2006-05-23, 10:42
Medlem
DinMammasMammas avatar
Hej!

Hur får man på bästa sätt fart på skrinet? Jag har druckit två flaskor katrinplommonjuice nu utan effekt. Något som brukar funka bra är att dricka en massa öl men det funkar inte i veckorna.

Mvh/DMM
Citera
2006-05-23, 10:47
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Grönt Te, kaffe för vissa, motion ger bättre fast/löshet.
Annars fins det juh microlax etc på apoteket som fungerar (ända)måls enligt, Offta inom 15 minuter.
(Ursäkta skämtet)
Citera
2006-05-23, 10:52
Medlem
slippys avatar
Min mage är också segare än sirap. En pizza kan ta 3-4 dagar innan den lämnar systemet.

När jag vill skynda på saker en aning äter jag Kellogs Allbran Plus eller dricker lite Noni juice. Öl ger bra drivkraft också.
Citera
2006-05-23, 11:32
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Ät mycket starka kryddor och drick ett glas citronvatten eller en tsk vinäger före måltiderna så kommer matsmältningen igång bättre.
Citera
2006-05-23, 12:52
Medlem
saltvatten i stora mängder
Citera
2006-05-23, 12:58
Medlem
Livingstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiski
saltvatten i stora mängder

Mums

Edit: En påse halstabletter brukar fungera för mig.
Citera
2006-05-23, 14:18
Medlem
DinMammasMammas avatar
Bra tips, ska testa!

Apropå halstabletterna dock. Jag drog i mig två askar och fick sedan akut magknip nere vid t-centralen. Var tvungen att rusa in på pundartoaletterna där och sen bara SPRODODOLFFOOOOOOORSSSS.

Det kändes inte så glamour.
Citera
2006-05-23, 14:25
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinMammasMamma
Apropå halstabletterna dock. Jag drog i mig två askar och fick sedan akut magknip nere vid t-centralen. Var tvungen att rusa in på pundartoaletterna där och sen bara SPRODODOLFFOOOOOOORSSSS.

Det kändes inte så glamour.

Problemt löst alltså!?

Citera
2006-05-23, 14:42
Medlem
DinMammasMammas avatar
Problemet löst.

Jappens för den här gången. Jag måste väl tänka på i framtiden att äta bättre, mer fiber testa det där med ättikan osv. bara.

Förebyggande insatser så att säga. Problemet är också att jag bantar så jag äter lite skumma saker.
Citera
2006-05-23, 16:28
Medlem
Även om problemet är löst för den här gången så kan jag rekommendera ett hyfsat omfattande lakritssnask för att få igång maskineriet i framtiden. Lakrits = laxerande. Funkar alltid för mig (sen är det gott också, en bonus!).

Avföringen får en snygg svart färg också...
Citera
2006-05-23, 16:31
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minus
Även om problemet är löst för den här gången så kan jag rekommendera ett hyfsat omfattande lakritssnask för att få igång maskineriet i framtiden. Lakrits = laxerande. Funkar alltid för mig (sen är det gott också, en bonus!).

Avföringen får en snygg svart färg också...

Undrar hur den smakar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in