Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-20, 01:59
  #817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Min sambo och jag pratade om det här vi middagsbordet. Han undrade vilket straff som utdömts så jag kikade in här. Invandrare som blir sådär lättkränkta ska utvisas omedelbart. De har inget att göra här i Sverige, med sitt ociviliserade beteende.

Men straff har inte utdömts än?
Tjejen bör utvisas, efter straff.
Dessa jävla djur, från Bosnien, arabvärlden, MENA osv.

De är så jävla avtrubbade och empatilösa.
Fulla av egoism.
De förintar Sverige.


Har And*la Jo*ic kommit ut än? Någon Boråsare som vet?
__________________
Senast redigerad av JensHulten 2023-08-20 kl. 02:08.
Citera
2023-08-20, 02:00
  #818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Den som har satt igång det är alltså tjejen i bilen som fotade. Det är henne vi vill ha info om. Någon som vet vem det är?


Vet du om hon avtjänat sitt straff? Bor kvar på Göta i Borås?
Citera
2023-08-20, 19:08
  #819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaboudender
Inget av detta stämmer. Finns ingen beef. De flesta inblandade är serber. Finns ingen religiös eller nationell motiv. Bo spelade tuff mot en tjej. Tjejen ringde pappa. Pappa slog bo på käften. Rätt enkelt. Vi som känner Bo är inte förvånade att han åkte på stryk. Det var bara tidsfråga. Enl tidningar gömmer han sig. Jag har sett honom på knalleland och norrby under veckan. Han gömmer sig rätt dåligt kan man tycka.


Vet du om denna tjej är ute i nuläget?
Citera
2023-10-08, 02:50
  #820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Beror väl på vilket brott de gäller antar jag.
Men r du dömd så gallras inte Brottsregistret förräns 10 år efter dagen du muckar.Så söka jobb där de vill ha Brottsregisterutdrag kan ställa till det oavsett om hon är kvinna.
Man glöms inte i registren tyvärr.Vissa arbetsgivare tar int in dömda alls.Man får således ingen andra chans efter sonat brott av många arbetsgivare iaf.


Andela Jovic verkar ha flyttat ytterligare en gång, detta till en ny adress i Borås. Vad beror alla dessa flyttar på? Känner hon sig förföljd? Kan det vara familjen hon drivit bort från staden som nu vill hämnas henne?
Citera
2023-10-08, 02:50
  #821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Beror väl på vilket brott de gäller antar jag.
Men r du dömd så gallras inte Brottsregistret förräns 10 år efter dagen du muckar.Så söka jobb där de vill ha Brottsregisterutdrag kan ställa till det oavsett om hon är kvinna.
Man glöms inte i registren tyvärr.Vissa arbetsgivare tar int in dömda alls.Man får således ingen andra chans efter sonat brott av många arbetsgivare iaf.


Andela Jovic verkar ha flyttat ytterligare en gång, detta till en ny adress i Borås. Vad beror alla dessa flyttar på? Känner hon sig förföljd? Kan det vara familjen hon drivit bort från staden (d.v.s offret) som nu vill hämnas henne?
Citera
2023-11-15, 16:06
  #822
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var helt tokigt att de inte dömdes, bevisningen räckte absolut till. En skam.

Vad har plastpåseskatten med det här att göra..?


Noterar att Andela flyttat en hel del efter att hon kom ut, vet någon vad detta beror på? Någon Boråsare som har koll på detta och anledningen varför?
Citera
2023-11-23, 21:19
  #823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Hämnden kan vara ljuv i bland.
Hämnd serveras bäst kall.

Handlar om att hinna tänka efter och lugna ner sig.

Om det _fortfarande_ är värt det? Kör!

Babbarna hämnas 1 sekund senare. Djur.
Citera
2023-12-04, 19:59
  #824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidHallenius
Noterar att Andela flyttat en hel del efter att hon kom ut, vet någon vad detta beror på? Någon Boråsare som har koll på detta och anledningen varför?

Hon har bara flyttat en gång, vad jag vet. Hon bor med samma pojkvän i en nyproducerad lägenhet i ett helt nytt område. Den måste ha köpts i ungefär samma veva som domen kom. Inflytt var vid årsskiftet 22/23 och då skrev hon sig på adressen. Lägenheten stod dock tom ett bra tag efter det. Lägenheten är på väg ut till försäljning så snart kan ni nog se hur de bor. Pojkvännens mor är relativt högt uppsatt i Borås Stads organisation. Jag är förvånad att det har missats här men så är det ju också nästan bara OT tråden igenom. Allt detta finns att hitta i öppna källor.
Citera
2023-12-06, 14:31
  #825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Hon har bara flyttat en gång, vad jag vet. Hon bor med samma pojkvän i en nyproducerad lägenhet i ett helt nytt område. Den måste ha köpts i ungefär samma veva som domen kom. Inflytt var vid årsskiftet 22/23 och då skrev hon sig på adressen. Lägenheten stod dock tom ett bra tag efter det. Lägenheten är på väg ut till försäljning så snart kan ni nog se hur de bor. Pojkvännens mor är relativt högt uppsatt i Borås Stads organisation. Jag är förvånad att det har missats här men så är det ju också nästan bara OT tråden igenom. Allt detta finns att hitta i öppna källor.


I din mening, ska en person som Andela Jovic som beskrivs här i tråden få köra fritt i trafiken efter en sådan här incident? Visst, alla är unga och dumma någon gång och visst att det gått några år, men ska det ursäkta det hela? Att vi läser att offret fått skyddad identitet och får känna sig jagad resten av livet vad säger du om den saken? Hur låter det i dina ögon? Ska en person som uppenbart varit ett rent hot för en annan trafikant få köra fritt i framtiden?

Är inte lagarna lite väl mjuka, vilket visat sig i detta fallet enligt dig?
Citera
2023-12-09, 08:38
  #826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterEliassen
I din mening, ska en person som Andela Jovic som beskrivs här i tråden få köra fritt i trafiken efter en sådan här incident? Visst, alla är unga och dumma någon gång och visst att det gått några år, men ska det ursäkta det hela? Att vi läser att offret fått skyddad identitet och får känna sig jagad resten av livet vad säger du om den saken? Hur låter det i dina ögon? Ska en person som uppenbart varit ett rent hot för en annan trafikant få köra fritt i framtiden?

Är inte lagarna lite väl mjuka, vilket visat sig i detta fallet enligt dig?

Dina frågor har inget med mitt inlägg att göra så jag vet inte varför du känner att du måste fråga just mig. Det är inget jag är intresserad av att diskutera iaf. Jag har heller ingen aning om hon får köra fritt idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback