2021-03-28, 20:38
Medlem
trickydicks avatar
Vill säga att Dafgårds Farmarbiff i skysås och Findus Oxjärpar i gurksås är några av de bästa man kan förgylla lunchen med.
Citera
2021-03-30, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tänker på typ Findus och Dafgårds, frysta enportionsrätter som man ska köra 6-8 minuter i mikron.

Både smak och pris är viktiga parametrar. Även tillgänglighet kan spela in, så ingen föreslår något man bara kan hitta på exempelvis Östermalmshallen. Näringsmässigt tror jag de flesta är okej.

Vilken är din favorit? Och har du någon du absolut aldrig köper igen?

Karins lasagne är en stor favorit och även frysta thairätter som finns i små lådor, perfekt att ha hemma i frysen och bara plocka fram.
Citera
2021-03-30, 22:42
Medlem
Sladdarens avatar
Rustica 4 sorters ost 555g Dr.Oetker
Citera
2021-04-03, 16:11
Medlem
Brukar nästan aldrig köpa enportionsrätter, dom är för salta allihop, men ibland får det bli Dafgårds Kåldolmar dock.
Förra veckan hade jag jävligt bråttom och testade vårrullar (drygt12kr som annars är ganska fadda i smaken men med pepparotsvisp på tub( också12 kr)
blev det gott och tom en tvåportionsrätt till priset av en!
Citera
2021-04-07, 17:20
Medlem
Om du gillar indiskt - Kitchen joy Indian cube Chicken Tikka Masala. Ätit den kanske 40 gånger senaste halvåret och är nöjd varje gång. Smakar typ som när jag försöker mig på hemgjord tikka masala. Tror den finns främst på Coop och kanske Willys/Hemköp. ICKE att förväxla med asia box tikka masala som typ smakar tomatsås.

En jag provade idag var dafgårds vs Mannerströms coqau vin. Potatismoset var ordinärt för en frysrätt men själva grytan var svingod. Rekommenderas!
Citera
2021-04-13, 11:36
Medlem
Köttbullar och potatismos från Gooh! Vet dock inte om de säljs i hela landet.
Citera
2021-04-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Garant har minst två som enportionsrätt. Känner ingen större skillnad på smakerna, men båda är väldigt bra, även i mikro, där jag
tillagar dem.

Hade skrivit lite recensioner om en del andra rätter, men allt försvann när jag försökte att lista dem. Återkommer.

Ni skulle bara veta vad jag tyckte om Dafgårds fläskschnitzel...
Upplever garant som ett dåligt märke överlag, brukar inte gilla deras produkter. Fiskgratänger går att göra i mikro MEN det blir som sagt mycket bättre resultat i ugnen då man får ett mycket finare mos. Precis som med snabbnudlar, blir ett helt annat resultat om man kokar dem på platta 3 min jämfört med om man stoppar dem i mikron! Vanliga enportionsrätter brukat jag göra i mikron då det blir samma resultat som i ugnen, men just när det kommer till fiskgratänger bör du definitivt testa ugnen nästa gång så kommer du förstå vad jag menar! Tar lite längre tid i ugnen men det är så värt det!!
Citera
2024-01-02, 20:38
Medlem
Sladdarens avatar
Aldrig testat på väldigt länge av olika sorter men är Lidls microrätter bra ? Vilken är er favorit av deras motsvarighet till felix och dafgård ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in