Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-10, 21:39
  #181
Medlem
När det krisar så är den godaste frysrätten Dafgårds spagetti bolognese. På med lite extra peppar och oregano så blir den supergod!
Citera
2021-03-10, 21:42
  #182
Medlem
Dafgårds lasagne.
Inte Karins lasagne utan den andra. Den i sandfärgad förpackning.
Karins är iofs god, men lite mer än bara en portion.

Edit: Ah fan... Sorry!
Missade det för med mikro och 7-8 minuter
Citera
2021-03-10, 23:55
  #183
Medlem
Dafgårds Lasagne. Den är helt ok.
Citera
2021-03-11, 04:32
  #184
Medlem
CoZeCos avatar
Kör den i micron tills all ost är smält och låter den vila så att man inte bränner sönder käften
Citera
2021-03-11, 11:43
  #185
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmamedE
När det krisar så är den godaste frysrätten Dafgårds spagetti bolognese. På med lite extra peppar och oregano så blir den supergod!

Håller med, har nyss upptäckt den, & den finns att köpa för strax över 20 på Willys, extremt prisvärd..
Citera
2021-03-15, 11:52
  #186
Medlem
Ambelains avatar
Dafgårds vegetariska lasagne är rätt så ok faktiskt.

Särskilt om man tar lite extra tillbehör och piffar upp den med.

JAg brukar tex fixa till slite stekta chamipinjoner, stekt broccoli, kanske lite rökt Tofu i små stavar (steks upp lätt.
Och - marinerad Creme Frasiche (tomat och feta, eller tomat och saffran) som man häller över den färdig-micrade lasagnen, som man lägger i en djup tallrik.
Och så häller man Creme Fraischen på den, efter att man först kokt upp den tillsammans i stekflottet efter stekta svampen(och håller massor av Parmesanost i den.

Ovanpå allt häller man sen massa riven ost.
Och så in i micron igen för att smälta osten.

Broccolin, tofun och svamparna garnerar man sen med.


Riktigt smaskigt och dessutom gott.

Det är nyttigt också.
För det finns ju broccoli i den.
Citera
2021-03-18, 08:52
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Ska gå igenom ordentligt senare, kanske jag sätter ihop en sammanfattning. Tror Lidls är nämnda.
Frys finns, dock ingen kyl. Det handlar om en-två månader under ganska speciella förhållanden.

Någon disk vill jag inte ha, så därför faller exempelvis fryspytt. Visst skulle jag kunna hälla sådan i en engångstallrik, men jag vill ha det enklare, så därför frysta enportionsrätter.


Blir det någon sammanfattning, eller?!

Skulle vara intressant att höra dina reaktioner, speciellt på de som du provat. Och hur.
Citera
2021-03-18, 08:54
  #188
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Blir det någon sammanfattning, eller?!

Skulle vara intressant att höra dina reaktioner, speciellt på de som du provat. Och hur.
Har testat flera av tipsen. Är nog inte så bra på utmålade recensioner, men något kommer garanterat.
Citera
2021-03-21, 20:44
  #189
Medlem
Findus: pasta alfredo. Obs kräver grovmalen svartpeppar, helst santa marias.
Findus: kyckling curry
Findus: lövtunn bit

Dafgårds: spaghetti carbonara. Obs kräver grovmalen svartpeppar!! Helst santa marias.

Lidl: culinea pasta med ost och skinksås. Obs kräver grovmalen svartpeppar! Helst santa marias.

I princip alla fiskgratänger med dill är goda, OM de görs i ugnen ( tar tid) passar även bra med findus gröna ärtor till ( ebba heter dem)

Samyang ramen nudlar med biffsmak, görs godast i kastrull alt. Kortare tid än angiven på förpackningen i micro
Citera
2021-03-21, 20:59
  #190
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refillable
I princip alla fiskgratänger med dill är goda, OM de görs i ugnen ( tar tid) passar även bra med findus gröna ärtor till ( ebba heter dem)...
Garant har minst två som enportionsrätt. Känner ingen större skillnad på smakerna, men båda är väldigt bra, även i mikro, där jag
tillagar dem.

Hade skrivit lite recensioner om en del andra rätter, men allt försvann när jag försökte att lista dem. Återkommer.

Ni skulle bara veta vad jag tyckte om Dafgårds fläskschnitzel...
__________________
Senast redigerad av constant 2021-03-21 kl. 21:02.
Citera
2021-03-21, 23:24
  #191
Medlem
Vem0ths avatar
Ogillar minst pastarätterna, Findus Alfredo & 4 ostar, Dafgård Bolognese & MacnCheese. Kanske det är lättare att inte fucka up pastarätter till frysdisken.

Gillade annars Dafgårds Biff Mozzarella för ca 7 år sedan men märkte receptet gjordes om för 4-5 år sedan och smakar inte alls lika gott som den gjorde förr. Champinjonsåsen smakar unket och metalliskt nu.

Men numera annars köper jag bara pan pizzor och piroger för snabba mikrorätter.
Citera
2021-03-28, 20:34
  #192
Medlem
Sladdarens avatar
Dessa färdigpanerade fiskburgare av torsk eller lax är väl ganska prisvärda om inte annat?

Med tanke på vad torsken, laxen kostar köpa rå, dock är det långt ifrån lika gott som att göra egna

Googlade på findus och det råkade komma upp nåt de kallar

"findus world selection"

Nån som har provat nån av dessa produkter och vad tyckte ni ? =

https://www.google.com/search?q=find...h=722&biw=1536

Kommentera gärna vilken rätt om ni vill svara
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback