2006-05-23, 11:59
Medlem
Jag undrar vad ni tycker om manchestertyg, vad får ni för vibbar av det?

Är det knutet till nåt speciellt årtionde?

Är det ett vardagsmaterial/festmaterial?

Helt enkelt vad e det första ni tänker på när jag nämner manchester?

Och nej, inga svar om Manchester United, tack.
Citera
2006-05-23, 12:20
Medlem
Toasts avatar
Gubbigt eller alternativt.

Men visst jag har väl några byxor i manchester i garderoben, bekvämt material tycker jag. Fast inget jag går runt i allt för ofta..
Citera
2006-05-23, 12:22
Medlem
Manco Capacs avatar
Ägde ett par manchesterbyxor för ungefär 4-5 år sedan. Eller, jag äger dom fortfarande men en känsla av avsmak och äckel väcks i mig när jag ser dom. "Hur i helvete kunde jag gå klädd i det där?!" är väl vad som brukar dyka upp i huvudet. Folk som jag har sett ha manchesterbyxor på senaste tid har inte heller varit så bildsköna, om det beror på att dom som har manchesterbyxor idag är en viss sorsta människor eller att man inte ser klok ut i dem vet jag inte. Jag har något svagt minne av att manchesterbyxor hade en uppgång vid den tiden jag införskaffade mina, eller så hoppas jag det bara. Hursomhelst var de blåa, bruna manchesterbyxor ger gubbvibbar. Typ svettiga universitetsprofessorer, eller studenter som tror man ser intellektuell ut för man klär sig som om man vore 60.
Citera
2006-05-23, 13:36
Medlem
skvimpens avatar
Beror på hur du bär dom. Har du skabbiga byxor som sitter illa och är smutsiga get det 'gymnasie estet' vibbar, smutsigt osv (även om jag på den gamla goda tiden tyckte att en hel del av dessa pojkar var rätt söta). Har du däremot en snygg kostym osv kan det se riktigt kaxigt ut, men då måste du kunna matcha vad du har till och den måste sitta snyggt.
Citera
2006-05-23, 13:52
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxy
Jag undrar vad ni tycker om manchestertyg, vad får ni för vibbar av det?
Avsmak! Då jag var unge fick jag en gång ett par gula hängeselbyxor i manchestertyg, och det var hat vid första ögonkastet... Manchesterbyxor skulle vara det fulaste som finns om det inte vore för hiphopbaggypantsen...

Manchesterkavaj kan väl dock vara sådär halvokej... Om man spelar i The Kinks eller The Who... Annars är man bara ännu en tönt i raden av modwannabes...
Citera
2022-11-30, 13:34
Medlem
Jag undrar också saker om manchestertyg. Vilka särskilda egenskaper har manchestertyget? Vad är historien bakom manchesterryget? Varför finns det smalspårig och bredspårig och mellanspårig manchestertyg och hur påverkar det tygets egenskaper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in