dålig skäggväxt men att efter 40 tog det fart på riktigt.
Citera
2021-02-23, 17:18
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarpyarp
Raka dig istället. Den här trenden är snart över då kommer alla undra varför dom spenderade pengar, tid och oro till sitt skägg.

Annars finns det massvis med oljor, apparater och andra produkter som hjälper dig på traven. Finns t o m steroider som påverkar detta om du är villig att offra din hälsa för en trend.

Kolla upp https://www.youtube.com/channel/UCoR...Ts3ByOv74OAbFw han har verkligen ingående information om sånt här nonsens.

Kvinnor och barn passar utan skägg.

Har du sett en lejonhane utan man? Antiklimax delux.
Citera
2021-02-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Kvinnor och barn passar utan skägg.

Har du sett en lejonhane utan man? Antiklimax delux.

Sen när blev män lejon? Menar du på allvar att skäggiga män är skräckinjagande? Då behöver du se över din egen manlighet. Jag har personligen inget problem med skägg, men att det skulle vara ett krav för att vara man anser jag vara en kulturell defekt eller en trend som gått över styr. Sen tycker jag det är lite äckligt överlag att se en skäggig människa som rakar allt förutom det dom bör göra. Men det är personliga känslor.

Att ansa sitt hår är kvinnligare än att bara raka av det i slutändan.
Senast redigerad av Yarpyarp 2021-02-23 kl. 18:43.
Citera
2021-02-23, 18:40
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Jag har ett jävla helskägg och det har vare sig blivit bättre eller sämre av en massa bögprodukter.
Så du har testat massa bögprodukter då?
Citera
2021-02-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Så du har testat massa bögprodukter då?
Kärringen har försökt smeta in skit men det hämmar inte skäggväxten. Om du behöver fråga är du bög. Frågor på det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in