2021-02-23, 11:52
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.dagensjuridik.se/nyheter...ostringsmetod/

"En 52-årig man får villkorlig dom och samhällstjänst för att ha slagit sin son i huvudet med en toffla.
Även om det rört sig om ett enstaka slag som orsakat endast kortvarig och lindrig smärta har slaget utgjort ett led i en uppfostringsmetod, och skulle därmed kunna ge pojken mer långsiktiga skador.
Misshandeln kan därför inte bedömas som ’ringa’.

En 52-årig pappa åtalades vid Malmö tingsrätt för misshandlat sina två söner. Enligt åklagaren hade mannen vid olika tillfällen slagit sönerna i huvudet med en toffla samt dragit den ena av dem i örat."

Någon som vet mer?
Citera
2021-02-23, 12:26
Medlem
halaltarzans avatar
Men jösses, lite stryk har aldrig skadat.
Citera
2021-02-23, 12:48
Medlem
Thraxxs avatar
Han hade säkert goda skäl att göra det om ingenting han sagt eller skällt ut dom hjälpt. Va fan en liten smäll med en toffla i huvudet bhuu uhh gud vilken dramatisk händelse. Jag fick knytnävsslag blev strypt ner kastad för trappor ut låst mitt i vintern instängd i min garderob och en massa annan skit när jag var liten, mestadels hade jag inte förtjänat något utav det. Men det här var då löjligt alltså! Grow some balls!
Citera
2021-02-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Han hade säkert goda skäl att göra det om ingenting han sagt eller skällt ut dom hjälpt. Va fan en liten smäll med en toffla i huvudet bhuu uhh gud vilken dramatisk händelse. Jag fick knytnävsslag blev strypt ner kastad för trappor ut låst mitt i vintern instängd i min garderob och en massa annan skit när jag var liten, mestadels hade jag inte förtjänat något utav det. Men det här var då löjligt alltså! Grow some balls!
Dina föräldrar var avgjort av grövre sort. Men inte kan du väl bortförklara att oavsett metod så är det fel att ge barn däng. Nu finns många jugoslaver o andra invandrare som är vana att slå barn.
De kallar det uppfostran, och påstår att det inte skadar..
fel dessa slagna ungar återfinns bland de som i sin tur slår sina ungar,dänger frun och piskar djur.
Finns sjuka svenskar också som inte förstått att barnaga inte leder till något bra.
Barnaga är förbjudet i landet, den här ilskne pappan som slår med toffla,stekpanna ,svångrem
eller hammare- det är en nolla till man.Självklart slår han frun också sådär i förbifarten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in